Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Pysslat med rödbetsinläggning.
20230107_100501.jpg

Ligger på DP utanför Aberdeen och väntar på att få komma till kaj, verkar som först imorrn.
På Onsd avmönstring och flyg till Gbg och se om något dyker upp, en tur till hade vart bra, 1 flygresa 2 turer (8 veckor) då lönar det sig 600k baht netto (värdelös växelkurs för NOK med) och 30-40k baht flyg t&r.
Sen ledig till songkhran om inget fast dyker upp.
Ut igen så man slipper åka med till byn på Thainyåret ;)
I Thailand är dom påväg hem efter 1 vecka i byn, skola på Månd.
Skall Electrolux komma och fixa kylen i veckan, 900 baht. Frugan sa ju att gick sönder efter strömavbrott, då gällde inte garantin.

20230107_071904.jpg

20230107_071854.jpg

received_880270406457054.jpeg

received_907593787087323.jpeg

Ligger vi i Aberdeen, lossning först efter frukost, så sitter och fördriver tiden på bästa sätt.
Kapten sa igår kväll att han skall ringa HR imorgon och säga att han vill behålla mig ombord.
Får vi se, är ju redan en fast här jag vikarierar för men skall komma nybyggen till våren, vindkraftsverksservice fartyg.
Vi skulle göra en performance intervju iaf idag också skulle han ringa imorrn.
Men var ju samma på förra båten så vi får se vad det blir av det, där fick jag ju dock fast vilken dom dock tog tillbaks när jag började fråga om flygresor till Thailand så det skall jag inte göra nästa gång om jag får ett erbjudande.
Isåfall flyger jag till Thailand nästa helg, om inget så blir det Gbg häng och söka vidare, ett vikariat den 17:de dök upp på förmedlingssida som jag sökt.

20230108_050418.jpg

Ligger vi i Aberdeen, lossning först efter frukost, så sitter och fördriver tiden på bästa sätt.
Kapten sa igår kväll att han skall ringa HR imorgon och säga att han vill behålla mig ombord.
Får vi se, är ju redan en fast här jag vikarierar för men skall komma nybyggen till våren, vindkraftsverksservice fartyg.
Vi skulle göra en performance intervju iaf idag också skulle han ringa imorrn.
Men var ju samma på förra båten så vi får se vad det blir av det, där fick jag ju dock fast vilken dom dock tog tillbaks när jag började fråga om flygresor till Thailand så det skall jag inte göra nästa gång om jag får ett erbjudande.
Isåfall flyger jag till Thailand nästa helg, om inget så blir det Gbg häng och söka vidare, ett vikariat den 17:de dök upp på förmedlingssida som jag sökt.

20230108_050418.jpg
Då hoppas jag att du kan resa hem nästa helg. Det är ju alltid tryggt med en fast anställning samt lättare att planera fritiden.

Har flyttat från BKK till Jomtien för en vecka. Sitter på balkongen och stärker mig med en Beerlao 5%. Är allmänt nöjd med livet. Störs bara av Putin och hans kompisar. Här finns det mer ryssar än när jag var här senast. Många damer med barn och tantanuttor. Många var och handlade kläder när vi köpte mat på vägen hit i varuhuset. I morgon på stranden får vi kanske se mer. Kom rätt sent och har ännu inte sett något av strandlivet i dagsljus.

Beerlao har en ovanlig smak men fullt drickbar.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K