Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Checkat in på Hilton i Yalova bokat 40 dagar vi får se det blir.

20210421_182618.jpg

20210421_182521.jpg
Lobby party...?

Skall beställa kao tom moo, äta frukost och sen ge mig ut på en cykeltur om det är uppehållsväder, har inte tittat ut än men fåglarna kvittrar så glatt utanför så måste va fint ;)
Sen får vi se vad som blir dagens projekt, kanske blir fram med häcksax och gräsklipparen.
Och Big-C leverans verkar komma redan idag 15-16.

Jag sitter i köket och lyssnar på blåsten. Nu råder riktigt aprilväder, blåst och kyla. Det kom t o m några rejäla åskknallar igår kväll efter sängdags. Så vårvädret kom av sig ordentligt.

F**n, nu bränner det:(
20210421_192227.jpg

Har problem med hälarna o skavsår då jag mestadels är barfota i och utan stövlar i skogen:rolleyes:. Tror det bästa är att leta upp ett fisk aquarium i Khun Thep(BKK) när jag anländer på måndag...
Vad gäller sprickorna på hälarna finns det speciella hyvlar med rakblad att ta ned tjockleken med. Dessutom finns en speciell salva på apoteket som är extremt fet och mjukgörande.
Det fungerar, jag hade problem med sådana hälar i Sverige. Tog bort problemet, men man måste hålla efter.
Här i Thailand är det inte samma problem då vi inte använder skor som skapar dessa problem för många.

Är ingen legitimerad läkare, men huden läks väl underifrån?
Med så tjock skinnskorpa hjälper inte en salva. Den måste bort.
Torrt skinn bryts bort fortare, så salva ovanpå det tjocka skulle förlänga pinan sprickorna åstadkommer.
Skavsår skall man inte heller behandla med fett, de skall helst isoleras med t.ex. compuspeed.
Har man lätt få skavsår skall man kanske förebygga med att tejpa med idrottstejp.

Med så tjock skinnskorpa hjälper inte en salva. Den måste bort.
Torrt skinn bryts bort fortare, så salva ovanpå det tjocka skulle förlänga pinan sprickorna åstadkommer.
Skavsår skall man inte heller behandla med fett, de skall helst isoleras med t.ex. compuspeed.
Har man lätt få skavsår skall man kanske förebygga med att tejpa med idrottstejp.
Eller sätta på sig ett par skor?

Ställa mig vid spisen och blanda ner det här till en köttfärssås, sen blir det nog TV-kväll, va längesen man kunde hålla det såhär städat hemma.
Uppe i byn va det varmt sa frugan, inte hört om några ändrigar från skolan eller om dom kör igång den 3:dje så nästa vecka får dom se till att ta sig ner på nåt sätt.
Annars strosar man bara runt här hemma har videosamtal med dom i byn.
Håller mig borta från folksamlingar men tog en cykeltur idag.

20210422_140724.jpg

20210422_141005.jpg

received_2477791719031640.jpeg

received_281965286897681.jpeg

Screenshot_20210422-141710_Gallery.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A