Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har problem med hälarna o skavsår då jag mestadels är barfota i och utan stövlar i skogen. Tror det bästa är att leta upp ett fisk aquarium i Khun Thep(BKK) när jag anländer på måndag...
Har problem med hälarna o skavsår då jag mestadels är barfota i och utan stövlar i skogen. Tror det bästa är att leta upp ett fisk aquarium i Khun Thep(BKK) när jag anländer på måndag...
Skall beställa kao tom moo, äta frukost och sen ge mig ut på en cykeltur om det är uppehållsväder, har inte tittat ut än men fåglarna kvittrar så glatt utanför så måste va fint
Sen får vi se vad som blir dagens projekt, kanske blir fram med häcksax och gräsklipparen.
Och Big-C leverans verkar komma redan idag 15-16.
Jag sitter i köket och lyssnar på blåsten. Nu råder riktigt aprilväder, blåst och kyla. Det kom t o m några rejäla åskknallar igår kväll efter sängdags. Så vårvädret kom av sig ordentligt.
Om en halvtimme kommer flyttbilen för sista stora lasset för att ta bland annat sängar och stora prydnadssaker t ex speglar. Ska bli skönt när allt är över. Då skulle en resa till BKK sitta fint.
Vad gäller sprickorna på hälarna finns det speciella hyvlar med rakblad att ta ned tjockleken med. Dessutom finns en speciell salva på apoteket som är extremt fet och mjukgörande.
Det fungerar, jag hade problem med sådana hälar i Sverige. Tog bort problemet, men man måste hålla efter.
Här i Thailand är det inte samma problem då vi inte använder skor som skapar dessa problem för många.
Med så tjock skinnskorpa hjälper inte en salva. Den måste bort.
Torrt skinn bryts bort fortare, så salva ovanpå det tjocka skulle förlänga pinan sprickorna åstadkommer.
Skavsår skall man inte heller behandla med fett, de skall helst isoleras med t.ex. compuspeed.
Har man lätt få skavsår skall man kanske förebygga med att tejpa med idrottstejp.
Med så tjock skinnskorpa hjälper inte en salva. Den måste bort.
Torrt skinn bryts bort fortare, så salva ovanpå det tjocka skulle förlänga pinan sprickorna åstadkommer.
Skavsår skall man inte heller behandla med fett, de skall helst isoleras med t.ex. compuspeed.
Har man lätt få skavsår skall man kanske förebygga med att tejpa med idrottstejp.
Den typen av hälar får man oftast av skor. Samma med skavsår.
Jag tror han skrev lite fel förut.
Jag tror han menade att han är barfota i stövlar. Det är klassiker för att dra på sig skavsår.
Man behöver skydd mot friktionen. Strumpor eller sockar som är ännu bättre.
Ställa mig vid spisen och blanda ner det här till en köttfärssås, sen blir det nog TV-kväll, va längesen man kunde hålla det såhär städat hemma.
Uppe i byn va det varmt sa frugan, inte hört om några ändrigar från skolan eller om dom kör igång den 3:dje så nästa vecka får dom se till att ta sig ner på nåt sätt.
Annars strosar man bara runt här hemma har videosamtal med dom i byn.
Håller mig borta från folksamlingar men tog en cykeltur idag.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.