Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja för att skicka med mat för eget bruk. Det är inget vi klarerar. Däremot punktskattvaror som alkohol och tobak kan vi inte skicka
Ok, jag kan ju få kebabbröd gratis från en gemensam polare, är sju skitdyrt köpa här nere. Tänkte mest en liten kartong, pim vill sälja kebabrullar, hon bakade ju själv ett tag brödet men smidigare om vi kan ta en gratis låda därifrån ibland.

Verkar som vanligt, fick förfrågan, vi behöver en styrman på Onsdag kan du ställa upp.
Svara att ja men jag är i Thailand men kan flyga på dagen.
Sen inget svar.

Se det inte som en utgift utan som en investering, då känns det lättare.
Ja vi får se, det är 2 rederier nu som behöver denna veckan och vart på mig, få se hur villiga dom är.
Handlar om typ 4000kr extra så igentligen löjligt att dom krånglar på den biten.
Om inte så flyger jag till helgen.

Ena är dock till Hammerfest och där kosta en direktresa nu 48.000 från thailand så den förstår jag om man är okunnig och inte kan kolla splitflight, 4000 till Oslo och 2000 till hammerfest om man kan boka rätt.

Bara att ge sig hemåt, skaffa dig nån enkel bas i Sverige. Sedan kommer du ha vik fram till hösten och en skapligt kassa. Så tar du vintern i Thailand med familen. Har du tur så hittar du nått som du trivs med och fungerar för på dig och rederaren och Thailand.
Japp så är tänkt nu, farsan och hans fru har frågat om vi skall dela på en bostad i Sverige, dom bilar ju mest runt i Europa och jag i Thailand men en bostad som grund.

Han som kom med förfrågan i veckan.
Vi kan dela på en lägenhet betala 50/50, dom kommer vara i Spanien under stor del samt i husbilen i Sverige.
Tror kanske han börjar bli orolig för mig vilket han inte skall vara, vi klarar oss ekonomiskt men för jobb verkar det som jag måste ta mig till Sverige.

Har varit hos en privatklinik med min svullna vänsterfot, tusan vad mina fötter är fula.
Läkarundersökning, 2 röntgenbilder, pencilin och kräm 650 Baht är rätt så överkomligt.

1651492022842.webp

Har varit hos en privatklinik med min svullna vänsterfot, tusan vad mina fötter är fula.
Läkarundersökning, 2 röntgenbilder, pencilin och kräm 650 Baht är rätt så överkomligt.

1651492022842.webp
Den vänsterfoten kanske hade behövt en antibiotika kur, ser ut som du har en början av elak inflammation, kan även vara ett njur problem, hade en maskinist med liknande i Singapore 2020.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K