Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nu har vi iaf gjort plats i butiken och chefen ville ta lite bilder så jag ställde upp som fotograf.

1643098866707.jpg

1643098867280.jpg

Vittjade precis lite slagfällor i garaget. Har kämpat med möss i några år nu. Anticimex har satt ut gift i huset, på vinden, i grunden och i garaget samt slagfällor. Nu har jag endast slagfällor. På hösten tog jag endast 3 möss på slagfällor. Det har varit lugnt i vinter men nu fick jag två st i garaget. Vittjade fällorna på vinden och i grunden för några veckor sedan kanske dags igen. Skönt att jag verkar ha fått bukt med problemet i alla fall. När det var som värst hade vi dom inne i köket och garderoberna, inte kul.

977EF0C8-A8BA-4794-A345-ECAA980FD825.jpeg

Om det
Vittjade precis lite slagfällor i garaget. Har kämpat med möss i några år nu. Anticimex har satt ut gift i huset, på vinden, i grunden och i garaget samt slagfällor. Nu har jag endast slagfällor. På hösten tog jag endast 3 möss på slagfällor. Det har varit lugnt i vinter men nu fick jag två st i garaget. Vittjade fällorna på vinden och i grunden för några veckor sedan kanske dags igen. Skönt att jag verkar ha fått bukt med problemet i alla fall. När det var som värst hade vi dom inne i köket och garderoberna, inte kul.

Om det stämmer vet jag inte men läst eller hört att man ska fånga en mus/råtta å elda på pälsen så det luktar bränt å sen släppa råttan musen då sprider råttan brandlukten i gångarna å alla råttor försvinner
Har aldrig provat men kan kanske stämma, i lagårn hemma i Sverige är det dubbla cement väggar och i mellanrummet är det fullt med aska, å varför? Troligtvis ett gammalt bondtrick för att slippa råttor

1. Nu är Panpan avstängd och då måste samtliga avstå ifrån att kommentera hans liv.

2. Inlägg som kan tolkas som uppmaning till våld mot kvinnor har raderats, fullständigt oacceptabelt och respektlöst. Fortsätter detta kommer ytterligare avstängningar eller varningar.

Senast ändrad:
i lagårn hemma i Sverige är det dubbla cement väggar och i mellanrummet är det fullt med aska, å varför? Troligtvis ett gammalt bondtrick för att slippa råttor
Enkelt, i torr aska går det inte att göra gångar.
Fungerar lika bra med torr sjösand.
Vanligt i Västerbotten i både golv- och takbjälkag i gamla timrade hus.

Kallas mullbänk....

Bara starta grillen :afro::laugh2::laugh2:

Idag har jag varit utanför dörren för förstagången på 5 dagar, handlade lite nödvändigt. Nu inmundigas ett glas rött för att fira denna händelse tillsammans med firande av att ha överlevt Covid-19. Imorgon blir det större inköp när frugan slipper ut ur karantänen.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K