Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Snyggat till gräsmattan,ingen sol men ändå så pass varmt så jag blev svettig.

20260711_120107.webp
Verkar ganska frodigt gräs blir nog fint när det är nyklippt. Har tagit fram två gammla moppar en crecent "raketarslel - 62. purch maxi 73
och en 125cc rödkvarna ftån 1952, ska tvätta upp och starta dom i morgon även gummans gamla eu moppe ska i gång
dom ska starta ,blir att byta bensin sen ska dom nog gå sen har jag 5 till såm behöver lite kärlek det blir till veckan. man ska vara rädd
om arbetet då räcker det längre

Verkar ganska frodigt gräs blir nog fint när det är nyklippt. Har tagit fram två gammla moppar en crecent "raketarslel - 62. purch maxi 73
och en 125cc rödkvarna ftån 1952, ska tvätta upp och starta dom i morgon även gummans gamla eu moppe ska i gång
dom ska starta ,blir att byta bensin sen ska dom nog gå sen har jag 5 till såm behöver lite kärlek det blir till veckan. man ska vara rädd
om arbetet då räcker det längre
Passa på att ta en tur till Umeå i det fina vädret och se allt nytt i stan.
Är dom godkända för trafik?

Idag tog jag metspö & en burk mask och besökte en liten bäck utanför stan,blev inte mer än 3 tim fiske för mig men fick ändå några bäcköringar där dom största vägde 4 hg.
Men jag hade på 2 st som var betydligt större som tyvärr lossnade på väg upp ur bäcken,det är ett riktigt smygande för att inte skrämma öringarna ur höljorna men det är ju det som är utmaningen.

20260712_132816.webp

20260712_152808.webp

20260712_144728.webp

20260712_161504.webp

20260712_141004.webp

Jag sitter vid datorn efter att ha varit ute och kontrollerat mina små vänner getingarna fortfarande håller till ute i det gamla garaget.
Egentligen så skulle det läggas på ett plåttak där denna veckan, men det hanns bara spikas dit några läkter inan det började flyga runt getingar, eller vildbin.
Vi har rivit ner bona och t.o.m. sprutat med en koldioxid släckare men de små rackarna stannar på något vis kvar.
Drottningen borde ju vara borta men det verkar inte hjälpa.

Tidigare idag så var jag ute och kollade och det såg lugnt ut, men jag behövde bara slå lite på taket inifrån så började det surra och flyga.
Jag fattar inte var dom håller till, bona är ju borta.
Håller dom på och bosätter sig inne i själva bräderna, och hur länge klarar dom sig utan drottning?
Nåja, nu har jag ringt Anticimex så om dom inte försvinner tills imorgon så får dom ta hand om dom.
Lustigt, rev ju ner boet i början på helgen dom borde väl inse att det är kört?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K