Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ultimata jag känner jag vill göra nu är få par turer på psv eller ahts som 2ndre styrman, bara få in grunderna sen kan jag vicka och bli aktrativare på båttypen som överstyrman SDPO och hoppa mellan båtar Maj-September sen va hemma oktober-April, hade några äldre som gjorde så där jag jobbade innan.
Då får man ihop en 12 månaders lön.
Så trött på sitta på shuttle och lasta olja, vill på mindre och mer familjärt...

Har jobbat som en slav i 4 dagar denna vecka ;) Kom nyss in efter att ha grävt ett grönsaksland på 30 kvm:thumbsup: Och i det ska det sås dillfrö, mm, mm. Dock inga julgranar. I morgon blir det ett besök på en Thaiaffär här i krokarna, och hoppas att eftermiddagen blir en bra dag för oss som är med i TS travspel. På Söndag em åker jag återigen till JPG för att heja på mitt lag. Trevlig helg.:thumbsup:

Skickade ett mail nu, borde kanske inte göra när man tagit par öl men sugen på det och ser att dom börjar bli desperata, läggs upp på alla bemanningssidor nu och dom får ingen.
Själv fått några mail i veckan och sagt nej men ändrar mig om dom kan göra..

"Hej Christina.

Jag har funderat, har ni en duktig 1. Styrman som kan assistera i lastplaneringen? För den jag är ovan vid då jag lastat olja från riggarna innan.
DP delen är inget problem, jag är van vid weather wane, auto pos, cirkel around boy och flertalet dp än ni brukar.
Mitt dp-cert går ut sista veckan på vikariatperioden men bara säga att skall skickas när jag kommer iland, viss extension är tillåten.
Jag har igf, vart på 3 LNG båtar nybyggda och mest avancerade lng båtarna i nordsjön.

Jag är tillgänglig, och om ni kan göra en intern uppmönstran så är jag tillgänglig också för att hjälpa han med överstyrmansjobbet och lära ut under dom 4 veckorna.

Mvh."

Kollar på mästaren.
20220429_033304.jpg
20220429_033355.jpg
20220429_184040.webp
Ja vilken uppvisning!

I Bodö vann jag en landskamp i lerduveskytte för ca 15 år sedan,första priset var då en helt ny hagelsprakare :) som såldes av lite senare:thumbsup:
När jag börja jobba i Norge så gick ju mest dessa samhällen in i ena örat och ut i andra.
Men sen man börjat jobba ihop längre tid så har det blivirfamilje snack, var man bor, vad man gör på dagarna etc.
Just Bodö har jag 2 polare, varav en är riktigt bra polare.

Skall väl boka, men fördröjer hela tiden men den 5/5 får jag en bra ränte utbetalning och flyger då.
Och vem vet kanske farsan plockar upp mig med husbilen och vi kör upp och ser hurdet är runt @Walter krokar.

received_5184392191622117.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar