Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Precis, men som vanligt vet dom som inte bor i Sverige hur det funkar. För dom har läst hur det är.
Vissa förändringar har tydligen skett. Pensionsåldrar och riktålder | Pensionsmyndigheten
1680804829264.png

Bra inlägg sen vill man jobba är väl inte dom tiderna så viktiga, trivs man på jobbet, joba om man är frisk och tycker det är roligt
Fins många som blir sittande i en lägenhet utan att ha nåt att göra. det är skit
Bra @Boa52 så ska svarven dras, sitter under påsken o planerar in skötselområden i dom statliga reservaten, ä du mobil o kan gå långt i terräng? Ibland övernatta ...Häng du på?

Du får det som låta som något speciellt för du skall hoppa in och jobba för du nästan är 65, pensionåldern i Sverige är 67 så normalt att folk fortsatt jobbar som vanligt vid 65.
Hej

Jag pensionerade mig i.o.f.s redan vid 55 års ålder dom planerat, men sen har jag blivit övertalad att jobba periodvis även efter det.

Definitivt slut var det tänkt att bli även på kommunen 2021-2022, men på uppmaning av mina f.d arbetskamrater dom hade stämt träff med mig över en lunch blir det nu ett inhopp några månader igen.

Men något speciellt har jag aldrig påstått att det är, det är nog något du själv läser in.

Jag blev tillfrågad om jobb några gånger på kommunen förra året också men tackade då nej, jag hade ju bestämt mig för att sluta, funderade inte på att jobba där i år heller, men när man över en lunch får höra ifrån personalen att dom vill att man ska rycka in så är det svårt att säga nej, det är ett gott gäng och vi har kul tillsammans.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Den åldern gäller inte oss.

Riktåldern för år 2020, 2021 och 2022 har beslutats av riksdagen sedan tidigare och blir 67 år för alla tre åren, vilket i praktiken kommer att tillämpas under åren 2026-2028.

Den åldern gäller inte oss.

Riktåldern för år 2020, 2021 och 2022 har beslutats av riksdagen sedan tidigare och blir 67 år för alla tre åren, vilket i praktiken kommer att tillämpas under åren 2026-2028.

Då kan du börja ta Allmän Pension från 64

• Like
Reactions: Nox

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar