Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

"legolas " sa:
Hur många av Er andra tycker att Ulle skall avhålla sig ifrån brännvinet och spara sina slantar. Han går hemma i Svedala och våndas över sin saknad av Thailandet och damerna härnere.

Spara slantarna Ulle och ge f*n i att drecka det goa blossa.
tycker en anomym kamrat i nöden....

Haha.. Du tror väl inte att ett par flaskor glögg gör någon skillnad? Men du har naturligtvis rätt i sak. :D

I övrigt köper jag ju mina starkvaror i 5 Liters dunk..så det blir inte så kostsamt.

Resan till thailand är under planering...

"ulle " sa:
Haha.. Du tror väl inte att ett par flaskor glögg gör någon skillnad? Men du har naturligtvis rätt i sak. :D

I övrigt köper jag ju mina starkvaror i 5 Liters dunk..så det blir inte så kostsamt.

Resan till thailand är under planering...

Ulle, är det pga femlitersdunkarna du ser ut som du gör på bilden? ;D ;D ;D ;D

En variant på varm dryck med lite snurr i.
På med kastrull på värmen
Tillsätt honung, apelsinskal, kardemumma, kanel, två tepåsar mörkt te. Låt det ta lite färg. Tillsätt 0,5 liter rödvin och två liter lipton peachte i flaska. Koka ordentligt i 10 minuter. Servera med en efter samvetet mängd captain morgan spiced rom. Vill du fortsätta att vara klar i skallen skippa Kaptenen. Alkoholen i vinet bör vara utkokt...

Här är en annan glöggvariant som jag drack med njutning förra julen:

5 dl rött vin
5 dl blåbärssaft, (utspädd)
3 msk socker
2 st kanelstång/stänger
2 bit(ar) pomeransskal
2 st nejlikor, hela
0,5 dl blåbär, (frysta)
Tillagning
1 liter glögg

1. Värm vin, blåbärssaft, socker och kryddor. Dra av från plattan och lägg i blåbären.

Kommer ihåg förra julen jag firade i thailand fan vad jag saknade glögg då. Denna jul blir vi hemma i svedala! :)

Blossa är ju faktiskt den som har mest orginell smak av alla glöggsorter som finns

Legolas ska jag skicka en flaska?;)

Har precis stekt entrecôte till mig, och benfri kotlett till sambon. Nu ska jag woka ett gäng grönsaker och göra egen klyftpotatis. Sedan ska jag hämta sambon från jobbet. Då gör hon sin goda bearnaise och sen bliiiiir det löööördagsmyyys, framför skidor och Premier League! :nod:

Jadu Legis.. Thai-tv ger jag inte mycket för...tack och lov för data åldern..

Själv sitter jag och dricker en fet go grogg. och väntar på kompisen ska komma

Ja så ska det inte behöva bli med mig i den åldern.. HOPPAS JAG,
Slipper jag bara sjukdomar o skit så ska jag nog leva fan tills sankte Perra kallar.

"legolas " sa:
Är du säker på att Sante Per är aktuell i ditt fall??? tror mer det lutar åt de svajande fälten av vallmo "down under", hahahaha............

Mycket möjligt.. Men jag tänker i allafall inte ligga på det yttersta o tänka "- fan vilket tråkigt liv jag levt"

Och i kväll tänker jag kolla på "så mycket bättre" ikväll är det Pluras låtar som blir tolkade..

Min sista suck ska dras på en veranda i solnedgången med utsikt över havet och en precis svald GT i magen. Sen ger jag tusan i vem som kommer och hämtar mig! ;D

Vore det inte för en moderator som jag gillar mycke här hade det blivit tv ovh några bira.....nu blir det nog loka när man släkt dom 3 juniorer man skaffat sig.

Gazton o Rosa.....utan er vore jordalivet sämre :)

Precis hemkommen efter lite julmat med de obligatoriska tillbehören. Lite mao är man allt, behagligt så. :smile:

Nu måste toffeln strax logga ut igen. frugan skall titta på "TV Thai". Själv får jag väl kolla på "TV Sweden".

Berralund :wai:

"Psy " sa:
Vore det inte för en moderator som jag gillar mycke här hade det blivit tv ovh några bira.....nu blir det nog loka när man släkt dom 3 juniorer man skaffat sig.

Gazton o Rosa.....utan er vore jordalivet sämre :)

Puss o kram till dej också. :)

Det är väl ingen hemlighet vem jag är..
Men jag vill ändå rikta ett stort och VARMT tack för att ni finns här..
Det värmer i själen att se så många av er här.. vi kommer ifrån så olika forum.. Jag hoppas utav hela mitt onyktra hjärta att vi får ett långt och trevligt umgänge här på CM.. Jag tröttnade helt enkelt på SS och MPR och allt vad det heter (RDD var jag aldrig aktiv i)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K