Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har påbörjat renovering av släpvagnen,blir att byta skivorna & svetsa sprickor i några balkar.

20260508_105509.webp

Vi gjorde liknande med firmans C1:a i vintras, vi skulle bara renovera bakbromsarna och hittade lite rost i ramen så flaket åkte av och blästring och målning plus bromsarna blev fixat, nästa vinter ska vi se om vi reder ut att lyfta av hytten och fixa ramen fram.

Man skall nog inte äta odlad norsk lax alltför ofta, vi brukar maximera till en gång i månaden. Det ser förfärligt ut runt många laxodlingar längs den norska kusten.
Det finns/fanns ett franskt reportage om detta på YT.
Allt är dött under och runt odlingarna.
Fiskarna simmar i sin avföring och är fulla med något dom kallar "lus"
Dom måste avlusa fisken med jämna mellanrum.
Hade detta varit kyckling så skulle det vara förbjudet att sälja inom EU säger dom i filmen.

En bra Kanadensisk mineralolja på tiden det begav sej, även Qakerstate är en bra mineralolja, någonting med långa kolkedjor har jag för mej.
Vi hade en Qakerstate olja vi hällde i manuella växellådor på 90-talet. Helt plötsligt gick det att växla på vintern. Bäst framgång var det på Ford Transit. Dom gick fan inte att växla vid minusgrader innan dom kom upp i värme. Oljebyte till QS oljan och det blev som att växla i smör även vid minusgrader. Min polare körde en VW Transporter som hans budbil. Den var djäkligt trögväxlad och VW sade att den var underhållsfri. Finns inget som heter det sade jag. Bytte till QS oljan och han blev så jäkla nöjd. Skall googla och se om jag hittar den av nostalgiska skäl :)

Vi hade en Qakerstate olja vi hällde i manuella växellådor på 90-talet. Helt plötsligt gick det att växla på vintern. Bäst framgång var det på Ford Transit. Dom gick fan inte att växla vid minusgrader innan dom kom upp i värme. Oljebyte till QS oljan och det blev som att växla i smör även vid minusgrader. Min polare körde en VW Transporter som hans budbil. Den var djäkligt trögväxlad och VW sade att den var underhållsfri. Finns inget som heter det sade jag. Bytte till QS oljan och han blev så jäkla nöjd. Skall googla och se om jag hittar den av nostalgiska skäl :)
Flaskan såg ut så här fast med gul kork om jag kommer ihåg rätt. Den var nog 75w-90 och inte 140. Alltså inte en hypoidolja. GL-5. Hursomhelst så gjorde den underverk i manuella lådor. Hade den i min Opel Manta med Getrag låda :)

IMG_7646.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar