Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag funderade på att ta en promenad men avstår nog. Det blåser fortfarande rejält och med 6 plusgrader känns kylan genom märg och ben. Så jag avvaktar!
Jag funderade på att ta en promenad men avstår nog. Det blåser fortfarande rejält och med 6 plusgrader känns kylan genom märg och ben. Så jag avvaktar!
Samma här i norra Bohuslän, för några dagar sedan var det shorts, bad och sommar, nu är det 4 plusgrader och en enveten iskall ostlig vind på 10-14 m/s.
Njöt precis av en god lunch med frugan, det var Yam Thalee med bläckfisk och räkor som är en av mina favoriträtter även i Thailand, här var det dessutom svensk bläckfisk ifrån bohuslän.
Ja det är många som härstammar ifrån och talar Lao men att dom skulle utgöra en majoritet av dom närmare 65-70 miljoner som lever i Thailand har jag aldrig hört förr, man brukar väl uppskatta antalet Lao/Isaan till ca 15-20 miljoner och 33% av befolkningen.
Jag är så naiv att jag tror att det finns bra människor inom de flesta religioner, har varit inne i en moske under pågående bön har varit på fest i syrianska kyrkan fest i svensk frikyrka lyssnat på thailändska munkar (utan att förstå ett skvatt 555) , allt detta utan skyddsväst 555
Seglade från Östhammar till Gbg i en fiskebåt som senare skulle till Senegal med en musse i besättningen, inga större fel på den gubben (tjaa han skulle visserligen fram med bönemattan ibland 555)
Det blev en promenad som vanligt idag.
För att göra Samet extra glad blev det 10 km dock inte i höstsol.
Mulet och 15 grader men det blev en njutbar tur ändå.
En erfarenhet har jag när jag tänker efter, när vi låg med segelskutan på i Las Palmas å vi var ute å festade å när vi gick hem till skutan var min dåvarande sambo skitfull å gick argt före å då kom det några herrar i nattskjortor och försökte ta med henne, hade inte jag gått bakom (kanske 10m) hade hon säkert fått sig en "behandling" så visst finns det kräk överallt, men man kan/bör ju inte dra alla över en kam
En erfarenhet har jag när jag tänker efter, när vi låg med segelskutan på i Las Palmas å vi var ute å festade å när vi gick hem till skutan var min dåvarande sambo skitfull å gick argt före å då kom det några herrar i nattskjortor och försökte ta med henne, hade inte jag gått bakom (kanske 10m) hade hon säkert fått sig en "behandling" så visst finns det kräk överallt, men man kan/bör ju inte dra alla över en kam
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.