Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vänner från Stockholm (Vietnamesiska) på besök så det blir shopping i Bjuv

IMG_20260502_123933.webp

IMG_20260502_123947.webp

Vi sitter och tar ett par öl efter lite grillat och diskuterar hur vi ska gå vidare med båtkärran, nästa steg är att hitta en axel och en halvstel från en MKI eller MKII borde gå att använda med bibehållen fjädring och ändå göra den höj och sänkbar.

Det skulle krävas strandskyddsdispens för att göra en brygga ut i sjön och den skulle falla under allemansrätten så det var inget större intresse från de övriga markägarna för att lägga tid och pengar på så en flexibel båtkärra är vårt alternativ nu.

Kan du inte öppna en ny tråd om ditt dammprojekt?
Jag har ju sett lite bilder innan, men inte velat fråga dig eftersom du inte skrivit något om det här :)
Kan jag göra, tycker att det är svårt att posta videos här, skulle vara trevligt att göra . Nu kommer det ju inte att hända så mycket innan det börjar regna ordentligt , Jag gillar ja att syssla med allt vad mekanik samt fiske heter ,, Min MC är ju i dagsläget så renoverade som möjligt som jag ser det . Nu tyckte jag att det vara dags för en fiskdamm , Den grävdes ur på samma plats som vår lilla gamla damm, Två stycken maskiner grävde samt planerade under fem dagar , Kostnaden hade jag spikat innan 50 k. Samt på att få lite annat planerat samt grävt på en av våra risåkrar som liger runt dammen , 20 rai ungefär har vi runt dammen , Resterande ligger 700 m bort där även vårt boningshus ligger i ytterkanten på byn, Nästa steg blir att hägna in samt sätta upp solcellsdrivna strålkastare med sensorer , Även solcellsdrivna larm 130 db kommer att sättas upp, även ett par kameror med solcell , En luftpump som ger ca 150 L /minut kommer att syresätta vattnet i dammen. Snake head samt samt en släkting till Pla Sawai och naturligtvis Pan Nin kommer att vara fiskbeståndet i dammen, Tilapian förökar sig snabbt och kommer att ge en bra föda åt predatorerna

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K