Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ska skicka en räkning till Daimler AG nu efter denna bilden

Min absoluta drömbil. Så jäkla glad i den

20230413_164837.jpg

20230413_172950.jpg

Sådär ja, då har jag installerat en Rumpadusch.
VVS killen som var här var klart tveksam och undrade om jag verkligen inte skulle ha en blandare?
Han undrade om det inte skulle bli kallt?
Jag funderade på hur han tänkte.
Han kanske bodde i en lägenhet med centralvärme.
Jag upplyste honom om hur länge jag brukade få stå i den vanliga duschen innan den blev lagom varm,
och att jag knappast tänkte sitta där på toaletten och spola vatten tills det uppnådde någon slags kroppstemperatur.

Jag tänkte att det där området som det handlade om förmodligen brukar utstå värre sakar en lite kallt vatten.
Jag kommer ihåg en Kicken Thai som jag en gång inmundigade på ett ställe i närheten av Avenyn i Göteborg.
Nivå, kan det ha varit namnet på nattklubben?
Nåväl, den var så starkt kryddad så att all smak liksom bara dog bort, kvar var bara någon slags ingenting smak.
Den kycklingen hade slagit ut varendaste smaklök, tungan hade lämnat in och läpparna skrynklade ihop sig.
Jag kan inte ens påstå att rätten var kryddig, den var bara stark, och jag blev smått bedövad.
Det var en helt annan sak när anrättningen skulle ut nästa dag.
Ha, inte skulle denna gubben backa för lite kallt vatten.
VVS killen installerade en prydlig liten kran där på väggen, men envisades med att påstå att det nog skulle bli kallt.
Han medgav att jag säkert skulle spara in lite toapapper, men huh!

Jag åkte till Bauhaus och köpte ett billigt duschset till tvättställ och bide.
Jag skruvade ihop det hela och allt funkade bra, inte alls speciellt kallt.
Vad har det blivit av detta landet, ett land bestående av veklingar?
Nu tror jag dock att jag kanske skulle ha satsat på något annat än det där billiga Dusch Kittet.
Själva duschmunstycket liksom efterdroppar.
Nu gör jag mig beredd att ge mig iväg och investera i ett dyrare munstycke.
Finns det någon här som känner till ett pålitligt märke, eller så?

Idag har varit en dag med förberedelser inför hus invigningen. Jag har varit med och hämtat saker från templet som ligger väldigt nära,nu har det kommit en firma som sätter upp 2 partytält som vi kallar dom hemma. Även en öl pump med 2 st 30 liters tunnor Chang :) Kan bli en fin fest ;) nu sitter jag på balkongen med en Leo och svettas..

20230413_173933.jpg

20230413_174005.jpg

20230413_173913.jpg

16813830984451284249350324827531.jpg

Det är en insjö några mil utanför Loei. Det var fullbokat först när svägerskan ringde dit men när hon sen berättade att det var en fallang från Sverige som var intresserad så var det bara att komma. :)
Tyckte väl att jag kände igen det. Var där sist vi var nere, hade sinnesnärvaro nog att inte hoppa i. Koncentrerade mig på maten istället som var jäkligt stark om jag inte missminner mig.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K