Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Från det ena till det andra.
är lönerna större på ankarhanterare än de båtar du varit på sista tiden.
Såg just nu en film om dessa på You Tube, Därför jag undrar
Grundlönen är samma men tror dom får ankartillägg när dom är på uppdrag men skiljer inte så mycket vad jag förstod på dom jag seglade med i sommras.
Dom flesta på ene båten jag var på i sommras kom från ankarhanterare, själv har jag bara varit kadett på AHTS.
Dock tjänar man på bojlastare som jag var på innan ca 10k mer i månaden så känns lite som offshorebåtar som supply och ankarhanterare halkat efter.
Blir dock en 5% löneökning nu.

Blev en sväng till Pattaya/Jomtien. Affären Xspeed i korsningen 3e gatan och soi Lenke som säljer MC tillbehör har slagit igen :(
Stod ingen skylt om dom flyttat eller lagt ned. Ville ha ett klart visir till min Bilmola hjälm. Ska läsa på Bilmolas hemsida om dom har en butik i närheten.

36F50021-38A2-4882-9BB1-19FD3B62F6D5.jpeg
Kör en Bilmola hjälm jag med , skulle behöva ett visir jag med, har hängt ,med 5 år nu snart , annars en bra vardagshjälm

jag gillar min med, med Shoei hjälmen är ett eller flera strän vassare, nästan helt fritt från vindbrus, iofs så gillar jag att känna vinddraget, därför jag gärna kör med öppen hjälm
Ja Shoei kör jag med i Sverige och dom är det kanon passform på. Har lite andra hjälmar också men mina Shoei är bäst. Vågar dock inte lämna en 4000kr + hjälm på styret i Thailand och orkar inte bära runt på en hjälm.

Ja Shoei kör jag med i Sverige och dom är det kanon passform på. Har lite andra hjälmar också men mina Shoei är bäst. Vågar dock inte lämna en 4000kr + hjälm på styret i Thailand och orkar inte bära runt på en hjälm.
Just så är det , Min Shoei får stå kvar här hemma , vågar inte heller jag lämna den på hojen, iofs så tror jag det är farligare att lämna den på hojen i swedala. Så kör ner med en Harley (öppen Polishjälm ) , bra kvalitet och Thai fattar inte att den är dyrare än en Shoei :laugh2: :laugh2:

Köra ungarna till skolan sen blir det nog hemma fix idag behöver bara köra en liten sväng till vattenverket, frugan har glömt betala vattenräkningen.
Sen är det frugans födelsedag så blir väl ut och äta efter skolan, gissar på att hon vill gå på Shabu Shi.

Jag b

Jag betalade 1500 bath för min Bilmola på Big Wing i Korat men ör ju några år sedan . då var det ordentlig rea sade, fasen vet
Kommer inte ihåg vad jag gav för min men den fanns i olika varianter. Förutom färg så fanns den i ”delux” variant, jag har har standard. Kompisen har den lite finare varianten och hjälmen ser likadan ut men allt känns lite mer påkostat. Skall söka här på forumet då jag lade ut lite bilder när jag köpte min hjälm.

Kommer inte ihåg vad jag gav för min men den fanns i olika varianter. Förutom färg så fanns den i ”delux” variant, jag har har standard. Kompisen har den lite finare varianten och hjälmen ser likadan ut men allt känns lite mer påkostat. Skall söka här på forumet då jag lade ut lite bilder när jag köpte min hjälm.
Hittade inlägget men tyvärr var bilderna borta. Jag betalade 2700 och det var 2019. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu. Lite skamfilad. Den får inte samma kärlek som hjälmarna hemma i Sverige men här i Thailand använder jag MC på ett annat sätt.
Posta i tråden 'MC och allt som hör till oavsett land'

56639A7B-74E9-425A-87D4-BCAC21CC281E.jpeg

64F220AF-CC9A-43B8-8EC2-4445B686D34A.jpeg

F975FFDB-292D-4957-9BF2-B0844FA48CBE.jpeg

Hittade inlägget men tyvärr var bilderna borta. Jag betalade 2700 och det var 2019. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu. Lite skamfilad. Den får inte samma kärlek som hjälmarna hemma i Sverige men här i Thailand använder jag MC på ett annat sätt.
Posta i tråden 'MC och allt som hör till oavsett land'

56639A7B-74E9-425A-87D4-BCAC21CC281E.jpeg

64F220AF-CC9A-43B8-8EC2-4445B686D34A.jpeg

F975FFDB-292D-4957-9BF2-B0844FA48CBE.jpeg
Ok , det är en systemhjälm, ungefär som min Shoei , Min Bilmola är en vanlig fullface med svart solvisir bakom det främre visiret, det var billigt, håller gångjärn och fästen på denna ?

Ok , det är en systemhjälm, ungefär som min Shoei , Min Bilmola är en vanlig fullface med svart solvisir bakom det främre visiret, det var billigt, håller gångjärn och fästen på denna ?
Ja den har utstått ganska omild behandling och integralen åker upp och ned hela tiden. Fäller upp vid rödljus och stopp. Kör med integralen uppfälld i stan för bättre sikt och det funkar också. Den går precis ned i Clicken men oftast lämnar jag den där man har fötterna. Färgen/ytskiktet på hjälmen är av dålig kvalité och är väldigt repkänsligt. Det viktigaste är att den skyddar bra vid eventuell vurpa och det vet jag ju inte. Får lita på att Bilmola har gjort ett bra jobb. Tror knappast den är sämre än en billigare hjälm i alla fall.

Ja den har utstått ganska omild behandling och integralen åker upp och ned hela tiden. Fäller upp vid rödljus och stopp. Kör med integralen uppfälld i stan för bättre sikt och det funkar också. Den går precis ned i Clicken men oftast lämnar jag den där man har fötterna. Färgen/ytskiktet på hjälmen är av dålig kvalité och är väldigt repkänsligt. Det viktigaste är att den skyddar bra vid eventuell vurpa och det vet jag ju inte. Får lita på att Bilmola har gjort ett bra jobb. Tror knappast den är sämre än en billigare hjälm i alla fall.
Den är garanterat bättre än de vanliga skithjälmarna Thai köper för 150 bath typ INDEX

Idag blir det förmodligen två resor fram och tillbaka till Malmö. Först lunch med några polare, sedan en trolig ny förlust i Arenan. Dottern och jag delar på en månadsbiljett på Skånetrafiken så det är bara att åka så mycket man vill.

Då har man vart på en cykeltur imorse, fått organiserat ett skåp i köket, betalat vattenräkning som jag fick åka till vattenverket pga försen.
Så fått gjort lite på förmiddagen.
Såg ett jobb när jag åt lunch som var intressant, nästa vecka, 4 veckors vikartur men för tidigt känner inte för att jobba än har lite mer att fixa hemma först.
Börjar söka igen när gått 4-6 veckor på ledigheten.
Nu vila lite på sofflocket först sen ta sista skåpet i köket så är jag klar där.
Efter det rensa ut sånt som kan slängas, säljas eller ge bort.

Då var den färdigstädad kl 10:30 imorrn kommer mäklaren och kollar.
Tyckte jag kände igen namnet på mäklaren så fick kolla bild på hemsidan, var på hans tror det var 50 års kalas för typ 6 år sen, vi bodde i samma village. Vi kände varandra inte direkt men gemensamma bekanta och våra barn lekte på den tiden.

Nu hemmåt, ett stopp på Homepro och köpa lite för fortsatt fix hemma.

20230124_111745.jpg

20230124_111801.jpg
Pan Pan Cleaning och Städ AB! :beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar