Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Så ser Mermaid ut från utsidan, foto taget från Chocolate factory som ligger jämter.
Alla restaurangerna där har fin utsikt över kozy beach och Koh Larn.

Screenshot_20220830-114935_Gallery.jpg

Screenshot_20220830-114959_Gallery.jpg
Jo men maten är fan inget vidare iaf inte på Sky Gallery

Soffan var nåt speciellt... sniderier. Tresitssoffa i skinn. Nej ingen Chesterfieldsoffa. Vi har en sån vid tvn men om vi säljer den för vi nog bara 25 - 30

Jo men maten är fan inget vidare iaf inte på Sky Gallery

Soffan var nåt speciellt... sniderier. Tresitssoffa i skinn. Nej ingen Chesterfieldsoffa. Vi har en sån vid tvn men om vi säljer den för vi nog bara 25 - 30
Sky gallery, mermaid och chocolate factory har exakt samma standard på maten, ingen större skillnad.
Har ätit på dom flera gånger även frukost, den har vart ok men som du skriver inget speciellt, omgivningen man betalar för.
En khaotom moo på Sky Gallery till frukost är dock klart prisvärt, fint sitta där på morgonen.
Vi åker ofta dit pga just omgivningen och utsikten.

Haha tack! Men jag är nog den mest otursförföljda jag känner. Kan inte räkna upp allt som gått åt skogen genom åren. Hundratals idéer som inte funkat eller bara funkat ett litet tag. Ta bara att jag hyrt ut huset 4 gånger och varje gång har jag blivit blåst haha . Jag tror jämt det bästa om folk...
Hur gick det med han i pannrummet när expasionkärlet sprack?

Hur gick det med han i pannrummet när expasionkärlet sprack?
Så illa det kan gå...

Expansionskärlet sprack inte. Det var stopp i inmatningen av vatten och han eldade på utan att fylla upp systemet. Han hade noll cirkulation och vattnet i pannan förångades. Måste vart flera hundra grader och ett jäkla tryck. Han lossade en säkerhetsventil och det var därifrån ångan sprutade ut. Pannan och allting var intakt när jag kom dit och kollade men plasten på termometern i pannan hade smält av den heta ångan.

Otroligt tragiskt men helt självförvållat. Ingen har ens ringt mig och frågat något om systemet .

Framryckte mot Thaiambassaden för att få lite aktuell info om läget. Inte många kunder. Diskuterade med en dam som kunde Svenska, Thai och Engelska. Inga stora sensationer. De accepterar skatteverkets intyg på att vi är gifta. Gäller att inte försöka använda å, ä och ö.

Har börjat samla in dokument. Började med skatteverket. När frugan fått sitt pass tänker jag boka flyg troligen Finnair.

I dag blir det hemmadag i regnet.

Jag fattar inte vad det är för fel i att vara stolt över vart man är i livet om man har det bra och åstadkommit nåt. Jag har aldrig någonsin sagt att jag har mer eller bättre än någon annan. Bara vill dela vad vi pysslar med om dagarna. De flesta har nog råd på ett eller annat sätt att ta sig till Thailand men kan inte pga familjeförhållanden. Jag flyger inte ens business eller äger nån mångmiljonrrsvilla i Sverige. Är en vznlig entreprenör och drömmare. Allt jag har kan de flesta tjäna ihop med lite vilja. Det enda är väl om man är för gammal eller för lat för att jobba.

Se mina inlägg som inspiration om er framtida bosättning eller nästa semester i LOS

‐‐---

Nu har vi hyrt ny 4 dörrars pickup och sta åka till Koh Chang. Vi tar två bilar den och mercan. Vi blir 10 pers.

Bild från 3 mermaids

20220830_130945.jpg

20220830_131000.jpg

Det är inget fel i att vara stolt över att man lyckats så kör på med allt du orkar.
Jag tycker det är bra gjort, mår man inte bra över andras välgång så har man nog egna problem.
Inte heller fel med drömmar och mål, lycka till.

/ SatanG

Sky gallery, mermaid och chocolate factory har exakt samma standard på maten, ingen större skillnad.
Har ätit på dom flera gånger även frukost, den har vart ok men som du skriver inget speciellt, omgivningen man betalar för.
En khaotom moo på Sky Gallery till frukost är dock klart prisvärt, fint sitta där på morgonen.
Vi åker ofta dit pga just omgivningen och utsikten.

Ställena ser trevliga ut. Men är väl mest wannabee hiso som håller till där och vad jag förstått på de flesta är kvalitén på maten inte toppen, å ännu mindre i förhållande till priset.

Inte provat själv, utan lyssnat på dessa omdömen från folk som jag vet kan mat. Samma människor som också rekat Sands på senare tiden, men där hade jag ju redan varit.

20220414_153336.jpg

Ställena ser trevliga ut. Men är väl mest wannabee hiso som håller till där och vad jag förstått på de flesta är kvalitén på maten inte toppen, å ännu mindre i förhållande till priset.

Inte provat själv, utan lyssnat på dessa omdömen från folk som jag vet kan mat. Samma människor som också rekat Sands på senare tiden, men där hade jag ju redan varit.

20220414_153336.jpg
Ja som jag skrev innan man går dit för omgivningen, inte för maten, wannabe hiso stämmer nog bra.
Fin utsikt har du iaf.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar