Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kanske överstyrman måste åka hem och kapten har sagt till kontoret att isåfall vill han ha mig kvar som vikarierande ÖS också får dom ta in en vikarierande 2nd styrman.
Kunde bli några turer isåfall.
Blir det så, så åker jag hem mellan turerna om det blir ett längre vikariat.
Också går man upp till nästan samma lön man hade innan man sa upp sig.
Men får se inget skrivet i sten än.

Hej

Idag blev det Bohuslänsk bläckfisk till middag, jag fick 5 st ifrån en trålare och frugan kunde inte hålla siguyan lagade till dom direkt, det var som vanligt kanongott även om det bränner lite på läpparna, men det hör ju till när Thailändare lagar mat.

8C94972F-5220-4589-BD43-B2C47AADEFCD.jpeg

Mvh isan lover

Überstyrmansführer....
Jag tvivlar på att Pan Pan är med i SS eller är nazist kanske inte ens SD sympatisör.

Obersturmbannführer var en grad inom SS och SA, motsvarande överstelöjtnant inom armén. Den skapades i maj 1933 för att fylla ett behov av ytterligare en fältofficersgrad överordnad Sturmbannführer, när SA utvidgades. Den blev även en SS-grad vid samma tillfälle. Obersturmbannführer var direkt underställd Standartenführer och var jämförbar med Oberstleutnant (överstelöjtnant) i den tyska armén.

Fast jag tror han gillar Eddie!

Jag tvivlar på att Pan Pan är med i SS eller är nazist kanske inte ens SD sympatisör.

Obersturmbannführer var en grad inom SS och SA, motsvarande överstelöjtnant inom armén. Den skapades i maj 1933 för att fylla ett behov av ytterligare en fältofficersgrad överordnad Sturmbannführer, när SA utvidgades. Den blev även en SS-grad vid samma tillfälle. Obersturmbannführer var direkt underställd Standartenführer och var jämförbar med Oberstleutnant (överstelöjtnant) i den tyska armén.

Fast jag tror han gillar Eddie!

Sist jag rösta vart det M, röstar jag i år blir det nog KD, har aldrig röstat på sd.

Idag har det varit en lugn dag hemma, frugan har varit upptagen. Men imorgon ser väderprognosen lovande ut så vi planerar en tågresa med lilleman till Ystad, käka lunch och fika där. Staden är riktigt fin med sina gamla korsvirkeshus och smala gränder. Dessutom bor min gamle kollega och mentor där med sin fru, hoppas att han är hemma.

Idag har det varit en lugn dag hemma, frugan har varit upptagen. Men imorgon ser väderprognosen lovande ut så vi planerar en tågresa med lilleman till Ystad, käka lunch och fika där. Staden är riktigt fin med sina gamla korsvirkeshus och smala gränder. Dessutom bor min gamle kollega och mentor där med sin fru, hoppas att han är hemma.
Jag och dottern var i Ystad igår. Passa på att besöka matmarknaden. Jag åt Transsylvanisk mat, en mycket god köttgryta. Det blev bara ett foto vid ankomsten sen träffad jag gamla arbetskamrater och det blev mycket snack och intag av alkoholhaltiga drycker....
Jag hade föredragit små portioner så man kunde smaka många olika rätter men det serveras tyvärr bara stora portioner.
IMG_2809.webp

Det ser ut att bli finväder idag så det lär bli Ystad. Trevligt att det finns en matmarknad där, den blir säkert besökt. Skall försöka ta några foton också. Nu gäller det att tågen funkar.
Jag bor ett par mil ifrån dig och kan konstatera att vi har olika definition på vad bra väder är. Tycker själv det ser halvtråkigt ut. Men ha en god tur till trevliga ystad.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K