Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I dag har vi tagit hand om prinsessan och hennes bror 6 år. Åkte T-bana, spårvagn och P-båt till Nacka där vi åkte hiss och köpte glass. Vi såg två stora turistkryssare. Tror att kriget är bra för Stockholm som turiststad. Båtarna väljer Stockholm framför S:t Petersburg.

På vägen hem steg vi av båten vid Gröna Lund och gick på spårvagnen och åkte till Kungsträdgården. Där vandrade vi runt ett tag. Barnen svalkade sig i Molins fontän bredvid de omtalade almarna..

Barnbarnen är mest vana att åka bil och uppskattar att åka kollektivt med oss.

Det mest dramatiska var att jag bet av en bit på en tand. Fick en tid hos käftis i morgon.

I kväll blir det nog James Bond som jag uppskattar.

Var är du Andrejsdenruskige?

16566003989285622334210404079648.webp

Ok, jag tänkte att man har viktiga kontaktuppgifter/telefonnummer utskrivet, särskilt om man inte behärskar språket/alfabetet.
Att gränspolisen frågar icke EU-medborgare vart de är på väg låter väl inte direkt orimligt annars.

/ SatanG
Haha, nu har jag gjort en djupintervju om vad som hände vid passkontrollen på Arlanda. Frugan hade blivit skitnervös över situationen och frågorna som haglade så hon glömde bort att hon hade med sig kopior på både min inbjudan, med min adress och tfnnr, samt på mitt pass. När hon slängde fram dom på disken så blev det grönt ljus.

Haha, nu har jag gjort en djupintervju om vad som hände vid passkontrollen på Arlanda. Frugan hade blivit skitnervös över situationen och frågorna som haglade så hon glömde bort att hon hade med sig kopior på både min inbjudan, med min adress och tfnnr, samt på mitt pass. När hon slängde fram dom på disken så blev det grönt ljus.
Bra, då var det inte så farligt då. Du kan dra tillbaka ditt agg mot det svenska gränsförsvaret.

Senast redigerad av en moderator:
Jag tycker så synd om våra livskamrater när dom ställs inför uniformspersonal, i Thailand ska det ju bockas å bugas för överheten något som vi inte gör, min tirak brukar ha svårt att fråga "överheten" även om det blivit bättre med åren

Ok, jag tänkte att man har viktiga kontaktuppgifter/telefonnummer utskrivet, särskilt om man inte behärskar språket/alfabetet.
Att gränspolisen frågar icke EU-medborgare vart de är på väg låter väl inte direkt orimligt annars.

/ SatanG
Men nu var det sossen Fritz och då ska alla in utan restriktioner. Allt är kränkande.

Sossarnas tänk helt enkelt! Welcome, welcome. No passport, no problem.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K