Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En verklig olycka och inte humor som fanns i våra lokala nyheter.
Det enda jag förstod var att det handlade om hög hastighet.
Frontalkrock mellan bil och MC.
En verklig olycka och inte humor som fanns i våra lokala nyheter.
Det enda jag förstod var att det handlade om hög hastighet.
Frontalkrock mellan bil och MC.
Så då har man bytt os på alla riggar.
Hoppas jag på nytt moderkort imorrn så man kan ägna sig lite mer åt strandpromenader istället och slappande
Klippa sig han man inte med idag, imorrn blir det en del att göra med, hämta nya passen, till amphoen och få nya kopior på vigselbevis eller va det var för förnyning av extension sen till Nissan och se vad försäkringsbolaget säger om skadan på bilen, dags för service med 100.000km men får bli en annan dag.
Mesta kört tidigare år, förra året blev bara 10.000km
Sen skall bilskatten betalas.
Vi har 4 stycken. Dom har inte flugit fritt än men buren är relativt stor och det är ett ordentligt flaxande därinne. Dom pratar mycket sinsemellan men inte med oss, det är svårare att tämja när dom är så många tillsammans. Men dom är ganska orädda.
Vi har 4 stycken. Dom har inte flugit fritt än men buren är relativt stor och det är ett ordentligt flaxande därinne. Dom pratar mycket sinsemellan men inte med oss, det är svårare att tämja när dom är så många tillsammans. Men dom är ganska orädda.
Här på västkusten har vi nu storm, det är vindar på 19-25 m/s nu och det lär öka ytterligare enligt prognosen, västlig vind som ska vrida över till nordväst, blir till att kolla till våra båtar några gånger i natt.
Uppe med tuppen, idag är första skoldagen på plats i skolan.
Skolorna har ju hållit stängt men det är beslut skolorna tagit själva.
Staten läste jag i BP har sagt att dom kommer inte stänga några skolor denna gång pga 75% av alla skolbarn 12 år och upp har fått 2 sprutor och 90% har fått 1 spruta, dom har kommit ikapp snabbt med vaccineringen här, nu är det ju 3:dje dosen som börjat delas ut i landet, 5-11 år skall börja vaccineras i slutet av månaden.
Vi får se.
Själv blir det att flänga runt lite idag har en del som skall fixas. Riggarna rullar på så där behövs inget göras förrän nya moderkortet kommer, det är mest självgående annars.
Kanske tar med frugan efter vi dumpat barnen till nya favoritfrukost stället
Fast vet inte är ju lite mitt nya privata lilla vattenhål, där jag kan sitta i lugn och ro.....
Men nu skall jag gå och koka ägg, sen duscha yngste och göra han klar för skolan, han har redan vaknat han med.
I går var det in intressant resa på Dödens Järnväg. I dag blir det släktens sjukhem. Frugan har lovat att bossa där i dag. Jag får tid vid datorn. Dessutom mycket tid för promenader. Ska försöka minska volymen på magen. Har vuxit p g a den thailändska maten. Inte bra. I Sverige gick jag nästan en timme varje dag. I BKK är det svårare. Gatorna är inte gjorda för säkra promenader. Gatusäljarna kantar de flesta gator och bilarna tar resten.
Funderar på att skapa en tråd för lok, järnvägar och tågresor. Nostalgi och dagens verklighet.
Här på Amphoe går det inte undan, här känns det verkligen som coronarisk.
Skall ordnat ett khor-2 vad det nu är, nåt med vigseln, inget jag visade upp första gången jag gjorde extension.
Båtarna klarade sig men det var över 30 m/s i byarna i natt, jag var nere och kollade båtarna senast gången vid 4.30, vi ligger ju på utsidan ön och där är vi ju mer utsatta, har knappast sovit något inatt p.g.a blåsten, det har låtit som en jetmotor ute. Vid 1 tiden flöt det iland lite mer brädor ifrån båten som brann vid Vinga, jag lastade det på takräcket och körde hem det, men på bryggan kunde man knappt gå utan att riskera att blåsa i sjön. Det blåser ännu och vad jag har hört är ex.vis tågtrafiken inställd tills framåt 12 på f.m.
Var lång väntetid på Amphoe så nu blir det lunch, fick ordnat det pappret och hämtat passen iaf, får göra det andra som vart tänkt imorrn.
Och självklart på nya favvostället.
Provkörde isan ratbiken i förrgår, gick så där kan jag säga,
var som att starta på fyran 555, vet ju inte tomgångsvarvtalet på monstret, kom inte som en överraskning hade det på känn, har monterat det minsta remhjul som går där fram å det största jag hittade på bakhjulet
Så blir att göra nån slags reduktion med en mellanaxel
Var till en bybilskrot å gick runt men hittade inget lämpligt
Blev mest en massa skratt på grund av språkförbistringen 555
Flyg, bussar och tåg stoppades i går när ovädret nådde Skandinavien. Det var kraftig blåst i västra och södra Sverige – i Norrköping rasade fasaden till Granngårdens butik.
Stormbyar och hårda vindar drog in över Sverige under natten. Färjor och tåg har redan ställts in och enligt meteorologen Mikael Luhr kan ovädret skapa fler fö
Provkörde isan ratbiken i förrgår, gick så där kan jag säga,
var som att starta på fyran 555, vet ju inte tomgångsvarvtalet på monstret, kom inte som en överraskning hade det på känn, har monterat det minsta remhjul som går där fram å det största jag hittade på bakhjulet
Så blir att göra nån slags reduktion med en mellanaxel
Var till en bybilskrot å gick runt men hittade inget lämpligt
Blev mest en massa skratt på grund av språkförbistringen 555
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.