Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fått vara med om ytterligare en ny grej i det här landet idag, lilla sambons husbygge blev välsignat :) är lite hokus pokus & trams enligt mig.Vi skulle även kasta ner nåt som såg ut som ihopbundna löv i varje grop innan betongen.
Men dom tror ju på det.
Var även en sväng till hennes farm/land som nån jordbrukare arrenderar.

20220803_091254.jpg

20220803_085621.jpg

Visa hela bilden, sedan är det gods i rördelarna och det luktar inte avlopp, jo det är ett vattenlås om inte luft går bakvägen.
Började arbeta som rörmokare 1 vecka efter jag slutat 9´an 1971 (du var väl inte ens påtänkt vid den tidpunkten) och höll på till 2000 så jag tror jag vet det där med avlopp.
Hampa eller gängtejp?

För en amatör som mig är det värsta att få tätt.....

Visa hela bilden, sedan är det gods i rördelarna och det luktar inte avlopp, jo det är ett vattenlås om inte luft går bakvägen.
Började arbeta som rörmokare 1 vecka efter jag slutat 9´an 1971 (du var väl inte ens påtänkt vid den tidpunkten) och höll på till 2000 så jag tror jag vet det där med avlopp.

Jag kan skicka över några ritningar om herrn’ önskar på både closed drain och open drain.

Du har 30år som rörkrökare. Det första du borde reagerat på är i så fall att det är ett gränsfall med funktionen på vattenlåset.
Det räcker inte att det är några krökar.

Skulle någon på jobbet montera ett vattenlås på det sättet som det är monterat så tror jag att han hade fått byta jobb till blomsterhandlare.

Jag kan skicka över några ritningar om herrn’ önskar på både closed drain och open drain.

Du har 30år som rörkrökare. Det första du borde reagerat på är i så fall att det är ett gränsfall med funktionen på vattenlåset.
Det räcker inte att det är några krökar.

Skulle någon på jobbet montera ett vattenlås på det sättet som det är monterat så tror jag att han hade fått byta jobb till blomsterhandlare.
Det är tillräckligt med vatten i vattenlåset så de fyller sin funktion och inte blir någon lukt. Har inte monterat vattenlås så förut men gjorde det nu för att det blir stopp lättare om det är "rätt" monterat med all ris och olja som hälls i hoarna men jag kan ändra vattenlåset 5 mm så kanske du blir nöjd.
Nä jag behöver inga skisser

Det är tillräckligt med vatten i vattenlåset så de fyller sin funktion och inte blir någon lukt. Har inte monterat vattenlås så förut men gjorde det nu för att det blir stopp lättare om det är "rätt" monterat med all ris och olja som hälls i hoarna men jag kan ändra vattenlåset 5 mm så kanske du blir nöjd.
Nä jag behöver inga skisser

Att du inte installerar en drain plug för att tömma skiten.
Men visst, är det tätt så är det tätt om än det är på gränsen.

Du ska faktiskt ha beröm för att du tänkte på ris och olja som fort kletar igen låset om du vinklar det helt ner och nu lär flyta bort från låset.
En kreativ lösning faktiskt.

Edit: Ja, 5mm extra skulle göra att jag sover bättre.

Att du inte installerar en drain plug för att tömma skiten.
Men visst, är det tätt så är det tätt om än det är på gränsen.

Du ska faktiskt ha beröm för att du tänkte på ris och olja som fort kletar igen låset om du vinklar det helt ner och nu lär flyta bort från låset.
En kreativ lösning faktiskt.

Edit: Ja, 5mm extra skulle göra att jag sover bättre.
Det finns silar i bottenventilpluggarna så inte allt som är fast rinner ut i avloppet.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K