Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Varfs dras man till Orienten som "misslyckad" Nordbo när allt hemma brakat ihop med fru o barn...:sad_tranparent:?
SmartSelect_20220206-222905_Chrome.jpg

Lämnat ungarna på skolan, nu nere och äter frukost, får bli en arbetarfrukost för skall till condon och söka jobb efter. ;)
Får variera mig lite, idag blir det ingen cykling så tog bilen till soi kasetsin och frukost på the sky gallery.
Härlig morgonutsikt att inta frukosten till.
Frugan är hemma, hon skall väl laga någon mat och sälja, tror hon höll på till rätt sent inatt.
Fan va gött det är nu när skolorna är på gång på riktigt och man får lite barnledigt ;)

20220207_083854.jpg

20220207_084332.jpg

20220207_084339.jpg

20220207_084927.jpg

20220207_084946.jpg

20220207_085019.jpg

20220207_085055.jpg

20220207_085101.jpg

20220207_085120.jpg

Nu har jag skickat cv till 4 rederi och ett bemanningsföretag.
Inte sett några öppna positioner så bara allmän söknad.
Nu skall jag gå ner och ta ett dopp sen kolla vidare och skicka cv till fler.
Blir nog ingen lunch idag, den frukosten jag åt står sig nog till middag.

Nu har jag skickat cv till 4 rederi och ett bemanningsföretag.
Inte sett några öppna positioner så bara allmän söknad.
Nu skall jag gå ner och ta ett dopp sen kolla vidare och skicka cv till fler.
Blir nog ingen lunch idag, den frukosten jag åt står sig nog till middag.
Brukar ju vara så att om dom tycker du är intressant så hittar dom nog nåt till dig.

Brukar ju vara så att om dom tycker du är intressant så hittar dom nog nåt till dig.
På en båt måste det ju finnas en ledig position, det är inte som att dom trycker in en extra styrman ombord bara för att. ;)
Man hamnar i deras databaser och tas fram när en position öppnar sig.
Sist tog det 5 månader men det var under finanskrisen och många båtar las på upplag.
Vi får se, det är ingen stress från min sida, börjar i tid...
På förra rederiet har dom precis nyanställt 3dje styrmänn men inga lediga positioner i senior ställning, dom mönstrar ju upp och nyanställer i botten.

På en båt måste det ju finnas en ledig position, det är inte som att dom trycker in en extra styrman ombord bara för att. ;)
Sist tog det 5 månader men det var under finanskrisen och många båtar las på upplag.
Lycka till, plötsligt händer det!
Själv har jag intagit standardfrukosten, gröt och ägg. Har lite svårt att sova, hostan efter Covid-19 är efterhängsen. Men det är samma sak efter en vanlig influensa eller riktig mansförkylning. Snart dags att väcka måndagströtta ungar.

Lycka till, plötsligt händer det!
Själv har jag intagit standardfrukosten, gröt och ägg. Har lite svårt att sova, hostan efter Covid-19 är efterhängsen. Men det är samma sak efter en vanlig influensa eller riktig mansförkylning. Snart dags att väcka måndagströtta ungar.
När man ligger här är ju inte arbetslusten så stor så nästan så man hoppas det inte händer plötsligt ;)
Bara man håller sig borta från bakrus så är livet perfekt....
Nu skall jag ta ett dopp till sen gå och köpa en glass och fortsätta söka.
Tänkte få iväg ansökan till 3-5 rederier till.
Är mycket att fylla ut på dom där offshorerederiernas ansökningssidor så varje ansökan tar ju en stund, inte bara att maila CV.

20220207_120630.jpg

På förra rederiet har dom precis nyanställt 3dje styrmänn men inga lediga positioner i senior ställning, dom mönstrar ju upp och nyanställer i botten.
Jo förstår det. Är ju precis som på dom flesta andra arbetsplatser,anställer då behovet finns/uppstår. Men dom vet förmodligen hur det ser ut på sina båtar framåt,kanske någon som är på väg bort/byta jobb eller gå i pension.
Men det löser sig säkert,du verkar ju vara duktig och intresserad :thumbsup:

Jo förstår det. Är ju precis som på dom flesta andra arbetsplatser,anställer då behovet finns/uppstår. Men dom vet förmodligen hur det ser ut på sina båtar framåt,kanske någon som är på väg bort/byta jobb eller gå i pension.
Men det löser sig säkert,du verkar ju vara duktig och intresserad :thumbsup:
Jag söker ju JR positioner för det jag söker nu har jag inte hållt på med innan, söker som 2:dre styrman, skulle jag sökt tillbaks till shuttle hade jag sökt som överstyrman men har ingen lust till det, annars har jag hört att dom anställer på dom andra shuttle rederierna men nu vill jag på supply, ankarhanterare eller multipurpose, testa på nåt nytt.
Har ju DP certen.

