Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Försök att köpa av någon privat person! Eller från KVD bil, man ger bud på konkursbilar och kan ev göra ett klipp!
Jag upplevde att man kunde göra klipp förr (har köpt av kvd genom budgivning tidigare), men det är många som budar nuförtiden. KVD gör ju grundlig kontroll och det är ju bra.
Problemet med att köpa privat är att jag inte har tillräcklig kunskap. Kan vara en balk eller infästning som rostar och som jag inte har kunskap kring, även om jag höjer upp bilen.

Blev nyss uppringd av en svensk kompis som är i Thailand, visste inte att "Jazzkocken" var här. Blir att möta upp imorgon, seglat tillsammans för länge sen på "Bro Promotion".
Även haft besök av min danska granne som behövde prata av sig, seriösa ekonomiska problem blandat med konspirationer avhandlades.
Sedan varit den perfekta hemmafrun, dvs tränat, handlat lite käk (Youghurt, bröd o mjölk) och hämtat ungarna på skolan.
Bäst jag vilar upp mig, frugan ska till Kuala Lumpur 6-18 Nov så då kommer jag få köra ungarna även på morgonen vilket inte är i harmoni med min stackars stressfyllda lekamen :)

/ SatanG

Jag skall snart iväg till ett utvecklingssamtal med 17-åringens mentor.
Vi var på ett s k utvecklingssamtal för ett tag sedan. Hon vi pratade med titulerades tydligen "mentor", fast jag fick intrycket att det var flickans klassföreståndare. En mentor är ju någonting helt annat. :rolleyes:

DdsnaGkVAAMzrQp.webp

Vi var på ett s k utvecklingssamtal för ett tag sedan. Hon vi pratade med titulerades tydligen "mentor", fast jag fick intrycket att det var flickans klassföreståndare. En mentor är ju någonting helt annat. :rolleyes:

DdsnaGkVAAMzrQp.jpg
Hon här är verkligen mentor, undervisar inte i klassen. En bra dam som hade bra förslag för förbättring av studieresultaten som han verkade ta in. Så det ser lovande ut!

Har sett en Avensis här i byn där jag bor, men är en 2003:a och kostar 40.000. bilfirman som säljer den förvärvade den i mars, så något måste ju vara fel på bilen. Eller så har de bara sparat den till mig. :laugh2:

Jag har dragit ner maxtaket på vad jag vill betala. Inga 100.000 på en bil nu.
Det finns några gamla bilar på en bilvårdsfirma i vår närhet men dom har stått där i åratal tror jag. En VW Polo, en BMW och en Kia herrgårdsvagn. Och nu har en Passat tillkommit i samlingen. Jag ser dessa varje dag när jag går förbi, säkert inget att rekommendera. Men jag fattar inte att man kan ha gamla bilar stående så länge, bättre att skrota vraken.

Det finns några gamla bilar på en bilvårdsfirma i vår närhet men dom har stått där i åratal tror jag. En VW Polo, en BMW och en Kia herrgårdsvagn. Och nu har en Passat tillkommit i samlingen. Jag ser dessa varje dag när jag går förbi, säkert inget att rekommendera. Men jag fattar inte att man kan ha gamla bilar stående så länge, bättre att skrota vraken.
Jag förstår inte heller hur man kan samla på skrot som bara står och ruttnar bort. Men samlare är väl av släktet som tänker att "det är bra att ha". Har en mor som är samlare (dock inte på skrotbilar).

Jag förstår inte heller hur man kan samla på skrot som bara står och ruttnar bort. Men samlare är väl av släktet som tänker att "det är bra att ha". Har en mor som är samlare (dock inte på skrotbilar).
Lev billigt ,köp en tex Volvo Amazon .-1970 Å sluta betala besiktning ,skatt ,annars Toyota med kamkedja ,finns många på blocket troligen i lokala blaskor internet,lycka till från en som samlar på skrot mm.

Min buksvåger (exets gubbe) var förut volvo fan hade Volvoverkstad nu panchis, han har gått över till Honda som han tycker är outstanding, jag har ingen aning jag gillar inte datamaskiner på hjul
Håller med dig, fyrhjuliga datorer är inte vår grej. Vår Volvo XC 40 har precis lagom av den varan, detta kan även en analfabet på datorer klara av.

Lite småkul kvällsunderhållning.

Något i trädet på tomten, vågar inte gå och kolla nu innan blivit ljust, ett jäkla liv och skrek som en fågel som gjorde dödskamp sen en stor klump som ramla ner som såg ut som en fågel, vågar inte gå ut och kolla nu, vi har fått varning om att en orm setts i området och hör att nåt är uppe i trädet fortsatt, rasslar i löven.

Något i trädet på tomten, vågar inte gå och kolla nu innan blivit ljust, ett jäkla liv och skrek som en fågel som gjorde dödskamp sen en stor klump som ramla ner som såg ut som en fågel, vågar inte gå ut och kolla nu, vi har fått varning om att en orm setts i området och hör att nåt är uppe i trädet fortsatt, rasslar i löven.
Hur gick det, blev du tvungen att ringa en ormfångare? Hur kan en orm komma över muren?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K