Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dagens promenad delvis längs havet 9 km blev det.

Här hittade jag en naturlig solstol i berget.
Där tog jag en liten paus i det härliga vädret.

1656076877166.webp

Ser inbjudande ut men bara 14 gr. i vatten.
1656076944841.webp

På vägen hem hittade jag de första blåbären för i år.
1656077029691.webp

Jetsetarn höll ofrivilligt i pengarna. Väldigt mycket folk i parken och drygt 100 pers före i glasskön. Så la ner det projektet, blev glass hemma istället. Nu återupplivas minnet av Ouzo, fick en liten flaska av dottern när hon kom hem från Kreta. Funkar bra som aperitif. Skål och trevlig midsommarafton på er! :beer:

Egen plockade löv mask funkar bra
Samma här vad finns i löv och komposten. I höst skall jag pröva nått som jag inte gjort sedan jag var liten. Lägga ut långrev i sjön hos morsan. Se om det finns nån ål kvar i sjön. Vi gränsar mot "prästskogen" i utloppet från sjön heter det ålhusbäcken. Där hade kyrkan ålränna kan tänka mig att det behövdes under fattiga år. När jag var liten kunde man få nån ål på långreven. Kanske kraftverk tagit allt, vi får se . Fet mask på kroken är mumma för ålen sägs det.

Samma här vad finns i löv och komposten. I höst skall jag pröva nått som jag inte gjort sedan jag var liten. Lägga ut långrev i sjön hos morsan. Se om det finns nån ål kvar i sjön. Vi gränsar mot "prästskogen" i utloppet från sjön heter det ålhusbäcken. Där hade kyrkan ålränna kan tänka mig att det behövdes under fattiga år. När jag var liten kunde man få nån ål på långreven. Kanske kraftverk tagit allt, vi får se . Fet mask på kroken är mumma för ålen sägs det.
Hej testa i augusti så får du se flatrökt ål är gott som f-n

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar