Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Just hemkommen från en promenad med frugan på Långholmen, som är en av hennes favoritplatser i Stockholm. Bra väder. Som belöning blev det glass.
Bifogar några kort.
Planeringen för hösten har börjat,blir en lite tidigare tur med helikopter än vanligt pga av arbete. Beställt flyg ut 16 september.
Sedan är mina kompisar från Frankrike på mig & frågar när jag kan komma,inget bestämt där än.
Kolven sitter ju inuti cylindern och den ser du inte förrän du tagit isär cylindern och den blir knappast "slut". Det som brukar ha hänt när en cylinder "ger efter" är att O-ringen som ska täta mellan kolven och cylinderväggen släppt gummi vilket medför att hyudralolja läcker "genom" kolven. Man behöver inte ta ner hela cylindern för att byta den utan det gör man på plats.
Tänkte gå vidare och ta en öl till men där är ju fördelen för Sverige, gå och ta en extra öl innebär så mycket extra gångväg för att komma till ett ställe som har öppet 1 timma extra.
Så man får inte ölen som kan ge bakfyllan, förnuftet är kvar och bättre gå lägga sig.
Just hemkommen från en promenad med frugan på Långholmen, som är en av hennes favoritplatser i Stockholm. Bra väder. Som belöning blev det glass.
Bifogar några kort.
Sverige har sina fördelar, och Stockholm är najs om man rör sig i rätt områden.
Ligger lite i bakhuvet på mig en ev. möjlig flytt dit om några år, för några år.
Även Småland är ett alternativ, kan ju inte bo i Thailand för evigt. Iaf inte på heltid, men får se hur såna planer utvecklas med tiden.
Tänkte gå vidare och ta en öl till men där är ju fördelen för Sverige, gå och ta en extra öl innebär så mycket extra gångväg för att komma till ett ställe som har öppet 1 timma extra.
Så man får inte ölen som kan ge bakfyllan, förnuftet är kvar och bättre gå lägga sig.
För egen del så skulle nog även jag ha svårt att föreställa mig att leva i t ex Bangkok på heltid resten av livet. Skulle antagligen sakna möjligheten att komma ut i skog och mark, plocka bär eller vara i skärgården på sommaren. Men det är ju faktiskt miljoner som lever hela sina liv i en storstad och nöjer sig med någon liten park och att vandra runt i köpcentra.
Sverige har sina fördelar, och Stockholm är najs om man rör sig i rätt områden.
Ligger lite i bakhuvet på mig en ev. möjlig flytt dit om några år, för några år.
Även Småland är ett alternativ, kan ju inte bo i Thailand för evigt. Iaf inte på heltid, men får se hur såna planer utvecklas med tiden.
Håller med både om Stockholm och Småland. Jag är invandrad smålänning i andra generationen i stockholmstrakten. Småland har den fördelen att det är billigare. Titta gärna på kuststäderna t ex Kalmar och Västervik.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.