Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Söndagsmys i skitvädret

IMG_20231029_115017.jpg

Här var inte så farligt, bara en lite kort skur men kan ju komma mer.
Fast Bangkok kan väl vara en nackdel gällande översvämningar vid dåligt väder ?
Förekommer på en del ställen att det sjöar gissningsvis 10-15 cm djupa. Då saktar bilarna in och det blir köer. Frugan säger att man ska undvika att köra bil i BKK om det regnar ordentligt. Sjöarna blir torra efter någon timma bara regnet upphör.

Från 01.25 till 00.25 jag får det till 1h. Tidigare. Vi lämnar normaltid.
TG 960 startade 00.05 igår från Bangkok. Idag 29de startar TG 960 00.25 efter bytet till normal(vinter) tidtabell.

Från Stockholm är ändringen från 13.50 till 13.00.

Troligen har du fått en ändring som inte har med bytet till Normaltidtabell ,den sker varje år när vi ställer om klockan och var känd när du köpte biljetten om den var bokad med avgång under normaltid.

TG 960 startade 00.05 igår från Bangkok. Idag 29de startar TG 960 00.25 efter bytet till normal(vinter) tidtabell.

Från Stockholm är ändringen från 13.50 till 13.00.

Troligen har du fått en ändring som inte har med bytet till Normaltidtabell ,den sker varje år när vi ställer om klockan och var känd när du köpte biljetten om den var bokad med avgång under normaltid.

IMG_20231029_213115.jpg

Ja fast det har inget att göra med att det blir normaltid (vintertid).

Det är att Thai har kommit på, sent i år igen, att det tar mer än tolv timmar flyga till ARN från BKK om man måste runda halva Europa...... Mer motvind på hemvägen på vintern också.

De gjorde samma ändringar förra året långt in på säsongen när de konstant kom fram till ARN en timme sent.

Om du kollar på din bokning så är det samma ankomsttid trots att du flyger en timme tidigare, således en timme extra flygtid.

(Nu kanske jag fattade fel och att du aldrig menade att tidsbytet skulle spela in)

Själv flyger jag ner om en vecka, via Amman. Kan bli "Spännande".....

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K