Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vart morgondopp i havet.

20221113_093349.webp

Det var inte mycket till säkerhet i den båten ser jag, tänkte mest på avsaknaden av flytvästar typ.
Hej

Det stämmer den här gången, vädret var ju enastående och sjön låg blank som en spegel, men en av killarna hade ändå en sån där väst som blåser upp sig själv om man utlöser den, men normalt har alla tre pojkarna någon typ av väst på sig och alltid om dom är ute själva.

Mvh isan lover

Hej

Så är det ju 15-16 grader i luften och 12-13 i vattnet, dessutom fint väder och fiske inomskärs, det är aldrig längre
än 50-100m till närmaste holme.

Mvh isan lover
Har du flytväst ?? 100m om man ramlar i och gör illa sej utan flytväst, Huva. Hos mej var det en gubbe som var ut med sina barn barn
barnen hade flytväst men inte gubben, ttjock vinter jacka, jag fråga ska barnen rädda dej om det går illa, dj va arg han blev
Tror inte du IL har flytväst du tror du åt osänkbar, ha ha nnä gammla gubbar vet bäst

Har du flytväst ?? 100m om man ramlar i och gör illa sej utan flytväst, Huva. Hos mej var det en gubbe som var ut med sina barn barn
barnen hade flytväst men inte gubben, ttjock vinter jacka, jag fråga ska barnen rädda dej om det går illa, dj va arg han blev
Tror inte du IL har flytväst du tror du åt osänkbar, ha ha nnä gammla gubbar vet bäst
Hej

Stämmer jag har aldrig haft en flytväst på mig hela livet, dom var väl inte ens uppfunna när jag började vara ute på sjön, men jag har en flytoverall och flytväst liggande i den större fiskebåten om vi skulle råka riktigt illa ut någon gång.

Mvh isan lover

Hej

Stämmer jag har aldrig haft en flytväst på mig hela livet, dom var väl inte ens uppfunna när jag började vara ute på sjön, men jag har en flytoverall och flytväst liggande i den större fiskebåten om vi skulle råka riktigt illa ut någon gång.

Mvh isan lover
Helt rätt, som att ta på sig bilbältet innan man krockar.

Ska man vara ett föredöme för de unga måste man göra rätt. Ungar gör inte som vuxna säger, ungar gör som vuxna gör.

Helt rätt, som att ta på sig bilbältet innan man krockar.

Ska man vara ett föredöme för de unga måste man göra rätt. Ungar gör inte som vuxna säger, ungar gör som vuxna gör.
Hej

På en större båt behöver man inte gå med flytväst eller flytoverall på hela tiden, hamnar man i problem har man tid på sig att ta på dessa innan båten hinner driva in mot land slås i spillror eller överges när den sjunker.

Mvh isan lover

Det handlar om livsstil, utan hjälm på motorcykel, köra berusad, inte använda flytväst har med frihet att göra.
Att inte behöva lyda lagar som är fattade i huvudstaden.
Jag är 100% är för frihet. Har en liberal inställning till skillnad från S och kommunist rösterna här. Alla bör få göra som de vill så länge det inte riskerar gå ut över andra.

Att ta med oskyldiga barn på fisketurer utan flytväst i en liten båt o dra upp tinor riskerar att göra det, det riskerar att gå ut över att det kostar dem deras liv.

Sen har vi signalvärdet igen, Ska man vara ett föredöme för de unga måste man göra rätt. Ungar gör inte som vuxna säger, ungar gör som vuxna gör. Förtjänar att upprepas.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K