Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ä

Är helt rudis på datorer har en gammal hp lapp med windows 7 duger åt en gammal gubbjäkel som mej men skulle gärna ha en ny hårddisk (som inte snurrar) å kanske bättre minne
Åk till närmaste tukcom, om möjligt byta fixar dom det.
En HP brukar inte va problem då dom brukar bygga kompatibelt, värre med vissa andra märken som Hewlett Packard som bara producerar märke specifikt.

Ställde just frågan till honom på messenger, har dålig koll på vad han gör. Vet bara att han har morsans huvud och han är helskärpt. Programmering läste han förut, finns för många av dessa programmerare säger han. inte samma löneutveckling där .
Han har läst systemvetenskap,
Nu läser han en masterexamen Software Engineering och Management
Utvecklare är både dyra och svåra att få tag på. Min vardag.

Jag är tämligen säker på att den grabben vet vad han gör :thumbsup:Jag skrev ju att han redan har läst programmering
Ja men du skrev att han nu tog master i software engineering.
Ta en master är en fortsättning på en universitetutbildning där man riktar in sig, software engineering är mjukvaru ingengjör och han tar nu en master i det...

Åk till närmaste tukcom, om möjligt byta fixar dom det.
En HP brukar inte va problem då dom brukar bygga kompatibelt, värre med vissa andra märken som Hewlett Packard som bara producerar märke specifikt.

HP är väl den som gör datorer, skrivare mm, idag och Hewlett Packard gör nätverk och Server.

Utvecklare är både dyra och svåra att få tag på. Min vardag.
Jag vet att han är grym och vet vad han sysslar med , trots sin låga ålder mycket erafrenhet inom IT och databranschen. Byggde datorer som 14 åring , Har sysslat med IT och datorer så länge jag minns. Han lär inte ha problem att hitta sysselsättning , Vet att han kikar på Asienmarknaden, tror inte han tar nåt jobb i Sverige, han säger att Asien har potential, jag vet inget om det, litar fullt på den grabben. han är ju hälften Finne, Finnar är enormt målmedvetna är min erfarenhet. fyller 20 nu i januari

Senast ändrad:
Tagit min dagliga promenad 7,5km blev det.
Idag var det mössa och vantar som gällde bara +3 gr. och blåsigt…kom till och med några snöflingor.

När jag kom ut till fiskhamnen såg jag denna vackra mandarinanden bland gräsänderna :thumbsup:
1668780890814.webp

1668780930057.webp

Jag vet att han är grym och vet vad han sysslar med , trots sin låga ålder mycket erafrenhet inom IT och databranschen. Byggde datorer som 14 åring , Har sysslat med IT och datorer så länge jag minns. Han lär inte ha problem att hitta sysselsättning , Vet att han kikar på Asienmarknaden, tror inte han tar nåt jobb i Sverige, han säger att Asien har potential, jag vet inget om det, litar fullt på den grabben. han är ju hälften Finne, Finnar är enormt målmedvetna är min erfarenhet
Det är ingen som skrivit annat men det är inte IT, @Nam Falang jobbar med it, din son tar en master i mjukvaru utveckling skriver du.
Master in software engineering.

Jag vet att han är grym och vet vad han sysslar med , trots sin låga ålder mycket erafrenhet inom IT och databranschen. Byggde datorer som 14 åring , Har sysslat med IT och datorer så länge jag minns. Han lär inte ha problem att hitta sysselsättning , Vet att han kikar på Asienmarknaden, tror inte han tar nåt jobb i Sverige, han säger att Asien har potential, jag vet inget om det, litar fullt på den grabben. han är ju hälften Finne, Finnar är enormt målmedvetna är min erfarenhet
Nä var väl det jag skrev. Du skriver att han lär inte få problem med sysselsättning. Problemet var ju för dålig löneutveckling för utvecklare. Han vet säkert vad han pratar om men du verkar inte lika uppdaterad. Strunt samma du njuter ju av din pension istället :)

Tagit min dagliga promenad 7,5km blev det.
Idag var det mössa och vantar som gällde bara +3 gr. och blåsigt…kom till och med några snöflingor.

När jag kom ut till fiskhamnen såg jag denna vackra mandarinanden bland gräsänderna :thumbsup:
1668780890814.jpeg

1668780930057.jpeg
Vacker and som också var regelbunden men ovanlig i Norra Kvarken.
Prakteider var också en exotisk gäst i enstaka exemplar.

Det är ingen som skrivit annat men det är inte IT, @Nam Falang jobbar med it, din son tar en master i mjukvaru utveckling skriver du.
Master in software engineering.
Han jobbar ju med Data.....

Nä var väl det jag skrev. Du skriver att han lär inte få problem med sysselsättning. Problemet var ju för dålig löneutveckling för utvecklare. Han vet säkert vad han pratar om men du verkar inte lika uppdaterad. Strunt samma du njuter ju av din pension istället :)
Jag vet inget om IT , Har byggt datorer, men det är ju liksom en helt annan nivå än vad han sysslar med, ja jag kör hoj så länge jag kan, det njuter jag av , har träffat på en Hoj kille från USA som är 65 bast , han och jag trivs bra ihop, han är nykter och kör lugnt och bra , passar mig som sällskap, På måndag en sväng till Maha Sarakham tillsammans, käkar lunch, 23 mil körning så bara bara över dagen. Den 1a december till Udon och träffa Stefan, ser jag fram emot

Han kan nog svara själv men vad jag vill minnas har en nätverksfirma?
Om det är mig ni menar så jobbar jag på ett företag som utvecklar programvaror för fordonsbranchen. Inte programmen i fordonen utan administrativa program för att sköta tex order, fakturering, garantier och mycket mer. IT står för Informations Teknologi eller på engelska Information Technology. IT är ett väldigt brett område. Allt från datorer och nätverk till programutveckling. På mitt företag är jag IT ansvarig på visitkortet men som egen företagare får man göra allt från att skura toaletter till programmering och IT infrastruktur.

Om det är mig ni menar så jobbar jag på ett företag som utvecklar programvaror för fordonsbranchen. Inte programmen i fordonen utan administrativa program för att sköta tex order, fakturering, garantier och mycket mer. IT står för Informations Teknologi eller på engelska Information Technology. IT är ett väldigt brett område. Allt från datorer och nätverk till programutveckling. På mitt företag är jag IT ansvarig på visitkortet men som egen företagare får man göra allt från att skura toaletter till programmering och IT infrastruktur.
Men är inte IT information technology internet baserat, IT är uppkopplat mot nätet mjukvaruprogrammering är för att utveckla programm för att få dator, tablet, tel etc att fungera.

Men är inte IT information technology internet baserat, IT är uppkopplat mot nätet mjukvaruprogrammering är för att utveckla programm för att få dator, tablet, tel etc att fungera.
IT är ett samlingsnamn. Har inte läst om begreppet på många år så kan inte formen exakt. Datorer handlar ju om att processa information (data) och det är teknologiskt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K