Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev sen uppstigning idag och likaså kaffet. Behöver tvätta och fixa lite efter att ha varit borta ett gäng dagar.
När jag duschade igår kväll märkte jag att vattentrycket var ovanligt högt. Det var så pass högt att rövduschen hoppade isär (en gammal i plast). Gick ut och stängde av inkommande vatten för hade ingen lust att hantera vattenläckor mitt i natten. Skrev till exfrun och bad henne fråga runt i Line gruppen dom har för vårat moo ban. Genom åren har vi haft lite olika leverantörer tror jag men framförallt har det varit upp och ned med vattenleveransen. Vi har ju tank och egen pump så har aldrig skapat problem men så här högt tryck har jag aldrig upplevt. Vår egen vattenpump har alltid levererat ett högre tryck än vattnet från ”gatan” men nu var det tvärtom.

IMG_6609.webp
Känner du till det här stället.

20260223_122147.webp

20260223_122220.webp

Tommys kamrater tog farväl idag.
Huvudkirurgen hade möte nyss och gav oss dödsbeskedet. Hjärndöd.

Det svar som alla föräldrar fruktar mest. Och det inte går att föreställa sig. Sådant fruktansvärt trauma jag upplever just nu.

gäller att på något sätt att gå vidare i livet?

IMG_20260223_112339.webp
Beklagar verkligen! Oerhört tråkigt men du kommer att ta dig igenom det även om det känns fruktansvärt just nu. Ta hand om dig och familjen, det är nu ni behöver varandra som mest.

Tommys kamrater tog farväl idag.
Huvudkirurgen hade möte nyss och gav oss dödsbeskedet. Hjärndöd.

Det svar som alla föräldrar fruktar mest. Och det inte går att föreställa sig. Sådant fruktansvärt trauma jag upplever just nu.

gäller att på något sätt att gå vidare i livet?

IMG_20260223_112339.webp
Beklagar verkligen :'(, jag tänker på er.

Är Tommy din nuvarande frus son, eller är han son till ditt ex?

Min biologiska son Kevin till höger. Min styvson Tommy till vänster. Han hade inget minne av sin bilologiska far från frankrike som bröt kontakten med dom när Tommy var 2 eller 3. Men vi fick redan på att han dött för ett par år sedan.

Vi hade planerat semester här nu med Kevin under sportlovet. Det blev en tragedi istället. Så otroligt fina ungdomar sluter upp på hospitalet varje eftermiddag och stannar till kvällen. Någon har t.o.m. skolkat. Och kommit och stannat nästan hela dagen. Tror det är 30 - 40 ungdomar.

Messenger_creation_67BB37AA-EBDC-4B5C-94BB-FED214853B7C.webp

Tradegi utan dess like....fy f***n måste man ändå få säga. @Krister du är av full fläkt och ett gott hjärta, vars ska detta ske och varför...:confused:. Knyt nu tät kontakt med närmaste och gå in i tänket det kan hända...tydligen:mad:. Men gör så ont att man in't står ut. Samla hat och känslor i ett separat rum och isolera dig inte utan nu om någonsin behöves riktig kärlek till din familj...Och det är den som räknas nu på det här "varvet" i livet:thumbsup:

Tradegi utan dess like....fy f***n måste man ändå få säga. @Krister du är av full fläkt och ett gott hjärta, vars ska detta ske och varför...:confused:. Knyt nu tät kontakt med närmaste och gå in i tänket det kan hända...tydligen:mad:. Men gör så ont att man in't står ut. Samla hat och känslor i ett separat rum och isolera dig inte utan nu om någonsin behöves riktig kärlek till din familj...Och det är den som räknas nu på det här "varvet" i livet:thumbsup:
Det känns ändå som att jag har svårt att uttrycka mig vettigt i denna stund. Tack för fina ord Walter, man förstår verkligen nu att det kan hända när man läser om föräldrar som dör av sorg. Eller att de tappar fokus när de kör eller liknande och krockar själva.

Jag har klagat inför skolledningen på barnens skola här , även om det inte alls är deras fel ( att nu Tommy är där han är), men de har för dålig utbildning, närmare bestämt ingen alls, när det gäller första hjälpen.
Jag kommer att följa upp deras arbete med att ändra detta... jag sa till dom att om min sons liv skall ha någon mening, om någon av alla dessa undomar kan rädda en kamrat eller en okänd. Så är det ändå en positiv konsekvens av min sons död. För ingen av dessa 30-40 ungdomar hade en aning om hur man tex gör CPR eller handlar överhuvud taget då en olycka sker. Tommy dog på grund av att ingen gjorde CPR när han inte kunde andas själv.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar