Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Så kan det ju mycket väl vara att dom tänker. Kolla på svt play och folk & försvar den långa sändningen på 7 tim.
4 Tim & 50 minuter in pratade han iaf om kommande saker. Sen kan man tolka det på många olika sätt. Men jag hoppas iaf på utökad utbildning av värnpliktiga här uppe.

20230110_011756.jpg

Sitter på balkongen och tittar ut över gata 2 i Jomtien. Lugnt och stilla i diset. Sist jag var här körde en dam bort några träd och elmarkeringar. Ännu har det inte kommit någon nong och satt upp nya träd.

I går gick börsen upp ordentligt i Sverige men också på andra håll. En optimistisk tolkning är att mänskligheten trots olika dystra besked tror på en bättre framtid under 2023. Högst upp på min önskelista står en seger och befrielse för Ukraina.

I dag blir det nog strandliv. Kan vara roligt att se vilka turister det finns här nu. När jag gick runt i går hörde jag mycket ryska och ett språk jag inte kunde identifiera.. Personerna såg ut som indier. Har också sett ett fåtal skrikiga Kineser.

Lyssnar man på det där så är kanske hoppet om ett nytt regemente långt borta,men att utöka utbildningen av värnpliktiga/personal på befintlig anläggning verkar dom inte ha nåt emot,baracker/kaserner & stort skjutfält finns och mycket är nybyggt iom att dom flyttat ut från stan.
Här tränar även vissa utländska förband,jag har själv levererat 2st levande renar för en vinter/överlevnads utb som engelska & tyska soldater genomförde.
jag håller iaf tummarna för en utökning här.

Har varit på Terminal 21. Där ville inte bilen starta. Innerbelysning, parkeringsljus etc var OK. Samtal till släkting som slog larm till Honda i BKK. De skickade larmet vidare till Honda i Pattaya och sa att det var batteriet. En nong kom snabbt på MC med ett nytt batteri. Efter testning bytte han batteri och Hondan gick i gång. Jag trodde att det var startmotorn eftersom lampor mm funkade. Blev glad eftersom ett nytt batteri var sannolikt billigare än att laga en startmotor. Nu är jag på balkongen igen och dricker kaffe. Lycklig men 2800 B fattigare.

Sitter på min balkong med kvällsöl. Har fortfarande några Beerlao kvar. I dag har vi tagit det lugnt men hittat en nyöppnad marknad några kvarter från oss. Där fanns mat av alla slag såg det ut som. Har funderat på om matförsäljning verkligen är lönsam. Har svårt att tro det.

I morgon blir det stranden och därefter resa till BKK.

Det mest intressant i nyhetsflödet tycker jag att Ukraina och svenska polisen är. Båda ämnena framstår som röriga och svåranalyserade.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K