Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag hade med Broil King med i beräkningarna då jag var på grilljakt.
Hade jag haft förkärlek för rotisseri så hade jag valt Broil King, men jag föll för Sizzle Zone och rotisserisnurran köper jag separat om jag blir sugen på något sådant.
Därav blev det Napoleon.

Jag höll mig borta från Weber då dessa tydligen har blivit mycket sämre med tanke på kvaliteten.
Efter mitt felköp med Bluegaz så vågade jag inte testa annat än det jag hade testat själv. Polarna hade Broil King och där hade jag själv stått o grillat. Weber kände jag ingen som hade men jämförde konstruktion mellan Weber och Broil King på typ Bauhaus. Tyckte Broil King såg bättre ut än Weber. Hade jag köpt ny idag hade det nog blivit Napoleon. Har ingen kycklingsnurra till min men saknar ingen heller. Grillar så sällan pippi.

Efter mitt felköp med Bluegaz så vågade jag inte testa annat än det jag hade testat själv. Polarna hade Broil King och där hade jag själv stått o grillat. Weber kände jag ingen som hade men jämförde konstruktion mellan Weber och Broil King på typ Bauhaus. Tyckte Broil King såg bättre ut än Weber. Hade jag köpt ny idag hade det nog blivit Napoleon. Har ingen kycklingsnurra till min men saknar ingen heller. Grillar så sällan pippi.

För att vara helt ärlig så tror jag inte att det är så stor skillnad mellan olika grillar.
Grillyta och maxtemperatur är nog det som är viktigast.
Fler brännare gör det enklare att justera värmen.
Är det kallt och blåsigt så tror jag egentligen att ett välisolerat lock skulle betyda en hel del.

Grillade igår med men bara korv. Ville bara grilla något på mitt nyförvärv Traeger. Så himla kallt bara. Stod inne i kuvösen och öppnade dörren när jag skulle vända korvarna. Ställde tempen till 200c men var inget vidare drag. 200c i min Broil King då dansar korvarna. Fick bumpa upp till 250c då hände det grejor. Nja grilla korv gör man smidigast på gasolgrillen tycker jag. Lite smidigt ändå att kunna ställa in temperatur på en pelletsgrill. Traegern passar nog bäst för low and slow samt se den som en rök.

E8B469CC-63CC-4A35-BEF8-193E3462C378.webp

För att vara helt ärlig så tror jag inte att det är så stor skillnad mellan olika grillar.
Grillyta och maxtemperatur är nog det som är viktigast.
Fler brännare gör det enklare att justera värmen.
Är det kallt och blåsigt så tror jag egentligen att ett välisolerat lock skulle betyda en hel del.
Just ojämn värme var det som störde mig på Bluegaz grillen. Hade polare över som fick grilla på den och dom hade samma bekymmer. Det fanns små ytor där värmen var jämn men hade man köttbitar till fler än 3 personer så räckte inte dom ytorna till fast grillen totalt hade 4 brännare. Tänkte som dig, kan väl inte skilja så mycket mellan grillar men ack så fel jag hade.

Sonen klarade testet och kom in, hade han inte klarat det hade han väl fått gå Standard programmet antar jag men nu kom han in på IP.
Så skolavgift, uniform, skolböcker betalda idag.
En jäkla hög med böcker men till skillnad från förra skolan så köper man dom och får behålla för 3000thb, inte som på förra där man hyrde dom för 10.000thb per termin....

Detta var ju ett grovt förolämpande av dig, så anmäl för fasiken, ANMÄL!

Ja, det känns som att jag har blivit utsatt för någon form av attentat, våldtäkt, grov kränkning och ett förlöjligande.
Jag kände mig så smutsig så att jag gick hem från jobbet och grät samtidigt som jag låg ner i fosterställning i duschen och medelst rotborste skrubbade mig så jag blev skinnflådd.
Jag kände mig så smutsig

Grillade igår med men bara korv. Ville bara grilla något på mitt nyförvärv Traeger. Så himla kallt bara. Stod inne i kuvösen och öppnade dörren när jag skulle vända korvarna. Ställde tempen till 200c men var inget vidare drag. 200c i min Broil King då dansar korvarna. Fick bumpa upp till 250c då hände det grejor. Nja grilla korv gör man smidigast på gasolgrillen tycker jag. Lite smidigt ändå att kunna ställa in temperatur på en pelletsgrill. Traegern passar nog bäst för low and slow samt se den som en rök.

E8B469CC-63CC-4A35-BEF8-193E3462C378.jpeg
Försvarets långkalsonger på: värkställ! :cool::police:

Saknar inte den rotisseribrännare?
Jag tror dessutom att 900graders brännaren är mindre till storleken.

En 525-1 SE ska nog inte kosta så många kr mer. Då det ändå är en del pengar man ska ut med så kan man lika gärna slänga ut några kr till.

8D3CECBD-0783-4C48-8B09-EF9F6A3CAE83.png

Saxon köpte väl en 625:a.
Den beställde jag men det sket sig med leverans och istället för innan midsommar så skulle jag få grillen i december.
Försökte dra till med några steg upp i hierarkin, men fick till slut nöja mig med en 525:a.

En 525:a håller rent storleksmässigt till de flesta grillningar, men jag skulle absolut ta en SE. Jag kommer inte ihåg vad som avgjorde just det valet, men så blev det.
Jag är mycket nöjd med både storlek och jämnhet på värmen på 625:an. Jag slog till med en SE, som du säger när man ändå ska ut med en slant kan man lika gärna lägga några extra tusingar för den rostfria modellen.
Damen kan få sin fisk samtidigt som jag och junior kan grilla diverse ätbart.
A47EA719-3806-4857-B501-971D7D7AB285.webp
22FFA335-B0C4-4FB6-A19D-DCE3DB0856DB.webp
5CD87BAA-9A91-4325-9DFD-7059B9C3871B.webp
5D3F104A-F28E-42F0-B926-68B99B51307A.webp

Jag köpte Bluegaz Z1 för nått år sedan, då var det deras värsting och likt de du nu tittar på hade den vunnit "Bäst i Test".

Men jag har inte varit imponerad, lite för klen i konstruktionen, så flyttar man runt den, som jag gjort, så har den blivit lite sne.

Därtill är värmen i den ganska ojämn, så man får varma och kalla områden inne i grillen, så lite svårhanterad.

Jag är mer nöjd med mina Landman och BroilKing.
Tack för info.. Samet o Nam Falang.. Blir väl o kolla vidare på Napoleon

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar