Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Efter vart en sväng på Smögen och visat familjen var jag bott halva livet i Sverige är vi i tältet, dom har krypit ner i sovsäckarna och jag har satt mig i fåtöljen och tagit en kopp vin och 2 småburkar Tuborg med en bok.
Frugan har varit med här förr men är ju 12 år sen och var vår då så första gngn hon ser det med all turism.
Blåser en del så glad över att jag var och köpte extra långa och kraftiga tältpinnar igår.

20260727_210850.webp

20260727_190430.webp

20260727_190414.webp

20260727_220312.webp

Min kompis från Umeå som gissade så när jag nämnde Tavelsjö :)
Hans far Jan Erik körde last bil så när jag byggde mitt första hust 1979 kom han med singel, grus till mej. Tyvärr borta nu
Hans fru var en rackare på slagruta, när jag köpte detta ställe, en sommarstuga så fanns det inge vatten och inger avlopp
Hade hit 4 st med slagruta, trodde inte på det, men dom pekade på samma ställe en hade en klädhängare av koppar han
pekade även ut var elledningen gick in til huset, hade inte tänkt på det men vet nu att det var rätt
så Jan Erik kom med grävarn och på 6 m i bara sand kom vattnet och kanon vatten filtrerat genom sand sen grävde vi i avlopp
också Nu har Crister startat en bil verkstad och många lastbilar plus några grävare mycket duktig, har mycke jobb

Hans far Jan Erik körde last bil så när jag byggde mitt första hust 1979 kom han med singel, grus till mej. Tyvärr borta nu
Hans fru var en rackare på slagruta, när jag köpte detta ställe, en sommarstuga så fanns det inge vatten och inger avlopp
Hade hit 4 st med slagruta, trodde inte på det, men dom pekade på samma ställe en hade en klädhängare av koppar han
pekade även ut var elledningen gick in til huset, hade inte tänkt på det men vet nu att det var rätt
så Jan Erik kom med grävarn och på 6 m i bara sand kom vattnet och kanon vatten filtrerat genom sand sen grävde vi i avlopp
också Nu har Crister startat en bil verkstad och många lastbilar plus några grävare mycket duktig, har mycke jobb
Tråkigheter, Vår vän min fru och jag Not i Thai är på väg bort, för 6 år sen jobbade hon i ett ris fält pch i
nätheten hade sprutar toxin som sen ned till risfältet, hennes ben såg inge roliga ur, sen blev hon sjuk i omgångar
Nu när vi var ned mådde hon skuidåligt fick ligga i vårt hus så vi hade koll Nu har hon legat sjukan i Udon och
sen Nongwauso kommer hem snart men der är slut 57 år. Hon har varit till oss 3 år i rad och plockat bär
en dj fin människa och duktig på att jobba, Skickat ner pengar till ex blöjor Huva så tråkigt

Beställde ett nytt telefonfodral igår hos CDON.
Det kom i postboxen idag. Snabbservice.

Igår fick jag ett segelfartyg i sämre skick men skrovet verkar bra.

20260728_153422.webp

Idag har jag tagit bort all riggning mm på båten.
Alt var mkt dåligt.

20260728_163516.webp

Har nu ställt undan den som ett framtida objekt med en burk bra att ha delar i.

20260728_163526.webp

Beställde ett nytt telefonfodral igår hos CDON.
Det kom i postboxen idag. Snabbservice.

Igår fick jag ett segelfartyg i sämre skick men skrovet verkar bra.

20260728_153422.webp

Idag har jag tagit bort all riggning mm på båten.
Alt var mkt dåligt.

20260728_163516.webp

Har nu ställt undan den som ett framtida objekt med en burk bra att ha delar i.

20260728_163526.webp
Hej

Påminner om skolskeppet Danmark ?

Mvh isan lover

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M