Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fönstershoppa är kul, nu har redan dom 2 timmarna gått, dags bege sig tillbaks till Ford sen Villamarket och köpa ingredienser för födelsedagstårta.
Här har dom allt från det billigaste till sett toalettstolar för 1 miljon baht, vem ville inte ha ett eget Batman badkar som barn ;)

20231030_095524.jpg

20231030_095101.jpg

20231030_095053.jpg

20231030_095045.jpg

20231030_095148.jpg

Har packat ett flyttlass, som möjligen är ett av de sista till nya huset och åker snart i väg. Blandade känslor. Trevligt med nytt och bättre hus men trist att inte mer få uppleva SOI-livet i BKK. Tycker att det har varit charmigt och livligt att få uppleva äkta thailiv med alla småföretag och extrema mångfald. Nu blir det förortsliv bakom en bymur med undersysselsatta vakter, som gör honnör vid infarten och vakter som cyklar omkring några gånger per dag och spanar efter avvikelser.

Har packat ett flyttlass, som möjligen är ett av de sista till nya huset och åker snart i väg. Blandade känslor. Trevligt med nytt och bättre hus men trist att inte mer få uppleva SOI-livet i BKK. Tycker att det har varit charmigt och livligt att få uppleva äkta thailiv med alla småföretag och extrema mångfald. Nu blir det förortsliv bakom en bymur med undersysselsatta vakter, som gör honnör vid infarten och vakter som cyklar omkring några gånger per dag och spanar efter avvikelser.

Vet vad du menar men föredrar gated communities särskilt då jag har barn som måste rastas med fysisk aktivitet.
Tycker det är skönt, tyst och lugnt samt man behöver inte längre låsa dörren med högre säkerhet när man går ut.
Bättre för kvällspromenader etc etc.

/ SatanG

Hej

För egen del blir det till att plocka in utemöbler och börja förbereda för höst och vinter idag, pojken är ju ledig och kan hjälpa mig, det är ju hummerfiske några veckor till, sen ska båtarna upp och sen så bär det av till byn, man böjar längta dit nu när hösten är på gång och man t.o.m pratar om vinterdäck och snö på nyheterna.

Mvh isan lover

Idag firas det Halloween på skolan, själv väntar jag på frukosten i ett mulet Pratumnak, får se om det blir promenad eller om regnet kommer innan.
Börjar det regna blir det nog åka hem ringa Samsung service center så dom får komma och kolla på tvättmaskin.
Åka till Big-C och handla ingredienser för födelsedagstårta och baka bottnarna ikväll, sen om lönen kommer handla aktier, köp på nedgång.

20231031_074221.jpg

20231031_074625.jpg

20231031_074639.jpg

20231031_074659.jpg

20231031_084813.jpg

20231031_085129.jpg

I morse åkte vi hemifrån d v s nya huset till gamla huset. Lastade bilen full och åkte därefter till sjukhemmet för att frugan ska bossa en del. Själv sitter jag vid datorn och diskuterar pågående krig. Ska senare promenera och kanske läsa en bok av Fritjof Nilsson Piraten kallad Bombibitt och jag. Den läste jag för länge sedan. Den var rolig och ska återupplivas.

I morse åkte vi hemifrån d v s nya huset till gamla huset. Lastade bilen full och åkte därefter till sjukhemmet för att frugan ska bossa en del. Själv sitter jag vid datorn och diskuterar pågående krig. Ska senare promenera och kanske läsa en bok av Fritjof Nilsson Piraten kallad Bombibitt och jag. Den läste jag för länge sedan. Den var rolig och ska återupplivas.
Jag kan rekommendera "Bock i Örtagård" och "Tre Terminer" också om du inte har läst dom. Piraten är en favoritförfattare, han var en fantastisk berättare.

Fått 6 samtal nu från mäklare på kort tid, det är ju rejäl ökning mot innan, ökar när högsäsongen närmar sig.
Nu sa tom mäklaren som ringde idag att 13.000 var billigt för min, ligger på 15000-16000 nu och han har en som kommer den 23/11 som är intresserad och kunde tänka sig betala säkerhet så jag inte hyrde ut den innan.
Han skulle återkomma imorrn.
Får vi se, ökad aktivitet nu när hösten kommer.
Var en från UK och punden har ju inte tappat som sek, så inte lika dyrt som för en som har lön i SEK.

Fått 6 samtal nu från mäklare på kort tid, det är ju rejäl ökning mot innan, ökar när högsäsongen närmar sig.
Nu sa tom mäklaren som ringde idag att 13.000 var billigt för min, ligger på 15000-16000 nu och han har en som kommer den 23/11 som är intresserad och kunde tänka sig betala säkerhet så jag inte hyrde ut den innan.
Han skulle återkomma imorrn.
Får vi se, ökad aktivitet nu när hösten kommer.
Var en från UK och punden har ju inte tappat som sek, så inte lika dyrt som för en som har lön i SEK.
Fan,snart är du uppe i klass med Serneke asså! ;) :beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar