Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Mörka moln tornar upp sig på himlen och jag såg precis en pojke som spelade banjo.

IMG_3118.webp
Nu har du sett nått riktigt vackert

Har dom fått in höstkläder? Dags att handla inför kommande säsong, kanske åka dit på Fredag.
Det var fortfarande en hel del sommarkläder kvar, men höstkläder var ändå på gång, som tröjor, jackor mm.
Men jäklar vad stort varuhuset är, dom har ju verkligen byggt ut sen jag var där sist.
Idag käkade vi frukost och sen in till varuhuset för att köpa det sista, handlade lite matvaror bla. Men nu är jag hemma igen, vi har ca en timmes bilresa.

Här blev det riktigt fint väder, det utlovade regnet framflyttat så nu har jag satt mig på altan med ett glas vin, lite slapp efter en aktiv dag.
Får vi se kommande dagar, vindskivorna måste målas och dom andra vill ändås vara hemma några dagar inte åka nånstans hela tiden.

20260803_183830.webp

Åkte med frugan och ett barnbarn till Vaxholm i dag. Vi åkte båt ut. Den far full till sista sittplats och några ståplatser. En relativt stor skärgårdsbåt med kafeteria. Detta gladde barnet, som uppskattar alla kosttillskott. I Vaxholm utspisades alla med glass med vald smak. Därefter fick barnet och frugan var sin korv. Efter att ha känt att skjortan stramar åt över magen, avstod jag. När vi åkte hem blev det dubbeldäckare. Detta uppskattas mycket av barnbarnet eftersom han vanligtvis åker i pappans bil. Han erbjöd sig att åka till Vaxholm för att hämta oss men fick beskedet att dubbeldäckaren var häftigare. Som tur var fick barnbarnet sitta längst fram högst upp. På frågan vad som var bäst i dag bedömde han båten, glassen och dubbeldäckaren som likvärdiga.

Jag tjötar för mycket men idag bara blev det så go kväll.
Städat hela dagen, vart med frugan på trafikskolan kände bara att behövde en lugn kväll, snart jobb ;)
Nu är jag full, skit samma, ta inläggen som det är och lägg inte för mycket vikt på det....

20260803_220941.webp

Jag tjötar för mycket men idag bara blev det så go kväll.
Städat hela dagen, vart med frugan på trafikskolan kände bara att behövde en lugn kväll, snart jobb ;)
Nu är jag full, skit samma, ta inläggen som det är och lägg inte för mycket vikt på det....

20260803_220941.webp
Jag har en del självinsikt, förstår att mina inlägg ibland kan irritera.
Med mening, ja ibland.
Full och oförstående, är rätt vanligt.
Men jag är inte dum och inte förstår det

Börjar känna att när gå från utsidan till insidan att så jag vill ha det.
Sen är det mycket jobb igen men börjar se bra ut enligt mitt tycke.

20260803_222725.webp

20260803_222801.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7