Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nu bad, som sagt skulle vilja flytta till större condo igen, slippa hus och gräsmatta ;)
Sett att 3 hus i villagen har vart till salu nu under pandemin, 2 skyltar nedtagna så verkar gå sälja begagnat hus med till Thai, kanske inte lika skrockfulla här, på ena huset som sålts börja dom bygga ut tak i veckan som vi har gjort.
Området är ju under kraftig utveckling och alla hus var sålda innan villagen var klar.
Jämfört med Pattaya där många hus står tomma men är ju riktat mot farang där här mot Thai.

20220220_122653.jpg

20220220_122733.jpg

Ja jag fixar mina själv både ute och innedel. Rengöra filtren ofta är viktigt annars kryper dammet lättare in i elementet. Dessutom drar ACn mindre ström om dom är rena.
Så billigt att rengöra så låtit andra sköta det.
Filtret är ju enkelt, bara en dammvippa men innerdelen service.
400b styck.
Dock glömmer jag av det hela tiden, 1 år sen service nu, kanske en del av elkostnaden ligger där.

Så billigt att rengöra så låtit andra sköta det.
Filtret är ju enkelt, bara en dammvippa men innerdelen service.
400b styck.
Dock glömmer jag av det hela tiden, 1 år sen service nu, kanske en del av elkostnaden ligger där.
Jemma i Sverige är det dyrt med service och att dammsuga filtren varannan vecka är inte så ansträngande. I Thailand gillar jag att pilla med saker på semestern så varför betala någon annan för det.

Jemma i Sverige är det dyrt med service och att dammsuga filtren varannan vecka är inte så ansträngande. I Thailand gillar jag att pilla med saker på semestern så varför betala någon annan för det.
Filtren som sagt ordnar jag själv är 1 minuts jobb på mina inverters men innuti är ju mer än dammsugning och rätt söligt arbete med kemikalier.

Ja jag fixar mina själv både ute och innedel. Rengöra filtren ofta är viktigt annars kryper dammet lättare in i elementet. Dessutom drar ACn mindre ström om dom är rena.
En AC kan vara en grogrund för mögelsporer och bakterier.
Första dammfiltret stoppar inte sporer som börjar växa i elementen.

Många blir sjuka av AC och det är sällan från kyla utan från microber.
Vanligt på hotell dagar efter man landat i tropikerna.
Att använda dyra kemikalier eller tipset som vi fick, Klorin i en blomspruta med lite diskmedel.

En AC kan vara en grogrund för mögelsporer och bakterier.
Första dammfiltret stoppar inte sporer som börjar växa i elementen.

Många blir sjuka av AC och det är sällan från kyla utan från microber.
Vanligt på hotell dagar efter man landat i tropikerna.
Att använda dyra kemikalier eller tipset som vi fick, Klorin i en blomspruta med lite diskmedel.
Ja det brukar kännas direkt på lukten när ACn inte är ordentligt rengjord. Okej jag kör bara ljummet vatten med lite diskmedel i en blomspruta. Våra AC i Thailand står stilla så många månader om året då vi inte är där. I Sverige där man sällan kör AC är problemet med dålig lukt inte lika stor.

Överdrivet vet jag inte det är så en AC rengöring utförs, jag skulle nog slabba ner halva rummet under tiden dock.

Tyvärr verkar forumet inte stödja video så det blir en stillbild av AC rengöring medels högtryck.
Screenshot_2022-02-20-13-37-42-621_com.miui.videoplayer.jpg
En sån påse i plast för att hänga i innerdelen finns nästan överallt att köpa.
Högtryckstvätt kan du ansluta till en dunk.
Det behövs inte många liter.

Ja man får åka par gånger, för kanske blev fel första för så många som skrivit så positivt.
Men nu blir det inte igen för Koh Samet är 100 gnngr bättre och dit går det snabbt att köra.
Har även åkt till krabi par gngr för att försäkra mig om att det var så trist som vi upplevde det första gng, det var det så dit åker vi inte igen. ;)

Samet är ju riktigt bra har jag upptäckt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K