Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Var iväg och skaffade nytt pass till sambon i Chantaburi. Allt klart inom mindre än en timme, 10-årigt kostade 1540 baht (5-årigt kostar 1000 tror jag) och passet kommer hem i brevlådan om en vecka.
Efter det tog vi lunch nere i gamla stan längs floden till det facila priset av 70 kr totalt för oss båda på "ett hål i väggen" som vi frågade oss fram till av lokals. Kanonbra och enkelt som det ska vara.
Såg en fin väggmålning och råkade på han som målat den. Tog honom en och en halv månad att måla den. Ligger tvärs över floden från den stora katolska katedralen i Chantaburi (mycket katoliker där)
På vägen hem körde vi längs havet via Mae Phim, Chackapong, Suan Son och Mae Rhum Pung där vi bor. Shoppade lite på Makro i Ban Phe och hos Göran på O´Learys

IMG_20221207_113416.jpg

IMG_20221207_113627.jpg

IMG_20221207_113740.jpg

IMG_20221207_113754.jpg

IMG_20221207_113840.jpg

IMG_20221207_113932.jpg

IMG_20221207_114732.jpg

IMG_20221207_115343.jpg

IMG_20221207_140957.jpg

IMG_20221207_141012.jpg
Chantaburi ligger med i min resplan för slutet av Januari, skall köra ner till Kho Chang med hojen, fira en polares födelsedag. Då blir det Chantaburi en natt på vägen ner samt ev. en natt på väg upp till Pattis. 250 km mellan Kho Chang och Pattis så kanske kör jag upp direkt , eller stannar en natt i Ban Chang :laugh2:

Ok, tack för tipset för vart sugen på och köpa men har bara suttit i alldrig kört eller åkt med.
Jag håller inte med. Vi köpte våran i slutet av 2016 och den har gått klanderfritt i nästan 7000mil. Håller BMW kvalité alla dagar i veckan. Visst lite bullrig men @Samet överdriver en hel del. Det är en liten bil och självklart bullrigare än en stor. En av de bästa bilar jag haft och jag har haft många.

Jag håller inte med. Vi köpte våran i slutet av 2016 och den har gått klanderfritt i nästan 7000mil. Håller BMW kvalité alla dagar i veckan. Visst lite bullrig men @Samet överdriver en hel del. Det är en liten bil och självklart bullrigare än en stor. En av de bästa bilar jag haft och jag har haft många.

Säger inte emot dig i något av det du nämner. Samma jag nämner, BMW och kvalité på grejerna.

Men åkkomforten och ljudet är inget kul.
Åka med den bilen en timme eller två är inte skoj. Skulle aldrig rekommendera den till någon.

Säger inte emot dig i något av det du nämner. Samma jag nämner, BMW och kvalité på grejerna.

Åka med den bilen en timme eller två är inte skoj. Skulle aldrig rekommendera den till någon.
På trafikmagasinet fick den 5 av 5 småbil med rallykänsla.

Frun är grymt sugen på en Mini.
Det är nog dags att provköra så man inte ångrar sig….även om vi bara kör till butiken och hem

Det jag gillar med minin förutom svinsnygg är att styrningen ligger så långt fram, däcken är ju riktigt fram monterade.
Sladda med den i snön....

Mini har ju vart drömbilen för mig länge, kollade på priset dock vid utställning på Siam, nja kanske inte lägger dom pengarna här men i Sverige inte omöjligt.

I Thailand är dom sjukt dyra så där hade jag aldrig köpt en Mini.
En Clubman JCW hade varit rolig….men fullständigt bortkastat egentligen med tanke på användandet av bil för min del.

I Thailand är dom sjukt dyra så där hade jag aldrig köpt en Mini.
En Clubman JCW hade varit rolig….men fullständigt bortkastat egentligen med tanke på användandet av bil för min del.
Men mini är extra, hade jag inte haft fru och vetat att @Nam Falang var gift med henne så hade jag raggat, finns det nåt sexigare än en tjej med en coper?

Chantaburi ligger med i min resplan för slutet av Januari, skall köra ner till Kho Chang med hojen, fira en polares födelsedag. Då blir det Chantaburi en natt på vägen ner samt ev. en natt på väg upp till Pattis. 250 km mellan Kho Chang och Pattis så kanske kör jag upp direkt , eller stannar en natt i Ban Chang :laugh2:
Efter 10 år med en tjej från den staden så fattar jag naada av hur och var saker o ting ligger. Kan det vara världens till ytan största stad? Hursomhelst nya Central får du åka till. Inte billigt men lyxigt. Det har väl rankats som Thailands fattigaste provins men visst de som har Durianodlingar är inte fattiga 555

Efter 10 år med en tjej trån dfn staden så fattar jag naada av hur och var saker o ting ligger. Kan det vara världens till ytan största stad? Hursomhelst nya Central går du åka till. Inte billigt men lyxigt. Det har väl rankats som Thailands fattigaste provins men visst de som har Durianodlingar är inte fattiga 555
Thailands stad med flest kristna invånare och stor del är vietnameser då dom flydde till chanthaburi under vietnamkriget.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K