Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nja sakta? Man slänger väl i dom i kokande vatten? Då dör dom snabbt i alla fall. I Thailand har jag sett många skräckexempel på hur djur plågas :confused: men händer överallt över hela världen. Även i naturen när djuren själva jagar så går det ibland ganska brutalt till. Tänk bara på lejon. Fan dom börjar ibland äta på bytet innan det är dött.
Räka slängs i kokande men kräfta, hummer och krabba läggs oftast i kallt vatten och klara när kokar.

Grabben har precis åkt iväg på träningsläger med handbollslaget. Senast kl 10 svensk tid måste jag börja åka mot Eskilstuna för min dag på banan. GTR Motorpark nästa

IMG_7814.jpeg

Taxin bokad.
1 dag till sen ut igen.
All for the money men fått mycket erbjudanden över sommaren men tänkt jobba mig upp igen.
Dom svenskar ombord tycker blir löjligt jag är långt över min position men jag är glad över ha inkomst igen.
Ok + 10k i månaden är ok men har det så bekvämt.
Ger dom 10 månader till, ingen befodran då så går jag vidare.

Ska åka och hämta ett kök som jag ska bygga upp och använda som arbetsutrymme i garaget i nya huset
Köket hämtat och på plats nu så får fundera hur jag sätter upp det bäst för att funka som "hobbyrum"

Passade på att sälja en av bilarna under tiden till Riddermark över telefon och dom hämtar den imorgon. Fick ca 10.000 mer än jag gav för bilen för 2 år sedan så helt OK

IMG_20230916_145316.jpg

IMG_20230916_145338.jpg

Pysslar om min vinbryggning. 20 liter Madeira på svarta o röda vinbär + blåbär. Blir ett väldigt gott vin. Blir ännu bättre om man hottar upp det lite med 150 cl vodka som slås i innan man ställer det på klarning. Precis så tillverkas Madeira original, förutom att den sprit man tillsätter är 95% vilket man inte får tag i i Sverige :). Alkoholhalten bör vara ca 18 %. Sedan ska det ju lagras. Har dock hört från en kompis kompis att man kan få tag i 95% men då är det olaglig hemtillverkning. Att brygga vin från bär och frukt är dock helt lagligt.
MVH
Lilla Fridolf

DSC_0033.JPG

Pysslar om min vinbryggning. 20 liter Madeira på svarta o röda vinbär + blåbär. Blir ett väldigt gott vin. Blir ännu bättre om man hottar upp det lite med 150 cl vodka som slås i innan man ställer det på klarning. Precis så tillverkas Madeira original, förutom att den sprit man tillsätter är 95% vilket man inte får tag i i Sverige :). Alkoholhalten bör vara ca 18 %. Sedan ska det ju lagras. Har dock hört från en kompis kompis att man kan få tag i 95% men då är det olaglig hemtillverkning. Att brygga vin från bär och frukt är dock helt lagligt.
MVH
Lilla Fridolf

DSC_0033.JPG
Jag har blåbär, lingon och svarta vinbär på havregrynsgröten till frukosten, kanske jag ska prova detta istället

MVH
Lilla Fridolf

DSC_0033.JPG
Behöver du 95% finns det i Thailand bara att beställa på Lazada under 100 baht per liter.

Screenshot_2023-09-16-18-44-20-178_com.lazada.android-edit.jpg

Djurplågeri! Thai har ingen respekt för sådant alls så jag är inte förvånad över att frugan din skrattar. :(
Jo, lika som att trampa sönder en groda för att man är uttråkad.... :rolleyes: . Ett socialt mönster som går i arv o nu än var i ungdomen :mad:. Kvinnfolket har in't detta beteende men försöker fostra så klart:thumbsup:. Själva har vi en tretton åring "nöd" utplockad från risbältet för att in't bli förtids sittandes i "sala" med diverse kompisar med olika idéer, hahaha. Nu är det bara kilometervisa upplevelser i reservaten o spark up varm björn skit full i rårörda lingon o gamla blåbär;).
SmartSelect_20230916_210911_Gallery.jpg

MVH
Lilla Fridolf

DSC_0033.JPG
Nu för vi bara dricka 4 små Norrland per månad...

Hem till stan och lämna av Lilla sambon imorgon och eventuellt sova en natt hemma. Nästa vecka blir det jakt här fram till torsdag för sedan byter jag team och vi flyger ut fredag 22 sep till mitt andra område.
Efter den svängen så bär det av till kompisarna nere i Frankrike för att jaga kronhjort i Pyrenéerna och sedan tillbaka till kneget runt 9-10 oktober.
Jobbigt att vars jägare ;)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar