Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Mermaid upper class, nja kanske upper medelklass, grym utsikt och turiststandard, maten är inget speciell.
Bra prisnivåer med tanke på läget.
Dock väldigt fin utsikt och vi åker ofta till restaurangerna i det området gillar att sitta där men då mest pga omgivningen inte pga maten.
Sands cafe på soi 5 Pratumnak har bättre mat än någon av restaurangerna på Kasetsin men inte den miljön.
Japp håller med helt. De flesta har ändå rätt bra ställt som kommer hit. Sanningen är att jag har ännu inte beslökt nåt ställe som säljer 1000 bahtsdrinkar... det får bli senare.

Nu hyr vi billig pickup som släktingarna får köra till Koh Chang. Fria mil och billigt

1661849940415.jpg

Frugan vill åka och handla soffa men då får hon allt åka och ta foton först. Litar inte alltid på hennes designtänk.
Nu är hon och hämtar ungarna på skolan, får se om hon åker och kollar efter det.
Nog bäst att ta det när jag kommer hem, gå i möbelaffärer är nåt jag gillar, har dagdrömt om en heldag på Ikea när jag kommer hem 55555.
Tiden rusar iväg ombord, längesen man kände sån glädje på att jobba igen, trots går in på 5:te månaden så är jag inte trött på att jobba, det är positivt. Ok att man tjänade lite mer på bojlastare men det var massa mer jobb och ansvar som vägde på en där, här är det lagom, lugna dagar utan stress.

received_809105766777100.jpeg

received_418636090141569.jpeg

received_735143790911218.jpeg

received_1059151458082138.jpeg

Tjejen och hennes kompisar verkar väldigt nöjda med den affären

Hennes vietnamesiska väninna som lånade vårt hus en vecka vart dit två gånger och handlade massor och fyllde bilen med hem till Sthlm
Tjejen brukar vilja dit o handla upp sig varannan månad,, Men man får se upp, Har man tillgång till snabbgross så hittar man många saker som e billigare typ riset o bambuskott o lite annat

Japp håller med helt. De flesta har ändå rätt bra ställt som kommer hit. Sanningen är att jag har ännu inte beslökt nåt ställe som säljer 1000 bahtsdrinkar... det får bli senare.

Nu hyr vi billig pickup som släktingarna får köra till Koh Chang. Fria mil och billigt

1661849940415.jpg
Jo men dom flesta som kommer dit på helgerna kommer dit för att ta selfies, inte för maten ;)
Ser aldrig att dom äter något direkt, mer sådana chokladgrejor och färgglada drinkar som du visade.
Men brukar vara bra fullt på helgerna på alla restaurangerna längs den längan ovanför kozy beach. Mycket Bangkokplåtar på bilarna, tom under pandemin var det fullt där på helgerna med turistande Thai.
Men Kasetsin är ju Ryssområde så får se när dom kommer tillbaks.

Tjejen brukar vilja dit o handla upp sig varannan månad,, Men man får se upp, Har man tillgång till snabbgross så hittar man många saker som e billigare typ riset o bambuskott o lite annat
Och man skall vara observant på datummärkningen också. Vi kollar alltid, har fått tag i varor några gånger dom har varit flera månader över tiden.

Frugan vill åka och handla soffa men då får hon allt åka och ta foton först. Litar inte alltid på hennes designtänk.
Nu är hon och hämtar ungarna på skolan, får se om hon åker och kollar efter det.
Nog bäst att ta det när jag kommer hem, gå i möbelaffärer är nåt jag gillar, har dagdrömt om en heldag på Ikea när jag kommer hem 55555.
Tiden rusar iväg ombord, längesen man kände sån glädje på att jobba igen, trots går in på 5:te månaden så är jag inte trött på att jobba, det är positivt. Ok att man tjänade lite mer på bojlastare men det var massa mer jobb och ansvar som vägde på en där, här är det lagom, lugna dagar utan stress.

received_809105766777100.jpeg

received_418636090141569.jpeg

received_735143790911218.jpeg

received_1059151458082138.jpeg
Typ Index eller vad den heter på Sukhumvit har väl bättre grejer än ikea?

Vi hade ju en skinnsoffa hemma i några år och nu tröttna frugan på den och sålde den för 40kB. Det stod en annan där när jag kom hem

Tja.. för mig är 300Bs drinkar upper class. Men för överklassen är det budgetklass... tror jag. Har aldrig vart inne på nåt riktigt överklasställe så vet inte om samma drink kostar 1000 eller 2000...
Inga ställen för mig det hör jag det. Vill sitta och njuta av en kall bira endast iklädd mina kortbrallor och en tischa. Blir bara stressad av överpriser på dricka och massa flashande folk. Är fortsatt en enkel bilmekaniker även om jag bytte yrke för över 20år sedan och blivit klart mer stadd i kassan.

Inga ställen för mig det hör jag det. Vill sitta och njuta av en kall bira endast iklädd mina kortbrallor och en tischa. Blir bara stressad av överpriser på dricka och massa flashande folk. Är fortsatt en enkel bilmekaniker även om jag bytte yrke för över 20år sedan och blivit klart mer stadd i kassan.
Du har ett bra liv. Snygg fru och tuffa fordon. Jag ser upp till dig lite bara så du vet :)

Typ Index eller vad den heter på Sukhumvit har väl bättre grejer än ikea?

Vi hade ju en skinnsoffa hemma i några år och nu tröttna frugan på den och sålde den för 40kB. Det stod en annan där när jag kom hem
Soffa skall jag inte köpa på IKEA dem har inga fina men dags att byta ut mycket annat, smågrejor jag tänkt handla, som sagt gillar strosa runt där och fylla kundvagnen med billig skit.
Dock sa han din kompis som har auktion att IKEA är mer prisvärt än Index och bättre andrahandsvärde, Index är överprisat.
Hittar alltid nåt, skall bara slänga lite gammalt först.
Var va det för typ av soffa, var inte det en sådan gammal Engelsk?
Har ju sett bild på den några gånger på forumet och inget jag skulle betala 40k för begagnat, men smaken är olika.
Nä när vi köper ny soffa skall jag allt vara med och bestämma.
Dock hade jag ju velat veta om det blir fast eller ej här, kapten hintar om att jag kan snart vara fastanställd som överstyrman men beror lite på.
Får jag det skall jag kanske bygga ut vardagsrummet, utöka med 16m2 och då kanske det är annan soffa som gäller.
Vårat hus är ju designat/byggt som erat hus innuti och lite större vardagsrum kunde det vart.
Har ju kollat på planritningen på sådant hus ni bor i då frugan pratade om den villagen innan vi flyttade hit och planlösningen och storleken ser identiska ut.

Du kan allt sitta där i shorts och t-shirt och slappa, fin utsikt och behöver inte klä upp sig.
Var mycket thaiturister under pandemin på helgerna.
Vi kommer dit i våra Big-C kläder och inte sämre klädda än andra där.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K