Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

tom om du går i butik här nere får du kolla tvättmedel för sido eller toppmatad, symbol på förpackningen, ena för kalltvätt andra för temp inställning.

Med tanke på tvättmaskin etc, kolla klisterlappen som skall sitta på kylskåp, tvättmaskiner andra vitavaror etc. 10 års garanti gäller från när varan producerades inte såldes.
Brukar sitta påklistrad på kyl, frys etc.
Nåt jag lärt mig i efterhand, inget problem med kylskåpet men såg det satt påklistrat 2012.
Kollade upp, det året garantin gällde ifrån, dom kan haft den på lager i 5 år, då har du bara 5 år, inte 10 år.
Inget ovanligt här nere, vet inte hur det är i Sverige.

Gick på 7/11 och köpte en öl, stackars gubbe stod på utsidan och fick inte liv i sin moppe. Kunde inte hjälpa han med den biten men gick in och köpte en öl till han med. Men den moppen va nog viktig för hans leverbröd för han var helt förstörd.
Tänker man på oss bortskämda, själv hade jag nog sparkat ner moppejäveln och köpt en ny.
Det vi ser som självklart är för dom flesta som är runt oss här nere helt oförståeligt, inget dom har råd med...
Hade det inte vart för barnern dock hade jag gjärna gått till den nivån du pengatänket blivit för mycket och många gngr det som skapar ångest för folk har inte.
Jag är rätt nöjd med mat och bostad, extra kostnad kommer på barnen så dom skall få en bra start.

Stämmer bra, när plånboken sviktade blev det silver rom;)
Silver rom är det samma som silver tea, kommer ihåg när en gammal fiskare kom hem till oss på Smögen och ville vi skulle bli fulla, han hade spriten, har ni slödryck, nä tyvvär har ingenting, ok koka vatten och ta fram socker så gör vi silver tea har jag för mig han kalla det?

Gick på 7/11 och köpte en öl, stackars gubbe stod på utsidan och fick inte liv i sin moppe. Kunde inte hjälpa han med den biten men gick in och köpte en öl till han med. Men den moppen va nog viktig för hans leverbröd för han var helt förstörd.
Tänker man på oss bortskämda, själv hade jag nog sparkat ner moppejäveln och köpt en ny.
Det vi ser som självklart är för dom flesta som är runt oss här nere helt oförståeligt, inget dom har råd med...
Hade det inte vart för barnern dock hade jag gjärna gått till den nivån du pengatänket blivit för mycket och många gngr det som skapar ångest för folk har inte.
Jag är rätt nöjd med mat och bostad, extra kostnad kommer på barnen så dom skall få en bra start.
Jag har vart hemma i ett år nu, ligger på +100k i månaden, strypa ner det till Thainivå som tex svågern som har en inkomst på strax över 15k i månaden nu är inte obegripligt men shit vad jag hade fått strypa ner på allt då....
Men jag lever ju Svenskt, han Thailändskt, nyttjar statlig skola, bor billigt.
Men är ju sådan skillnad på livsstandard.

Finns många gubbar som lever billigare än mig här nere, men dom har inte 2 barn i skola, behöver inte tänka på den biten.
Sen har vi Krister men det stämde ju inte, han hade bara pratat med en skola men inte satt ungen i tvärtom har han tagit ut ungen från skolan och betalar inget samt dottern har han skickat till byn och har inga skolutgifter.
kan nog säga att 30% av min månads avgift är skola, sen tillkommer uniformer, utflyckter etc... över 50% går nog till ungarna i slutändan, för dom skall ju ha utanför skolan med...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K