Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Byggde du inte ett hus som du och frun bodde i?, har du bytt bort huset och frun, eller vad
Nej vi har kvar huset och åker dit då och då.
Senast var vi där i sex veckor i oktober och november.
Nästa gång blir till påsk.
Vårat fritidshus för tillfället.

Känns rätt att inte fastna i rutiner och en grå vardag.
Vi planerar för ungefär 6 månader i stöten och testar nya saker.
Första mars är det dags att byta ut lägenheten mot något annat.

Båten man skall på om 1 vecka, ser fram emot det, var kul att ratta dessa småbåtar jämfört med shuttle.

KL_BROFJORD.jpg

Väntar på matleverans. Sen blir det väl lite husspaning på nätet samt börja sätta sig in i UT processen.
Snackade med en polares fru igår, skall förbi och kolla in deras område i Älvängen nästa Söndag, har ju byggts och förändrats så mycket i Ale sen man flytta hit.
Sen tänkte jag ta mig en rundtur på Orust, dom 2 komunerna jag fokuserar på nu.

Väntar på matleverans. Sen blir det väl lite husspaning på nätet samt börja sätta sig in i UT processen.
Snackade med en polares fru igår, skall förbi och kolla in deras område i Älvängen nästa Söndag, har ju byggts och förändrats så mycket i Ale sen man flytta hit.
Sen tänkte jag ta mig en rundtur på Orust, dom 2 komunerna jag fokuserar på nu.
Isaan lover hyr ut en fiskebod svart.Alla bekvämligheter. :cool:

Sitter på balkongen i Jomtien och dricker morgonkaffe. I går vid 22-tiden inträffade en märklig trafikolycka nedanför balkongen. En dam mejade ner tre träd i mittenplanteringen och kom över i fel körriktning. Lyckligtvis blev ingen skadad men tveksamt om bilen går att reparera. Det kom div bilar med rödljus men först kom försäkringsmannen på sin MC, som även den var utrustad med rödljus.

Om en stund vill frugan åka till Terminal 21 för att äta och gå runt.

I morse kom 2 nong och städade upp efter krocken i går. Man använde den thailändska metoden. Träden kapades i lämpliga delar som sedan slängdes in i buskarna bredvid gatan. Nu väntar jag på att det ska dyka upp några nong med 4 nya träd efter gårdagens olycka.

Det finns ju en tråd för bilolyckor. Nu har jag sett resultatet av en olycka som är oförklarlig. Majoriteten av förare ska väl kunna köra rakt fram på rak väg eller behöver det tränas mer på detta Möjligen var damen upptagen med SMS.

I morse kom 2 nong och städade upp efter krocken i går. Man använde den thailändska metoden. Träden kapades i lämpliga delar som sedan slängdes in i buskarna bredvid gatan. Nu väntar jag på att det ska dyka upp några nong med 4 nya träd efter gårdagens olycka.

Det finns ju en tråd för bilolyckor. Nu har jag sett resultatet av en olycka som är oförklarlig. Majoriteten av förare ska väl kunna köra rakt fram på rak väg eller behöver det tränas mer på detta Möjligen var damen upptagen med SMS.
Läste idag en rubrik i ett forum jag är medlem i , tydligen skall samtliga bil samt MC förare få 12 st scores , för varje förseelse skall densamma bli av med ett antal beroende på vad för trafikbrott man gör sig skyldig till . Mycket märkligt dock hur man ser på allvaret av brott samt hur man sen straffas. Häpnadsväckande !!

Läste idag en rubrik i ett forum jag är medlem i , tydligen skall samtliga bil samt MC förare få 12 st scores , för varje förseelse skall densamma bli av med ett antal beroende på vad för trafikbrott man gör sig skyldig till . Mycket märkligt dock hur man ser på allvaret av brott samt hur man sen straffas. Häpnadsväckande !!
Lite komplicerat system men man har 12 vid början av varje år, olika brott så dras olika score tror 4 var som mest vid en föselse, blir alla dragna på ett år blir man av med körkortet.
Annars 0 ställs vid årsskiftet och får 12 nya.
Sen kan man ta kurser om trafiksäkerhet och få tillbaks poäng.

Lite komplicerat system men man har 12 vid början av varje år, olika brott så dras olika score tror 4 var som mest vid en föselse, blir alla dragna på ett år blir man av med körkortet.
Annars 0 ställs vid årsskiftet och får 12 nya.
Sen kan man ta kurser om trafiksäkerhet och få tillbaks poäng.
Ungefär samma system som i UK tror jag

Även besiktning här idag.

Nästan lika seriöst som i Sverige.

Avgaser, bromsar, ljusinställningar, buller, hastighetsmätare, fjädring, chassi- motornummer mm.

Sen är det bästa att man betalar besiktning, fordonsskatt, försäkring och registrering samtidigt på ett och samma ställe.

IMG_20221206_151028.jpg
IMG_20221206_145724.jpg
IMG_20221206_143549.jpg
IMG_20221206_143532.jpg
IMG_20221206_143636.jpg
IMG_20221206_143903.jpg
IMG_20221206_145554.jpg
Finns det vägskatt där?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar