Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Gör han säkert med en 14 åring hemma men var det inte sonen det handla om eller skulle han inte vara med konstigt föräldramöte
Har 3 barn så varit med om många föräldramöten Ok inte i ThaiEn 5-7 årig pojke måste man kunna lämmna några timmar
Du blandar ihop kvartssamtal med förälrarmöte tror jag.
det här var ett föräldrarmöte, alltså informationmöte där föräldrar sitter och lyssnar på om skolans framtidsplaner.
Inga barn skall springa runt och störa.
Inte ett individuellt möte gällande ens barn vilket iaf när jag växte upp kallades kvartsamtal.
Här så sköts dessa sk kvartssamtal som så att lärarna gör hembesök 2 gånger om året och pratar om barnens utveckling.
Här är föräldrarna och inga som hade barn med sig, räcker en förälder går på föräldramöte och delger den andre, ingen info ges på Eng så då passar det bäst att frugan går.
Precis som när vi gick på internationell så delgavs ingen info på Thai och passade bäst att jag gick.
Det var också för flera årskurser, för den äldre så var det alla elever årskurs 6-9 och för den yngre var det väl alla i kindergarden.
Blivit trångt om alla föräldrar kom.

received_1711232636062543.jpeg

Sitter i köket tillsammans med ett glas vatten och njuter av segerns sötma. Men snart dags för dusch och sängen. Glöm förresten inte att gå upp klockan 3 inatt och ställ tillbaka den en timme. ;)
Skulle inte den där dumheten ändras och alltid ha sommartid?
Under fyllerusets glada dagar ställde jag om klockorna här i Thailand en gång :laugh2:

Hej

Jag har ju legat på soffan den här veckan med hosta pch var lite osäker på hur det skulle gå att vara på sjön igår, det var ju en kall nordostlig vind, men det verkar ha gått bra, jag mår faktiskt bättre idag än innan jag gick ut på sjön och kylde ned mig.

Det blev 12 humrar till igår och den kommande veckan ska jag ta med en del hummer till mina vänner i Åhus, pojken har ju lov och är ledig, så vi åker ned hela familjen och tar en natt eller två i Åhus, jag ska passa på att byta till mig lite rökt ål där nere också, det är ju ett måste om man besöker den här delen av landet.

Mvh isan lover

Det ältas i EU, det är ett gemensamt beslut som måste till för att det skall bli verklighet, det hoppas jag. Men när är en annan fråga.

Det har regnat och åskat lite och hör att nästa är påväg så blev ingen utomhusaktivitet, jag har gått och grejjat hemma istället.
Skruvat ihop en miningrig jag skall behålla, resten har jag nästan sålt av allt har 3 gpu kvar som skall säljas behåller 6.
Nu har man ju fast inkomst igen så vill inte ha den värmekällan gåendes hemma längre, passar bättre i kalla länder, tjäna på att värma upp huset.
Sen har jag börjat röja upp i sonens rum och skurat, det är lite igen där, slängt leksakerna i sängen medans jag vaskat av.
Funderar på om jag skall köpa ett litet skrivbord och en monitor så kan han få en dator jag har skruvat ihop, slipper han sitta vid min.
Men nu en liten paus innan jag fortsätter, sen blir det laga lövbiff till middag.

20231029_140947.jpg

20231029_140956.jpg

00.25 åker jag. 9Nov.
Exakt, flighten är flyttad 20 minuter senare vid övergången till normaltid.

Förra året höll de på och trixande mer med tidtabellen pga att det tog längre tid att flyga runt Ryssland och Ukraina, nu bör man undvika Palestina/Israel /Libanon också.

Exakt, flighten är flyttad 20 minuter senare vid övergången till normaltid.

Förra året höll de på och trixande mer med tidtabellen pga att det tog längre tid att flyga runt Ryssland och Ukraina, nu bör man undvika Palestina/Israel /Libanon också.
Från 01.25 till 00.25 jag får det till 1h. Tidigare. Vi lämnar normaltid.

Val i morgon till 7 olika funktioner på kommunnivå.
Sju olika val dessutom med flera kandidater till varje.
Under eftermiddagen har olika gäng på motorcykel åkt runt och delat ut pengar och förklarat vad som gäller om man röstar fel.

Dom blev lite skrämda när jag satt vid bordet där pengarna delades ut, men bossen i byn, vår faster sa att jag är pålitlig.
Mellan 400 till tusen av varje kandidat delas ut.
Med bara 50k som får rösta är det småpengar i kampen om köttgrytan.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K