Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nja, jag är ingen rumpensniffer men fan vad stenskott man får. Vet inte hur många rutor jag fått byta. Vad det beror på vet jag inte men troligtvis flera orsaker. Tycker det har blivit värre med åren.
Jag har aldrig behövt byta vindruta, har fått laga en gång för många år sedan. Är allergisk mot rumpensniffare men det är kanske dumdristigt att så, då åker man väl på ett stenskott direkt. Carglass repair, Carglass replace! :)

Jag har aldrig behövt byta vindruta, har fått laga en gång för många år sedan. Är allergisk mot rumpensniffare men det är kanske dumdristigt att så, då åker man väl på ett stenskott direkt. Carglass repair, Carglass replace! :)

Det har inte jag heller om man bortser från när min dåvarande fru klippte en älg med min bil men då blev det även byte av taket.

Min mor är en motsats till rumpensniffer, troligtvis hon som oftast blir rumpensniffad :) Däremot så kör hon ofta samma sträcka på E18 som mig och hon har också bytt ruta ett par gånger. Jag kör fler mil per år så helt logiskt råkar jag ut för stenskott oftare.

Frugan gjorde ju issan godis igår. Inte min favorit.

IMG_20260411_135527.webp

Hej

Ja det där är riktigt gott och något jag aldrig missar om det finns tillgängligt.

Mvh isan lover

Hej

Blev kontaktad av kommunen idag och dom undrade om jag kunde hoppa in och jobba en del igen, så vi kom överens om att jag ska jobba några dagar i veckan fr.o.m maj månad, jag söker ju inga jobb och har inget ekonomiskt behov av att jobba, men tycker att det är kul socialt sett, träffa arbetskamraterna, entrepenörerna och alla människor i dom små samhällena längs kusten, samtidigt som man ju gör en god gärning för samhället.

Mvh isan lover

Cyklat en tur med jycken & hamnade ner mot nya Centrum där det fortfarande är många byggen igång.
Det nya blandas med gamla flyttade hus och till vänster bakom Landströms träkåk syns delar av nya polisstationen.
Såg även att Donken ska etablera sig här :) dom gör väl inte nån av mina favvo burgare...

Nu har jag så smått börjat kapa upp björkveden & ska testa klyva några senare idag.

20260414_104853.webp

20260414_104643.webp

17761616568451839562526609111900.webp

Hej

Blev kontaktad av kommunen idag och dom undrade om jag kunde hoppa in och jobba en del igen, så vi kom överens om att jag ska jobba några dagar i veckan fr.o.m maj månad, jag söker ju inga jobb och har inget ekonomiskt behov av att jobba, men tycker att det är kul socialt sett, träffa arbetskamraterna, entrepenörerna och alla människor i dom små samhällena längs kusten, samtidigt som man ju gör en god gärning för samhället.

Mvh isan lover
God gärning? De var stort av dig att jobba gratis.

Jag har varit och handlat lite av livets nödtorft, det blev lite gott och blandat. Blev sedan uppringd av en kille som ville sälja en märksats med regnumret till den nya bilen för rutorna runt om. Det har jag gjort tidigare med någon bil och det är ett bra stöldskydd för 400 spänn. Fingerfärdiga tjuvar stjäler lätt en bil som har ett nyckellöst system. Så för en gångs skull köpte jag något över telefon.

Jag har varit och handlat lite av livets nödtorft, det blev lite gott och blandat. Blev sedan uppringd av en kille som ville sälja en märksats med regnumret till den nya bilen för rutorna runt om. Det har jag gjort tidigare med någon bil och det är ett bra stöldskydd för 400 spänn. Fingerfärdiga tjuvar stjäler lätt en bil som har ett nyckellöst system. Så för en gångs skull köpte jag något över telefon.

Man behöver inte vara det minsta fingerfärdig, man går bara nära din bostad och kopierar signalen som din nyckel sänder ut konstant och går närma bilen, öppnar dörren, ingen bil kvar hos Berra.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K