Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Betalade igår 95kr för en pizza Mexicana på lokal pizzeria i Majorna.
Och ja därför jag jämförde med Thaimat, jag skrev och jämförde med khao pad ghai inte en pizza på Dom, för pizza i Thailand är inget billigt.
Men tror inte du får en khao pad ghai för 15kr på lokala thaihaket här eller en kwittiao moo för 8kr.
Pizza är ju jämförelsevis med många länder rätt billig mat i Sverige att gå ut och äta.

Kollade nu på lokala Thaihaket 95kr för en khao pad ghai och det är ett lite billigt ställe på hörnan.
Så är det, man ska inte äta Pizza, Steaks eller Big Mac i Thailand om man vill äta billigt. Thai food is tha shit.

Så är det, man ska inte äta Pizza, Steaks eller Big Mac i Thailand om man vill äta billigt. Thai food is tha shit.
Big Mac Co har innan iaf legat på 20 baht lägre i Laem chabang än i Pattaya, dyrast jag sett var på Krabi, för mig var 60 baht dyrare än Pattaya.
Olika pris.
Tänkte ta en innan jag åker till flygplatsen får jag ser vad kostar i Sverige, kanske så dyr så hoppar över det och väntar på flygplansmaten för Bigmac indexet är ju inte så högt i Thailand.
Kollade på internet nu en Bigmac Co är 100 baht dyrare i Sverige än Pattaya.
Så jämfört med Sverige billigt.

Senast ändrad:
Tar en öl och har träffat en god vän till mig och Andrejdenruskige jfk 68 !

16740320347851588951264687013361.jpg
Koratveteraner,..

Big Mac Co har innan iaf legat på 20 baht lägre i Laem chabang än i Pattaya, dyrast jag sett var på Krabi, för mig var 60 baht dyrare än Pattaya.
Olika pris.
Tänkte ta en innan jag åker till flygplatsen får jag ser vad kostar i Sverige, kanske så dyr så hoppar över det och väntar på flygplansmaten för Bigmac indexet är ju inte så högt i Thailand.
Kollade på internet nu en Bigmac Co är 100 baht dyrare i Sverige än Pattaya.
Så jämfört med Sverige billigt.
Same pris ca för en Big Mac här nere. Lite som steaks and Pizza! Ingen mat man ska äta om om man vill ha billigt eller ens prisvärt.

Same pris ca för en Big Mac här nere. Lite som steaks and Pizza! Ingen mat man ska äta om om man vill ha billigt eller ens prisvärt.
Om du menar i att samma pris i Sverige och Thailand så nej, 100 baht är skillnaden kollade ju på vad en Big Mac Co kostade här i Sverige nu.
220 baht i Pattay, 100kr i Sverige.
Och sen vad någon annan säger till mig att jag skall äta skiter jag i, sköt din egen kost och dryck.
Eftersom du inte äter det kanske jag har bättre koll på priset då jag inte äter det alltför sällan.

Om du menar i att samma pris i Sverige och Thailand så nej, 100 baht är skillnaden kollade ju på vad en Big Mac Co kostade här i Sverige nu.
220 baht i Pattay, 100kr i Sverige.
Och sen vad någon annan säger till mig att jag skall äta skiter jag i, sköt din egen kost och dryck.
Eftersom du inte äter det kanske jag har bättre koll på priset då jag inte äter det alltför sällan.
Har jag sagt till vad du ska äta? Nä.

Men vill "man" äta billigt i Thailand så bör "man" inte äta sånt som kostar som i Sverige.

Pizza Steaks och big Mac är några exempel.

Välkommen ner och jämför i Thailand imorgon, IRL, förresten!

Har jag sagt till vad du ska äta? Nä.

Men vill "man" äta billigt i Thailand så bör "man" inte äta sånt som kostar som i Sverige.

Pizza Steaks och big Mac är några exempel.

Välkommen ner och jämför i Thailand imorgon, IRL, förresten!
Det är bara 5 veckor sen jag var hemma, det var Bigmac Co priset vi jämförde, har nog inte förändrats så mycket på 5 veckor vilket jag vet för även det priset med meny ligger på nätet.
235 baht för en Big Mac Company stod det på nätmenyn i Thailand idag, 100 kronor i Sverige, jag betala 220 baht sist på Sukhumvith Mac Donalds.
Det är inte samma pris som i Sverige, 31% billigare än Sverige i Thailand, rätt stor priskillnad.

Det är bara 5 veckor sen jag var hemma, det var Bigmac Co priset vi jämförde, har nog inte förändrats så mycket på 5 veckor vilket jag vet för även det priset med meny ligger på nätet.
235 baht för en Big Mac Company stod det på nätmenyn i Thailand idag, 100 kronor i Sverige, jag betala 220 baht sist på Sukhumvith Mac Donalds.
Det är inte samma pris som i Sverige, 31% billigare än Sverige i Thailand, rätt stor priskillnad.
85kr kostar en Bigmac i Borås ialf
6CA049B6-EFE6-4F08-8BA1-20D238D5388D.jpeg

Kom just hem efter en promenad med hundarna!

20230119_071703.jpg

20230119_071712.jpg
Vi promenerar även vi två ggr 4 km varje dag med våra hundar , bra motion för oss samt hundarna blir lugnare, vi har två valpar på 4 månader som är ganska vilda om de inte får springa av sig tiken på 10 månader är just steriliserad och börjar bli en riktigt fin familjehund, Korsning Thai Ridgeback och Am Pitbull Terrier .

Tiffy .jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar