Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kom ´ner fan till min verkstad å hjälp till med att få loss en kolv på min Pallfinger PK 35000!:laugh::laugh::police: Du kan ju va chef!

DSC_0807.JPG
5555555, vaknade precis, nu skall jag ta mig en sväng upp på söder och finna nåt att äta.

Behöver renoveras ordentligt! Helt slut!
Kolven sitter ju inuti cylindern och den ser du inte förrän du tagit isär cylindern och den blir knappast "slut". Det som brukar ha hänt när en cylinder "ger efter" är att O-ringen som ska täta mellan kolven och cylinderväggen släppt gummi vilket medför att hyudralolja läcker "genom" kolven. Man behöver inte ta ner hela cylindern för att byta den utan det gör man på plats.

Tänkte gå vidare och ta en öl till men där är ju fördelen för Sverige, gå och ta en extra öl innebär så mycket extra gångväg för att komma till ett ställe som har öppet 1 timma extra.
Så man får inte ölen som kan ge bakfyllan, förnuftet är kvar och bättre gå lägga sig.

Just hemkommen från en promenad med frugan på Långholmen, som är en av hennes favoritplatser i Stockholm. Bra väder. Som belöning blev det glass.
Bifogar några kort.

IMG_1768.JPG

IMG_1769.JPG

IMG_1772.JPG

IMG_1774.JPG

IMG_1776.JPG

IMG_1778.JPG

IMG_1780.JPG

IMG_1779.JPG

IMG_1782.JPG

Sverige har sina fördelar, och Stockholm är najs om man rör sig i rätt områden.
Ligger lite i bakhuvet på mig en ev. möjlig flytt dit om några år, för några år.
Även Småland är ett alternativ, kan ju inte bo i Thailand för evigt. Iaf inte på heltid, men får se hur såna planer utvecklas med tiden.

/ SatanG

Även Småland är ett alternativ, kan ju inte bo i Thailand för evigt. Iaf inte på heltid,
Varför inte?

För egen del så skulle nog även jag ha svårt att föreställa mig att leva i t ex Bangkok på heltid resten av livet. Skulle antagligen sakna möjligheten att komma ut i skog och mark, plocka bär eller vara i skärgården på sommaren. Men det är ju faktiskt miljoner som lever hela sina liv i en storstad och nöjer sig med någon liten park och att vandra runt i köpcentra.

Sverige har sina fördelar, och Stockholm är najs om man rör sig i rätt områden.
Ligger lite i bakhuvet på mig en ev. möjlig flytt dit om några år, för några år.
Även Småland är ett alternativ, kan ju inte bo i Thailand för evigt. Iaf inte på heltid, men får se hur såna planer utvecklas med tiden.

/ SatanG
Håller med både om Stockholm och Småland. Jag är invandrad smålänning i andra generationen i stockholmstrakten. Småland har den fördelen att det är billigare. Titta gärna på kuststäderna t ex Kalmar och Västervik.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K