Lämnat ungarna på skolan, nu nere och äter frukost, får bli en arbetarfrukost för skall till condon och söka jobb efter. ;)
Får variera mig lite, idag blir det ingen cykling så tog bilen till soi kasetsin och frukost på the sky gallery.
Härlig morgonutsikt att inta frukosten till.
Frugan är hemma, hon skall väl laga någon mat och sälja, tror hon höll på till rätt sent inatt.
Fan va gött det är nu när skolorna är på gång på riktigt och man får lite barnledigt ;)

20220207_083854.jpg

20220207_084332.jpg

20220207_084339.jpg

20220207_084927.jpg

20220207_084946.jpg

20220207_085019.jpg

20220207_085055.jpg

20220207_085101.jpg

20220207_085120.jpg
Har du fått upp frugan från soffan? Har ni tagit ett snack och kommit vidare med en plan? Det låter nästan så. Kul, kör på :thumbsup:

Har du fått upp frugan från soffan? Har ni tagit ett snack och kommit vidare med en plan? Det låter nästan så. Kul, kör på :thumbsup:
Nä jag har bara slutat vara bakfull ;) Jag skrev ju innan för par veckor sen att ni skall inte lyssna på när jag sitter här och skriver snyftigt i bakfyllan och hällt i mig en kvarting som återställare och tycker synd om mig själv ;) Sitter jag och skriver mjäkigt/mesigt betyder det att det är dagen efter, mår bakfylledåligt och tagit återställare.. ;)
Ungarna är tillbaks till skolan dock så jag kan röra mig lite mer på dagarna...

Nä nu är jag klar för idag, skulle gjort en till ansökan men på det rederiets ansökningsida skulle man scanna och ladda upp certifikaten ett och ett, så gick inte med en fil med alla cert.
Dom har jag hemma så får ta det imorrn, blir ju en del att ladda upp.
Tycker man kan ju söka först och sen om intresse finns kan dom komma tillbaks och man kan börja skicka cert.
Var obligatoriskt med så gick inte klicka sig vidare i ansökan utan att göra det.

Nä nu är jag klar för idag, skulle gjort en till ansökan men på det rederiets ansökningsida skulle man scanna och ladda upp certifikaten ett och ett, så gick inte med en fil med alla cert.
Dom har jag hemma så får ta det imorrn, blir ju en del att ladda upp.
Tycker man kan ju söka först och sen om intresse finns kan dom komma tillbaks och man kan börja skicka cert.
Var obligatoriskt med så gick inte klicka sig vidare i ansökan utan att göra det.

Är det i PDF?

Då ”skriver du ut” sidorna en och en. Print to PDF, så att säga.

Problemet löst av Thaisnack supportavdelning.

Är det i PDF?

Då ”skriver du ut” sidorna en och en. Print to PDF, så att säga.

Problemet löst av Thaisnack supportavdelning.
Jo jag vet nog hur man print to pdf ;) alla cert är i pappersformat, inte digitalt.
Så scanning som gäller och scanner har jag ingen så får scanna med mobilkameran....
Har kanske något inscannat men förnyade ju förra året och dom har jag inte scannat in.

Senast ändrad:
Jo jag vet nog hur man print to pdf ;) alla cert är i pappersformat, inte digitalt.
Så scanning som gäller och scanner har jag ingen så får scanna med mobilkameran....
Har kanske något inscannat men förnyade ju förra året och dom har jag inte scannat in.

Scanna med kameran blir riktigt kasst. Ta pappren med dig till någon butik som fixar detta åt dig, typ 10baht/sida. Eller kanske det finns ett business center i condon så du kan fixa det själv.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K