Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Möjligt har fel men själva ordet säger ju informations teknologi, innan internet gavs det inte så mycket info genom dator.
En mjukvaruutvecklare programmerar väl mjukvara för moderkort, grafikkort, ljudkort etc och en it jobbar med utveckling av nätbaserat?

Begreppet, och det som det åsyftar, användes innan internet användes till nåt praktiskt.....
Kan vara så. Jag kom in sent i datorvärlden. Tyckte datorer och spel var totalt ointressant i min ungdom. Hade kompisar som höll på men fattade aldrig vad dom såg i datorer. Jag mekade mina motorer, mopeder och allt annat fysiskt tekniskt. Efter 3år som motorrenoverare/motorbyggare och ytterligare 12år som bilmekaniker så omskolade jag mig till ”datanörd”. Detta var runt 1998-99 någonstans. Datorer hade börjat komma in på verkstaden även för oss tekniker så jag insåg att jag behövde ta till mig det. När jag ändå satte mig i skolbänken för att läsa upp till gymnasiekompetens (började ju jobba direkt efter 9an) så tog jag kurser inom IT samtidigt. Det var då intresset för datorer dök upp. Det var ju tekniskt och nästan som att meka bil. Sedan år 2000 har jag jobbat med IT och dom senaste 19åren som egen företagare. Slitit hund men nu är företaget hyfsat stort inom vår branch och drygt 30 anställda. Vi var tre när jag började.
Nu går jag på avveckling och siktar på mer fritid. Har gjort mitt känner jag.
Som egen företagare inom IT så har jag inte så mycket spetskompetens utan mer bredd. Måste kunna lite om nästan allt sedan har jag några områden som jag kan lite mer om.

Möjligt har fel men själva ordet säger ju informations teknologi, innan internet gavs det inte så mycket info genom dator.
En mjukvaruutvecklare programmerar väl mjukvara för moderkort, grafikkort, ljudkort etc och en it jobbar med utveckling av nätbaserat?
En mjukvaruutveckkare utvecklar mjukvara oavsett var/hur mjukvaran körs. IT är liksom allt, så har jag lärt mig och ser på det.

På tal om att koda. Den mest spännande bok jag läst inom datorvärlden är utan tvekan Linus Torvalds bok ”Just for fun”. Har ni inte läst den och är intresserade av datorer och historia så läs den. Kanske inte den mest välskrivna boken men strunt i det och läs budskapet. Vilken snubbe!

374DD303-BD25-4AD5-87D8-4F9A5E148A8B.webp

Japp, allt är likt men jag menar att en på Nvidia mjukvaru utvecklare för att få bästa grafikupplevelsen jobbar inte med samma som hos google.
Nä troligtvis inte men fortfarande kod och den fungerar på ungefär samma sätt. Du hackar ju i phyton ibland så du känner till variabler och diverse loopar. Finns i alla språk men skrivs olika. Fattar man grunderna kan man ganska enkelt lära sig ett nytt. Det är liksom grammatiken inom programmering.

Jag vet inget om IT , Har byggt datorer, men det är ju liksom en helt annan nivå än vad han sysslar med, ja jag kör hoj så länge jag kan, det njuter jag av , har träffat på en Hoj kille från USA som är 65 bast , han och jag trivs bra ihop, han är nykter och kör lugnt och bra , passar mig som sällskap, På måndag en sväng till Maha Sarakham tillsammans, käkar lunch, 23 mil körning så bara bara över dagen. Den 1a december till Udon och träffa Stefan, ser jag fram emot
En litenhistoria, sann, Har tre barn, när dom gick i skola, dom älsta pojke och flicka, pojken älst tyckte JAg ekonomi ska du läsa och
det gjorde han sen läste han en massa kurser, journalist, även inom skogskötsel, jobbade inom vården. När han var blev 35 kom
han hem och sa. Pappa jag ska bli lärare helst musik.Jobbade, pluggade i 4 år. Nu är han lärare i musik och andra ämnen
Min Dotter ville jag att hon skulle bli lärare i teckenspråk för hon lärt sej mycket av min sista dotter. Och ett år i skolan men sen stack
hon till England, träffade för mej en skitbra Engelsman, men det blev ett barn sen efter 10 år, slut. Dottern kom hem till mej i Sverige
Vad hon gjorde sen var utbilda sej till billackare,plastspeliasist. Så vad vi föräldrar tror och tänker är inte relevant. Längt blev det

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K