Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har suttit på den lilla balkongen med mitt morgonkaffe och skrivit på datorn och läst några tidningar. Nu ska jag packa för att därefter äta och åka till BKK. I kväll blir det bilutställningen om allt går som planerat. Har fått några goda råd från TS om olika bilmärken.
Skall du ha en stor eller liten, vad för typ av bil?
SUV Nissan X-Trail eller minder en Nissan Juke.
Volvo S60 eller XC 60
Köp ingen SUV som Fortuner eller Izusu och Mitsubichi det är bara ombyggda pickupper och obekväma att åka i, skuttar fram på vägarna och känner varje skarv på motorvägen.
Men jag hade ju gått på begagnat.
Köpte ju ny sist men nu har man gjort det, nästa gång blir det begagnad.

Har suttit på den lilla balkongen med mitt morgonkaffe och skrivit på datorn och läst några tidningar. Nu ska jag packa för att därefter äta och åka till BKK. I kväll blir det bilutställningen om allt går som planerat. Har fått några goda råd från TS om olika bilmärken.
Här har du en sida för begagnade bilar i Thailand.

då har 2 månaders njutning börjat då Här blir det varje dag om det inte regnar men det brukar inte vara många gånger

20211207_112447.webp

20211207_112451.webp

20211207_112455.webp

Volvo S60 eller XC 60
Köp ingen SUV som Fortuner eller Izusu och Mitsubichi det är bara ombyggda pickupper och obekväma att åka i, skuttar fram på vägarna och känner varje skarv på motorvägen.
Ska titta på bilar för 7 personer för att kunna köra barnbarn. Jag delar din uppfattning om begagnat cirka 2 - 3 år men frugan och hennes släktingar påstår att man blir lurad i Thailand om man köper begagnat. Eftersom jag mest är turist är jag beroende av vad frugan anser. Har pekat på möjligheten att ta med hennes duktige bilnong för att titta på bilar.

Av en tillfällighet tittade vi på en Nissan inne på ett varuhus. Den verkade tilltalande och var en diesel men den kan ha varit en modell som också används för pickup. Den billigaste kostade 1,1 milj B och de mer påkostade med större motor 1,4.

Ska försöka hitta en modell med en mindre kaross, som kan göras 7-sitsig. Det mesta är ganska oklart. Hur om helst kan det vara roligt att gå runt på bilutställningen.

Ska titta på bilar för 7 personer för att kunna köra barnbarn. Jag delar din uppfattning om begagnat cirka 2 - 3 år men frugan och hennes släktingar påstår att man blir lurad i Thailand om man köper begagnat. Eftersom jag mest är turist är jag beroende av vad frugan anser. Har pekat på möjligheten att ta med hennes duktige bilnong för att titta på bilar.

Av en tillfällighet tittade vi på en Nissan inne på ett varuhus. Den verkade tilltalande och var en diesel men den kan ha varit en modell som också används för pickup. Den billigaste kostade 1,1 milj B och de mer påkostade med större motor 1,4.

Ska försöka hitta en modell med en mindre kaross, som kan göras 7-sitsig. Det mesta är ganska oklart. Hur om helst kan det vara roligt att gå runt på bilutställningen.
Eller så är det din fru som lurar dig för hon vill ha en ny, låter troligare, vi är nog många på forumet som köpt begagnat utan problem, köpte min första begagnad.
Varför skulle det vara mer lurendrejeri här, alla bilförsäljare är lurendrejare oberoende land så är upp till dig själv att bedöma ;)
Nissan X-trail ej hybrid är 7 sitsig.
Hybriden är inte 7 sitsig då batteriet sitter där stolarna fälls ner.

Finns 2 nissan SUV här nu den ena är Terra, ser ut som ombyggd pickup som dom andra, sen X-trail som är en bil (SUV) ingen ombyggd pickup.

Eller så är det din fru som lurar dig för hon vill ha en ny, låter troligare, vi är nog många på forumet som köpt begagnat utan problem, köpte min första begagnad.
Varför skulle det vara mer lurendrejeri här, alla bilförsäljare är lurendrejare oberoende land så är upp till dig själv att bedöma ;)
Nissan X-trail ej hybrid är 7 sitsig.
Hybriden är inte 7 sitsig då batteriet sitter där stolarna fälls ner.
Tack för dina synpunkter. Ska ta till mig dem.

Volvo S60 eller XC 60

Har lite tankar på detsamma, håller ögonen öppna framöver.
Har nu gräddfil rakt in till marknaden där bilarna säljs från bankerna till återförsäljarna.
Sanslöst låga priser på vissa bilmärken medans t.ex. pick-ups som kan användas till jobb ligger kvar klart högre än förväntat.
Vill dock inte sälja våran Honda, är inte heller helt glad i att ha två bilar så väntar kanske ett tag till.
Problemet är ju att visst granskas bilarna innan de säljs men pga tidsbrist är inte granskningen så omfattande som jag skulle önska som är helt tappad bakom en vagn vad det gäller bilar.

/ SatanG

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar