Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Går vi in på sista veckan ombord, skall kolla med rederiet innan den här båten om dom behöver en överstyrman nästa tur annars dags att söka nytt vikariat och kanske årets sista tur, vilket som hem efter nästa om man får en tur till.
Så flyger hem runt 22 September om allt går enligt planen, gick ju bättre än förväntat att vikariera såhär, när man väl kom iväg så vart det inte en ledig dag och pga man hoppat mellan båtar och olika positioner så har det varit mycket nytt att sätta sig in i så tiden har flugit iväg, sen har det vart bra folk att jobba med också.
Lite hänger ju på kycklingpriset med om man kan åka hem ;)
Nu har vi hittat vad vi sökt efter, får vi se om det skall mobiliseras för dykare imorrn, ett rätt stort projekt så blir nog isåfall några dagar i Dover.

20220806_162759.jpg

20220806_162317.jpg

20220806_113236.jpg

20220806_162419.jpg

Kollade ut från balkongen nu efter frullen, såg en ordentlig Ödla ligga och torka sig i solen. Jag skulle tror hela längden från nos till svans är ca 1,5-1,7 m.
Återkommer med mera exakt mått om en stund,ska bara hitta en tumstock först. Sen ner och brottas :)

IMG-20220807-WA0001.jpeg
Hej

Respektingivande djur med långa vassa klor, jag var med ett gäng Thailändare i Pranburi och snorklade i floden där, det var vid nationalparken där som består av mangroveträsk, vi harpunerade stora räkor och fisk där och längs strandbankarna strövade såna här Varaner och jag uppskattar dom största till närmare 2.5 m, min pojk som var liten då ropade krokodil, krokodil och pekade på dom.

Det kändes lite oroligt för min del men det gäller ju att ta seden dit man kommer, så jag höll masken för att inte visa mig feg och gjorde som dom övriga, när vi simmade omkring där passerade vi en bro där förvånade Thailändare ropade titta, titta det är en falang i vattnet, det hade dom nog aldrig sett där förut.

Vi samlade även muslor och snäckor i floden, dom fanns i mitten av flodfåran där det var 4-5 m djupt, man såg ingenting där utan var tvungen att känna sig fram med händerna på botten tills man stötte på något hårt, men man hade ju hela tiden dom stora Varanerna i tankarna, men jag vet ärligt talat inte om dom dyker ned till botten, men simmade gjorde dom bra.

När vi hade fått tag i allt vi behövde åkte vi tillbaka med båten till deras hus där allt lagades till, det var poulärt bland tjejerna att grilla fisk och räkor stora som kräftor, musslor och snäckor kokades, sen doppades detta i chilisås, mycket gott, men när vi satt där sa frugans storasysters man att imorgon ska vi sätta nät tvärsöver floden för det simmar upp hajar ifrån havet längs floden här, jag har fått Hajar på 1.5 till 2 m här tidigare, nu blir det ingen mer snorkling här tänkte jag, det var illa nog med Varaner men Hajar vill jag absolut inte stöta på simmandes mitt ute på floden.

Ska bli intressant att se om du hittar några på 2 - 2.5 m, det är nog inte omöjligt alls

Mvh isan lover

Priserna på Ica i Sverige var lägre än jag förväntade mig men just kebab var en grej jag tyckte hade gått upp ordentligt i pris i Sverige jämfört med vad jag var van vid. 2 kebab med bröd och 2 sodavatten kostade 250kr i Bankeryd för två veckor sedan.
Förbannat goda, och stora dock.

/ SatanG
Jag fick ge 220kr för två, så samma pris då.
Jag åt halva min, tar resten till lunch i morgon.

22AE0287-D27E-40B5-8FD9-102E8D18B444.webp

I dag blev det handelsresa till Barkarby outlet och Citygross. Frugan börjar redan fundera på hur hon ska glädja sina kompisar med olika saker.

Väl hemkommen fick jag "brev" från skatteverket. De godkände min deklaration men vill ha 10.000 kr extra. Retar mig att jag räknade fel på så mycket. Som lydig medborgare har jag betalat in pengarna så att skatteverket får dem i morgon.

Bedrövligt är det men gott att de inte kan köpa sina segrar för alla oförtjänta pengar de fått in på sitt odugliga spel i Europa.
Självklart gäller det sportsliga främst men det är sportsliga framgångar som har givit möjligheten att förstärka klubbkassan. Det var inte så fett på 70- och 80 talen med en publiksiffra på i snitt kanske 4000. Trots en knaper ekonomi tog man sig till final i dåvarande Europacupen. Nu ligger mitt fokus dock på hockeyn men jag kan inte låta bli att följa MFF:s bravader.

Idag har vi inga särskilda planer än så länge, vädret ser dock lovande ut med 14 grader nu på morgonen.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K