Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev en liten motorbike tur över berget från Kata till Rawai

20220120_135101.jpg

20220120_135110.jpg

20220120_135129.jpg

20220120_135258.jpg

Här är det rockring och twistband som gäller. Kom med i det tuffa tjejgänget redan som ung.
Dom gick vidare i livet men jag står kvar med rockringen.
Kör ”plocka äpplen” till uppvärmning.
Kanske inte orkar detta så länge till nu när man har passerat 55.

Åååå kniiiiiiiip, åååå bööööjjjj.
Friskis och svettis är extremsport

Man skall ha tur me, skött trädgården gödslat gräsmattan då kom de en fin regnskur. Så i morgon är de freda då har ja bestämt mej för att ta några Chang, kanske skall prova lite salsa och lambada med frugan. Jobbade ju i Colombia då fick man lära sej att vicka på höfterna

226CD8D9-B0DC-4304-A1E5-CB0D0DBFD4A4.jpeg

F3FB186D-ECFD-49DB-A51D-9EB1F7DB6868.jpeg

Man skall ha tur me, skött trädgården gödslat gräsmattan då kom de en fin regnskur. Så i morgon är de freda då har ja bestämt mej för att ta några Chang, kanske skall prova lite salsa och lambada med frugan. Jobbade ju i Colombia då fick man lära sej att vicka på höfterna

226CD8D9-B0DC-4304-A1E5-CB0D0DBFD4A4.jpeg

F3FB186D-ECFD-49DB-A51D-9EB1F7DB6868.jpeg
Kom å tänka på några rader av Hasse Alfredsson från monologen Gamle man

Nu ska jag säga någonting om vad man mås. Man måste bjuda till, i förra veckan var jag bjuden till Folkets hus A-salen där, tillsammans med fem hundra andra åldringar Det var de gamlas dag och vi fick leka barnlekar med Lillian Runestam De talar vänligt till en precis som om man var en idiot Och så måste man va religiös, annars fick man ingen tårtbit till kaffet, nä Det är pyrt att sitta på hemmet Nu har jag snart pratat färdigt Nu har jag pratat färdigt Gammal man gör så gott han kan, han dansar fan så illa Hela kroppen rister han, men ändan, den står stilla

Hemfärden från Changeburi gick över en dams hemby. Före lunch var jag ute och promenerade och tittade på jordbruk och livet i ytterkanten av byn. Jag tolkar byn som välmående. De flesta har finare bilar och hus än jag själv. Också traktorer och MC verkade ganska nya. Livet verkar skilja sig från livet i Isan om jag tolkat IL korrekt. Här odlas mest sockerrör, majs och grönsaker. Ris verkar inte förekomma. Om det beror på traditioner eller bristande lönsamhet vet jag inte.Efter maten for vi i väg och gjorde en omväg. Damerna ville visa mig en stor damm. Någon kilometer från byn har militären några hundra hästar. Till vad vet jag inte eftersom kavalleriet ar avvecklat på de flesta håll. I närheten finns också några jätteträd som lockar inhemska turister att framföra önskemål enligt någon tradition. Vi har också hunnit med en munkgrotta i trakten.

Dammen var stor och intressant. Jag har lite svårt förstå att man inte har fler turbiner och tar ut mer el. Det mesta verkar vara för jordbrukets behov. Jag har haft tillfälle att titta på kraftverk i Dalarna och där undvek man att släppa förbi vatten till liten nytta. Här var det mycket stora vattenmängder som man släppte förbi.

I morgon blir det släktens sjukhem igen eftersom frugan ska bossa där.

Hemfärden från Changeburi gick över en dams hemby. Före lunch var jag ute och promenerade och tittade på jordbruk och livet i ytterkanten av byn. Jag tolkar byn som välmående. De flesta har finare bilar och hus än jag själv. Också traktorer och MC verkade ganska nya. Livet verkar skilja sig från livet i Isan om jag tolkat IL korrekt. Här odlas mest sockerrör, majs och grönsaker. Ris verkar inte förekomma. Om det beror på traditioner eller bristande lönsamhet vet jag inte.Efter maten for vi i väg och gjorde en omväg. Damerna ville visa mig en stor damm. Någon kilometer från byn har militären några hundra hästar. Till vad vet jag inte eftersom kavalleriet ar avvecklat på de flesta håll. I närheten finns också några jätteträd som lockar inhemska turister att framföra önskemål enligt någon tradition. Vi har också hunnit med en munkgrotta i trakten.

Dammen var stor och intressant. Jag har lite svårt förstå att man inte har fler turbiner och tar ut mer el. Det mesta verkar vara för jordbrukets behov. Jag har haft tillfälle att titta på kraftverk i Dalarna och där undvek man att släppa förbi vatten till liten nytta. Här var det mycket stora vattenmängder som man släppte förbi.

I morgon blir det släktens sjukhem igen eftersom frugan ska bossa där.
Är ju torrperiod nu, så ris odlas inte nu.
I Petchabun odla man annat just denna tiden sen ris när regnet kom..
Hos svärföräldrarna har man inte samma vattentillgång så där står det o odlat nu, Petchabun liģger ju mellan 2 bergskedjor och har ok vatentillförsel året runt så där odlades det annat under torr perioden.
Användes mycket sprinkle system som jag inte sett i iisan.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K