Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja det är åtskilliga trådar han har skrivit i som vi blev tvungna att flytta. Om vi inte hade gjort det hade det blivit radering. Man måste tänka på att den öppna delen kan läsas även av barn. Som sagt, högt i tak där utan politik och skabrösa inlägg är tillåtna.
Bra där, med tanke på min ålder och de år jag har hängt på olika Thaiforum tycker jag att ni gör detta forum till en bra chans för alla nya … och gamla thaivänner att lära sig lite, och att folk som inte hänger i Thailand för baren faktiskt kan läsa här.
Är ju synd om alla duktiga skribenter med erfarenheter genom åren ska gå förlorade på grund av dem som aldrig lämnade baren, så jag ber om ursäkt om jag drog några snabba slutsatser!

Jag sitter och tar igen mig efter att ha målat en vit knut, en vit knut!
Plåttaket är på plats och nu fick jag för mig att garaget skulle piffas upp lite till.
Jag lade ifrån mig men pocketbok på trädgårdsbordet och gick för att titta i källaren, hade jag inte en burk vit linoljefärg där?
Jodå där stod den, gammal och bortglömd sedan sist...när det nu var.
Jag hittade även några sådana där "Bra Ha Penslar" som jag köpt på en marknad någon gång.

Fram med stegen, nu var det ju bara att sätta igång.
Efter en halvtimme så hade jag fortfarande inte tagit mig in i burken.
Jag pillade försiktigt loss torkad färg mellan locket och själva burken, jag ville ju inte förstöra något.
Jag försökte kila in en kniv så att jag skulle kunna benda upp skiten, men icke!
Till slut fick jag nog och körde en skruvmejsel rakt genom plåtlocket och bröt upp den jävla burken!

Jag tittade ner på en stelnad gummiaktig mycket tjock hinna.
Jag vet inte ens om den förtjänade att kallas hinna, men det var ju det den var, men vad det där verkligen vit färg?
Jag skar loss hinnan av stelnad färg och fann någon slags brun oljig sörja.
Skulle detta verkligen kunna förvandlas till vit färg, och jodå!
Efter att ha vispat runt och blandat sörjan en lång stund så blev det faktiskt vit färg.

Nu var jag jäkligt trött, och jag hade inte ens börjat måla...
Skrapat färg hade jag faktiskt förutseende gjort under gårdagen så jag klättrade upp på stegen och började måla.
Det gick ju ganska bra att stå där och ömsom pensla, och ömsom liksom dutta in färg i det gamla träet.
Det var när jag gick ner från stegen och tvingades stå böjd och jobba som jag fick problem.
Jag får otroligt ont i ryggen och sedan blir jag andfådd, fan i mig ren andnöd.

Jag fick som sagt var klart en knut, men sedan var jag tvungen att gå in, och nu sitter jag här.
Är det någon mer än jag som har det där problemet?

Plåttaket är på plats och nu fick jag för mig att garaget skulle piffas upp lite till.
Jag lade ifrån mig men pocketbok på trädgårdsbordet och gick för att titta i källaren, hade jag inte en burk vit linoljefärg där?
Jag hittade även några sådana där "Bra Ha Penslar" som jag köpt på en marknad någon gång.

Jag pillade försiktigt loss torkad färg mellan locket och själva burken, jag ville ju inte förstöra något.
Jag försökte kila in en kniv så att jag skulle kunna benda upp skiten, men icke!
Till slut fick jag nog och körde en skruvmejsel rakt genom plåtlocket och bröt upp den jävla burken!

Jag vet inte ens om den förtjänade att kallas hinna, men det var ju det den var, men vad det där verkligen vit färg?
Efter att ha vispat runt och blandat sörjan en lång stund så blev det faktiskt vit färg.

Skrapat färg hade jag faktiskt förutseende gjort under gårdagen så jag klättrade upp på stegen och började måla.
Det gick ju ganska bra att stå där och ömsom pensla, och ömsom liksom dutta in färg i det gamla träet.
Det var när jag gick ner från stegen och tvingades stå böjd och jobba som jag fick problem.

Jag fick som sagt var klart en knut, men sedan var jag tvungen att gå in, och nu sitter jag här.
Du bör kontakta akuten.

Som @PanPan säger, det måste kollas upp. Låter inte bra alls, ta inga risker utan var rädd om dig.

