Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Intar första alkoholen på 7 månader :beer:
20200917_172848.jpg
Stenbords öl? :beer: :wink_transparent:

Det är min tur att bjuda på fredagsfikat på jobbet i morgon. Jag brukar vara lat och köpa fika. De flesta andra brukar bjuda på hembakat.
Dom har tjatat på mig denna veckan att även jag ska baka. Ikväll gjorde jag det, det blev blåbärs muffins. Dom smakade bra men jag är inte nöjd med utseendet. Förhoppningsvis tjatar ingen på mig mer utan att jag kan fortsätta köpa fikat.
Jag gillar annars att baka, men mer till eget hushåll, inte till ca 25 pers.

4D6B1408-F95F-46EC-BD9D-8135984EEEE9.jpeg

EA46EE63-A258-4526-8CCE-C788B7065E8C.jpeg

Det är min tur att bjuda på fredagsfikat på jobbet i morgon. Jag brukar vara lat och köpa fika. De flesta andra brukar bjuda på hembakat.
Dom har tjatat på mig denna veckan att även jag ska baka. Ikväll gjorde jag det, det blev blåbärs muffins. Dom smakade bra men jag är inte nöjd med utseendet. Förhoppningsvis tjatar ingen på mig mer utan att jag kan fortsätta köpa fikat.
Jag gillar annars att baka, men mer till eget hushåll, inte till ca 25 pers.

4D6B1408-F95F-46EC-BD9D-8135984EEEE9.jpeg

EA46EE63-A258-4526-8CCE-C788B7065E8C.jpeg
Ser gott ut, du verkar inte vara bakvänd om man så säger.

Jag har börjat intressera mig för fotografering igen, hade nästan glömt att använda kameran utom dom mest basala funktioner.
Här ett exempel från i kväll, foto med bruk av extern flash.
Det är en såkallad Tupilak, jag köpt i Grönland för en del år sedan.

DPP_0001.JPG

Gårdagens föreningsmöte genomfördes i hyrd lokal av 35 deltagare som åt ock drack efter bästa förmåga. Utomhus var det solsken men blåsigt. Enligt väderinformationen 7 m/s. För egen del blev det öl med 0,5 % som marknadsfördes som alkoholfri.
Ön har sedan mitten av 1960-talet landförbindelse och bussar. Tidigare var det ångbåt som gällde. Ett antal mer eller mindre förfallna stenbryggor är minnen från denna tid liksom ett antal ståndsmässiga grosshandlarvillor. Zlatan ägde under några år ett hus på ön.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K