Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Själv tror jag att mina tjänster i hamnen att assistera våra agenter inte blir av.
Efterfrågan på sjöfrakter sjunker som en sten med höjda fraktpriser.
SCA la ner sin containerlinje till Rotterdam vid årsskiftet för feedertrafiken gick upp med det dubbla.
Nu när vi har ett krig och sanktioner blir frakterna ännu dyrare

Satsa på oljetanker mellan USA och Europa.
Ja jag funderar på att åka till USA ambassad i Bangkok och förnya, vill först se hur erbjudandena jag fått utvecklar sig men möjligt jag åker och söker innan jag flyger till Sverige.

Min dagliga promenad 8,5 km blev det idag.
Vårens första blåsippor :)
1648222591298.webp

Och massa paddor på väg ner till en liten sjö för att säkra nästa generation :love_transparent:

1648222638611.webp

1648222679932.webp

I dag har vi genomfört div avskedsaktiviteter. Besökt svärmors grav, handlat drycker och mat, tackat en del av frugans kompisar för den här tiden o s v. I morgon blir det inköp av två masker, som Finnair kräver samt fodral till datorn.

Har också läst mycket om Ukraina under dagen och läst vad som står på TS om detta.

Jäkla myror som ska hitta på dumheter i fjärrkontrollen till aircon så inte den fungerar riktigt men efter rengöring fungerar den som den ska.

1648269450318.webp

1648269484079.webp
Ja så små så dom knappt syns, hände liknande för mej med en laptop som fick tokspel, myrdjävlarna hade antagligen pinkat under knapparna på tangentbordet lämnade till en databutik som fixade det, undrar förresten hur många man ätit 555

Ser nu att 3 bemanningsbolag säger dom skall bemanna dom båtarna i slutet av April som jag fick förfrågan om från ett av dom i veckan.
Får ju en att fundera,är ju van vid direkt kontrakt, är det såhär bemanningsföretag fungerar, dom har igentligen inte ett kontrakt dom raggar potentiella?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K