Ja det kan vara en hjärtattack, vid sådana symptom ihop rekomenderas man att genast ringa 112.
Men det är förhoppningsvis ingen fara eftersom han klarar att skriva i politikdelen.
Själv tar jag det ganska lugnt inne idag, 32 grader i skuggan och jag fick värme så det räckte i Italien. Men höga moln nalkas i väster så svalare luft är på väg.

Köpte 16st limklämmor på Bauhaus idag.

20260730_153752.webp

Det går åt många när man limmar.

20260730_184812.webp

Parkeringsappen tickar på och är nu över 7tim.
Hoppas jag slipper betala för det.

Köpte 16st limklämmor på Bauhaus idag.

20260730_153752.webp

Det går åt många när man limmar.

20260730_184812.webp

Parkeringsappen tickar på och är nu över 7tim.
Hoppas jag slipper betala för det.
Ha det dokumenterat att du kört ut, ta tex foto på bilen hemma med foto och datum.
När jag skrev in mig i Sverige igen och fick bank id gick jag igenom statliga myndigheter för att se att allt var ok.
Då låg det ett oberättigat krav på mig från handelsbanken.
Skrev till kronofogden och dom kunde inget göra mer än vidarebefodra meddelande till motparten.
Jag förklarade och skrev att jag kommer göra en polisanmälan mot banken och driva det vidare om inte den tas bort.
Efter 1 vecka var kravet borttaget och anmärkningen borta.

Ha det dokumenterat att du kört ut, ta tex foto på bilen hemma med foto och datum.
När jag skrev in mig i Sverige igen och fick bank id gick jag igenom statliga myndigheter för att se att allt var ok.
Då låg det ett oberättigat krav på mig från handelsbanken.
Skrev till kronofogden och dom kunde inget göra mer än vidarebefodra meddelande till motparten.
Jag förklarade och skrev att jag kommer göra en polisanmälan mot banken och driva det vidare om inte den tas bort.
Efter 1 vecka var kravet borttaget och anmärkningen borta.
Jag hade folk med mig så det är ok.
Har även kvitton på att jag handlat 5mil därifrån en timme efter vi åkte ut.
Ska ringa igen till dom för detta är irriterande.

Efter att ha sett Deadliest Catch på Discovery lyssnar jag nu på rejäla vindbyar som kommer med ojämna mellanrum. Det har även åskat lite men inte mycket regn hittills. Det är fortfarande varmt, 23 grader.

Uppdatering om mitt P problem.
Igår när det kommit upp i 10tim så spärrade jag mitt kreditkort och beställde ett nytt.
Idag hade räkneverket stoppats och räkningen blev 0kr.
Så allt slutade bra och jag får ett nytt kort snart.

Snart blir det en promenad i solskenet.
Skönt att det löste sig.

Sånt här gör att jag mestadels låter bli att koppla mina kort till tjänster (om det går). När det gäller Easyparks app betalar jag alltid "i förskott" med swish. Behövs det utökar jag bara tiden i appen och swishar igen. Blir det "rest" får man en swish tillbaka.
Lite "jobbigare", men jag är rädd om mina kortuppgifter (inbillar jag mig iaf).

Skönt att det löste sig.

Sånt här gör att jag mestadels låter bli att koppla mina kort till tjänster (om det går). När det gäller Easyparks app betalar jag alltid "i förskott" med swish. Behövs det utökar jag bara tiden i appen och swishar igen. Blir det "rest" får man en swish tillbaka.
Lite "jobbigare", men jag är rädd om mina kortuppgifter (inbillar jag mig iaf).
Jag använder nästan uteslutande Parkster appen när jag parkerar här nere. Startar och stoppar alltid parkeringen manuellt. Det finns även ett skydd som man kan ställa in för maxtid om man skulle råka glömma att stoppa manuellt. Debiteringen kommer som en faktura månadsvis i mailen. Det har fungerat felfritt hittills.

Byaloppis här i Bjuv imorgon 10-14 där man står och säljer på sin garageuppfart och det finns en karta med alla adresser i byn som är aktiva. Ska tydligen också vara flera som ska sälja korv, dricka etc

Så här mitt i flytten upptäcker man väldigt mycket som kan säljas som man inte ens mindes att man hade (längst bak i olika skåp)

Svårast är det att få en thaikvinna att sälja saker hon hittat till "vrakpris" på olika loppisar själv men som stått oanvänt i ett skåp i många år ! :-)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K