Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Men sådana här tillfällen måste ju dokumenteras i bild. Snälla inka skärpning nu ;)
Hur har du anordnat koppling? Henom att spänna drivremmen?
Kommer, ska göra ett försök med en moppefälg 18" som bakre större remhjul kapa å göra smal som en remskiva om jag hittar en stålfälg som är svetsbar med miggen inte lätt att svetsa med svajig el å co2 som skyddsgas
Å köpa längre rem, detta är det enklaste lösningen om inte det funkar får det bli en mellanaxel men det fordrar mycket mera jobb, svettigt i verkstan nu 555
Ja "koppling genom att spänna remmen, en pedal att trampa ner blir lite av ett dödmansgrepp

Och den längst in med porrbrudarna och nångra på mitten med. Jag vet jag var där igårkväll

Screenshot_20220117-093309_Gallery.jpg
Är inte det där Sjustjärnan, tycker mig känna igen möblemanget men det kan ju finnas fler med likadana.

Vi har också haft svårt med sömnen inatt, det har varit kraftiga stormbyar även här. Ingen förutom dottern mår dåligt än så länge så om någon timme får jag bege mig till ICA och handla för hemkarantän. Då är det minimalt med folk och mask på. Blir kanske en sväng till Blå Näsan också, måste ju hålla viruseländet på gott humör. Naturligtvis mask på för att skydda andra.

Kommer, ska göra ett försök med en moppefälg 18" som bakre större remhjul kapa å göra smal som en remskiva om jag hittar en stålfälg som är svetsbar med miggen inte lätt att svetsa med svajig el å co2 som skyddsgas
Å köpa längre rem, detta är det enklaste lösningen om inte det funkar får det bli en mellanaxel men det fordrar mycket mera jobb, svettigt i verkstan nu 555
Ja "koppling genom att spänna remmen, en pedal att trampa ner blir lite av ett dödmansgrepp
Gärna närbilder så man ser lite tekniska lösningar. Fan vad kul! Någon dag skall jag också börja bygga roliga saker i garaget. Har inte byggt ett skit sedan jag blev datanörd förutom helikoptrar och flygplan då.

Har blivit arg och besviken på sjukvården.

Yngsta barnbarnet 2 år drabbades av feberkramp. Pappan ringde 112 i tron att man skulle skicka ambulans som brukar ske när någon drabbades av feberkramp. Damen ville lyssna på andningen i telefonen trots att barnet svimmat och var blågrön i ansiktet. Sedan sa hon att hon skulle prata med en sjuksköterska. Avslutade samtalet genom att säga att ring 1177 och fråga vad de råder till.

Ringde i stället en släkting, som är blivande barnläkare och fick rådet: Åk till sjukhus så fort som möjligt.

Familjen fick sitta på sjukhuset lång tid p g a alla prover som skulle tas. Under tiden fick pappan SMS från dagis att covid härjade där. En teori är att coviden framkallade feberkrampen.

Jag rådde pappan att anmäla till landstingets försäkringsbolag ifall det blir framtida men samt IVO och patientnämnden. Så här illa ska det inte vara. Alla har ju heller inte tillgång till läkarkompetens i släkten eller bekantskapskretsen.

112 har varit illa ute förut och flera vill att regionerna själva ska sköta verksamheten. Har diskuterats mycket och 112 har lovat att ha kompetent personal.

Nu är pappan hemma med barnet och det verkar bra men givetvis är barnet tröttare än vanligt. Fortsättning följer.
En del uppföljande undersökningar brukar ske efter någon vecka.

Mycket "sjöfolk" här på forat, vad gör ryska gasriggar och constructs mellan Öland o Gotland? Fick för mig att ledningen läggs utanför Gotland och inte i svenskt territor? Eller har ett makt galet kommunalråd lovat en bypass i Karlskrona....
SmartSelect_20220117-192338_Chrome.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar