Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Alla de åren jag körde 6 månader i Thailand blev jag tvungen att göra ett eller flera visarun då jag åkte ner på single entry turistvisum.

Men för mig var det kronan i juvelen att åka en vecka till en månad till andra länder.
Med bra planering blev det inte så mycket dyrare men upplevelsen är ännu viktigare.
Billigaste biljetten var till Malaysia för 1 usd med AirAsia på en 12 timmard auktion.

Nu vistas jag tio månader i Filippinerna men vi försöker ändå att göra flera utlandsresor under perioden.
Ungefär 8-10 dagar per gång är lagom.
Vi båda har svårt att ha lite att göra och älskar att resa.

Det kostar men ryms inom min pension.
Redan bokat är två resor till Vietnam och en till Thailand.
Har du testat Asiatiska Orientexpressen? Har åkt med riktiga Orientexpressens med ellok några timmar i Schweiz. Var och tittade på en utställning om datakommunikation där 1986. Gruppen fick välja mellan Orientexpressen och ett föredrag av IBM. Av någon anledning valde alla som inte kom från IBM att åka med Orientexpressen. Var en häftig upplevelse.

I dag blir det matinköp och annat i ett regnigt Sverige. I morgon träffar jag en storhet från TS nämligen Audirs2.

Handlat lite go dricka, sex av favoriten en lager och höghöjds kaffe.

20230830_113828.jpg

20230829_155028.jpg

Har du testat Asiatiska Orientexpressen? Har åkt med riktiga Orientexpressens med ellok några timmar i Schweiz. Var och tittade på en utställning om datakommunikation där 1986. Gruppen fick välja mellan Orientexpressen och ett föredrag av IBM. Av någon anledning valde alla som inte kom från IBM att åka med Orientexpressen. Var en häftig upplevelse.

I dag blir det matinköp och annat i ett regnigt Sverige. I morgon träffar jag en storhet från TS nämligen Audirs2.
Har åkt mycket tåg i Thailand och några gånger i Malaysia, Sri Lanka och Vietnam.
Helt klart unika upplevelser som man minns.

Ta hand om Audirs2, hann inte träffa honom i sommar tyvärr.
En skön gubbe.

Stämmer, men har du bättre/andra alternativ om han vill växla in dom på söndag
Nu blir det iof måndag om han gör det på Kastrup.

Han flyttar tillbaka till Sverige efter att ha bott flera år Thailand jag har svårt att se att han måste köpa SEK för sina THB just på söndag efter all denna tid. Känns onödigt att ge bort pengarna till ingen nytta.

Då det rör kontanter så får han inte ha med sig över 50 000 baht.

Jag hade försökt para ihop honom med någon medlem på forumet som ska åka till Thailand!

Tagit min promenad.
Idag blev det en skogspromenad i härligt sensommarväder:thumbsup:
1693406110746.jpeg

1693406170013.jpeg

1693406216645.jpeg

1693406269388.jpeg

Än fins det blåbär att äta.:thumbsup:
Inte lika många steg för mig idag, knappt 10.000. Men bättre än inget. Lunchen blev av på restaurang Gamla Franska i Saluhallen, Lund. Inmundigade en helt perfekt tillagad Wallenbergare, kocken som tillredde den fick en hälsning. Jag var så lyrisk att fotot glömdes bort tyvärr. Men dom flesta vet väl hur en riktig Wallenbergare skall se ut. Kompisen var också mycket nöjd med sin Sydfranska fisksoppa. Rekommenderas varmt om du har vägarna förbi @Tallviking, bara ett stenkast från Rose Garden.

Sen besök hos Far, han var trött och somnade hela tiden. Men vad kan man begära av en 97-åring?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K