Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag försöker alltid ta ut övertid som ledighet. Då får man tillbaka 100% istället för att skatta när man tar ut det som tjänst. I ditt fall verkar det inte att gå att ta ut som ledighet med tanke på hur mycket du jobbar. Tycker företaget snart borde inse värdet i dig och ge dig högre ersättning
Hej

Gjorde precis det samma, all ö-tid både i Sverige och utomlands tog jag ut i ledighet, bara själva övertidsersättningen tog jag ut i pengar, ledigheten är värd mer än pengarna och man får ju ändå betala 53-54% i skatt, så varför inte unna sig extra fritid tillsammans med familjen i Sverige och släkten i byn.

Mvh isan lover

Hej

Gjorde precis det samma, all ö-tid både i Sverige och utomlands tog jag ut i ledighet, bara själva övertidsersättningen tog jag ut i pengar, ledigheten är värd mer än pengarna och man får ju ändå betala 53-54% i skatt, så varför inte unna sig extra fritid tillsammans med familjen i Sverige och släkten i byn.

Mvh isan lover
Håller med, men i dagsläget är det inte lika enkel att få ut din ledighet

Hej

Mvh isan lover

Så gjorde även jag förr.
Bara det som utgjorde extra pengarna tog jag ut. Vanliga timmarna gick rakt in till kompledighet.
Eftersom jag inte gillar att betala skatt så tänkte jag att fritid inte beskattas.

Jag ser att både du och jag inte har något till övers att skatta en massa i onödan.

Så gjorde även jag förr.
Bara det som utgjorde extra pengarna tog jag ut. Vanliga timmarna gick rakt in till kompledighet.
Eftersom jag inte gillar att betala skatt så tänkte jag att fritid inte beskattas.

Jag ser att både du och jag inte har något till övers att skatta en massa i onödan.
Hej

För min del var huvudskälet att få vara ledig så mycket som möjligt och inte att undvika att betala skatt.

Mvh isan lover

Köpte en 55 tum OLED tv till morsan

20220701_212218.webp

Vad skall du med bensin och cyklar till om du inte funderar på att förbruka pengar (=skatt) utanför din bostad?

Jag rekar runtom i kvarteren för att se om det t.ex finns en robotgräsklippare där någon annan redan har betalt momsen.

En kamadogrill skulle också vara bra att ha, men då måste jag hitta en släpvagn för att frakta den.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K